Afgelopen zondag lekker gesnoeid.
Met zo'n donkere achtergrond knallen de kleuren, altijd mooi. Jammer van de alg op de plant linksboven. Maar ik weet niet meer wie het ooit schreef "geen bak zonder alg". Jij hebt een lange adem, ik zou er zelf erg moedeloos van worden. Dit algje is hardnekkig. Ik heb het zelf nooit helemaal uit de bak gekregen. Het zat bij mij op de inlaatbuis van het filter. En op de gaatjes van de uitstroom. Erg lastig te verwijderen van hardware, vond ik.
De tijgerlotus haal ik de hoge bladeren weg. Maar je moet ze wel af en toe even hun gang laten gaan, want de plant moet ook energie op kunnen slaan.snoei jij de Lotus ook regelmatig of hoe voorkom jij dat deze te grote bladeren richting oppervlakte krijgt?
Nee, het staat lekker vol. En ook lekker rommelig aangeplant. Maar dat ziet er wel natuurlijk uit.Fraai Marcel en je zal niet veel minder planten hebben dan ik de Fusion 😉
Ja, dat heb ik ook.Compact is lastig en ik haak de "nieuwe" planten eraf en die zet ik terug en de rest gooi ik weg. Dan heb je vaak stekken van max 20cm en die groeien weer uit maar als ze het oppervlak bereiken dan is het onderin altijd vat kaler.
Ik moet denk ik elke 4 weken snoeien.
Inmiddels wel een rode tijgerlotus kunnen bemachtigen. Is nog erg mini. Ik hoop dat deze aanslaat.De tijgerlotus haal ik de hoge bladeren weg. Maar je moet ze wel af en toe even hun gang laten gaan, want de plant moet ook energie op kunnen slaan.
Ik heb ook een andere lotus. De rode. Niet de zenkeri. Deze heeft kleinere bladeren en dunne stengels. Deze gaat veel sneller naar het oppervlak.
Ik moet deze nog leren kennen.
Ik kan (nog) niet aan een rode tijgerlotus komen. De zenkeri red.
Ik heb nog steeds een kaamlaagje op het water. En hier en daar een plekje blauwalg.Hoi biljoenblik,
Wat is de reden dat je meer sponzen in je filter wilt?
Ja ja, houd je van de straat.Lekker bezig Marcel.
Ben ik het mee eens. Na blauwalg uitbraak tijdje terug, filter ik alleen nog over spons. Blauwalg kwam ook niet meer terug. Spons is zoveel makkelijker schoon te houden.Ik heb nog steeds een kaamlaagje op het water. En hier en daar een plekje blauwalg.
Dus ergens lijkt de filtratie niet voldoende. En de geleerden zeggen dat sponzen erg goed zijn. Beter dan poreuze harde filtermaterialen. Dus waarom niet eens een keer proberen??
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.