Onze garnaaltjes en zeebak (Natasja1971)


Wel geen garnaaltjes , maar ik wou hem even vast leggen , voor hij eruit gaat , dit is 1 van de bakken waar het mee begonnen is .
Hij is wel niet zo mooi meer , beetje stoffig door het uit vangen


717134natasja1971_0_82_img_1274.jpg



943251natasja1971_0_82_img_1276.jpg


Vissen zijn bijna allemaal verkocht , alleen de Cory's niet , die gaan naar de selecteer bak in de schuur .
De L186 groep word zaterdag opgehaald dan kan die leeg .
 
An Vrolijk zei:
aaah ga je die bak wegdoen? jammer zeg is een mooie bak zo

Dankje :) hij is nu niet zo mooi vind ik , maar dat komt omdat ik er gister vissen uitgevangen heb , vanavond ook weer en de rest een zaterdag .
Ja hij gaat weg , maaaaaaaaaaaaaar :D , krijg er wat moois voor terug hoor .
Op die plaats komt een zoutwaterbak :iloveyou: .
Dat wil ik al zo lang , al voordat we deze bak hadden . Nu maar de stap nemen haha voor ik met een rollator loop ;)
 
oooooooooow hahaha das het betere werk!

nou je planten vind ik anders super in deze bak!
 
An Vrolijk zei:
oooooooooow hahaha das het betere werk!

nou je planten vind ik anders super in deze bak!

Ja das wel waar , en doe er toch niks aan ..... de planten gaan ook naar de selecteer bak in de schuur .

@ Nick nee inderdaad is dan niet zo erg h� ;) , krijg er weer wat moois voor terug . Als me Werneries in zout zouden kunnen had ik ze niet weg gedaan . Maar ja , het zij zo .
 
Spannend avontuur zo'n zoutwaterbak.

Maar wat een kleurenpracht aan garnaaltjes zie ik hier in dit album voorbij komen, mooi hoor. Vooral die blauwe vindt ik erg apart.
 
Wat een prachtige lotussen staan me in die bak! Zee is altijd prachtig! Succes! Helaas is Rotterdam ook voor mij een wereldreis hahaha
 
Mandykuh zei:
Wat een prachtige lotussen staan me in die bak! Zee is altijd prachtig! Succes! Helaas is Rotterdam ook voor mij een wereldreis hahaha

Ja mooi h� , haha nu niet meer , en ik doe er toch niets aan .
Ze staan nu in de schuur in de uitselecteer bak .
Deze bak is sinds vorige weg , straks gaan we lekker :smitten: de zeebak ophalen .
Weer een nieuw avontuur erbij . De hoop is om een mooie kraal / anemoon bak . In combi met wat visjes , is geen hoofdzaak . Ennnn natuurlijk mooie garnalen , zit te denken aan de bloed garnaal en de harlekijn .
Maar eerst maar eens op het gemak op gaan starten .
Nou mocht je ooit in de buurt zijn ;) ......
 
Zijn niet de beste foto's ,door de weerkaatsing , maar het is voor nu in elk geval eventjes iets ....
Hij staat nu 1 week te draaien ...is nog niet veel aan te zien .

631395natasja1971_0_82_img_1285.jpg


148622natasja1971_0_82_img_1286.jpg


336357natasja1971_0_82_img_1287.jpg


En het bakje in de keuken ...

446673natasja1971_0_82_img_1283.jpg


737493natasja1971_0_82_img_1284.jpg
 
jacqueline zei:
Mooi een zeebak. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Dankje , ik ook ;) , maar ik heb hem al helemaal in mijn hoofd zitten ook het bestand ;
1 Zwarte nagelslak
2 Zwarte anemoonvisjes
2 Rode koraalklimmers
2 Mandarijn pitvisjes ( blauw )
2 Dwergbaarsjes ( paars/geel )
2 Harlekijn garnalen
4 Bloed garnaal of sexy garnaal .

Voor het gemak even de Nederlandse namen :D
 
Klinkt veelbelovend Natas.....

Zooo mooi die zee aquaria, en ken jullie beetje, word vast prachtig...
 
Wauwie,... ben heel benieuwd hoe het zee-aquarium gaat worden :)
Ziet er nu al mooi uit :)
 
mooi hoor!

paars/geel, bedoel je de gramma Loreto?

over de pitvissen; voeg die later pas toe, ze hebben graag een extra goed ingedraaide bak, dan is er altijd voeding aanwezig.

geen turboslak of kreeftje? (ik kan even niet op de naam komen :stom: maar die wisselen steeds van huisje)
 
nilo1804 zei:
mooi hoor!

paars/geel, bedoel je de gramma Loreto?

over de pitvissen; voeg die later pas toe, ze hebben graag een extra goed ingedraaide bak, dan is er altijd voeding aanwezig.

geen turboslak of kreeftje? (ik kan even niet op de naam komen :stom: maar die wisselen steeds van huisje)

Dankje , nee de Pictichromis Paccagnellae.

Tuurlijk een turbo slak die mag er over een paar weekjes als eerste in ;) , maar de nagelslak doet hetzelfde .... nee hou niet van kreeftjes :oops: ...haha . Zijn opzich wel mooi met hun zwart / blauwe voetjes maar je ziet alleen die voetjes af en toe maar .

Dit is het bestand wat ik uiteindelijk erin wil .....maar dan zijn we wel een paar maanden verder :) .

Ik heb gelukkig goede back up :thumbs: , hij heeft mijn lijstje en zal aangeven wanneer alles erin kan en wanneer ....misschien van de ene vis 3 en de andere maar 1 ofzo ...
 
heremiet kreeftjes :D ik weet t weer.

die is ook mooi :D

handig is dat, als iemand je helpt die veel ervaring ed. heeft :)

heb je al een idee wat betreft de koralen?

tepelanemoon voor de nemo's?

zelf vind ik buttons (koralen) helemaal geweldig :D

@John; die zijn erg mooi :D
 
Seabait zei:
Mooi hoor,ben wel heel nieuwsgierig naar die sexy garnaal! ;)

:D Thor amboinensis ( Sexy Shrimp ) kun je hem op zoeken .
Hij is wel schattig
 
nilo1804 zei:
heremiet kreeftjes :D ik weet t weer.

die is ook mooi :D

handig is dat, als iemand je helpt die veel ervaring ed. heeft :)

heb je al een idee wat betreft de koralen?

tepelanemoon voor de nemo's?

zelf vind ik buttons (koralen) helemaal geweldig :D

@John; die zijn erg mooi :D

Ja maar ben niet van de kreeftjes ...
Klopt die man is keurmeester van zoutwater bakken , dus mag hopen dat die het spel snapt ;).

Ja tepelanemoon , Xenia , mooie oren en rechtsvoor wil ik een mooie groep buttons ....en de rest nog geen idee . Koop alleen iets wat ik mooi vind , spaar liever wat langer dat ik wat moois heb , dan dat ik er maar wat in doe om hem vol te krijgen ...
 
dan heeft hij er vast wel verstand van ;)

op zeewaterforums staan heel vaak heel veel stekjes voor 5,- dat valt best mee, maar in de LFS hier betaal je voor een stekje 30,-
 
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik heb gewoon dit even gemist shame on me!

De sexy garnaal is ook wel erg mooi he :D
Ik ben heel benieuwd naar alles al zal het allemaal op zijn tijd komen aangezien zee heel veel geduld vraagt denk ik
 
oeeeeeh zeebakje :D
hoe heb je die riccia op de bodem gekregen in het keukenbakje?
 
Ja zee bak is nog erger , met geduld hebben haha , maar ja zat bakjes waarin ik wel kan rommelen toch wahhhhh.

@nick , het fluitekruid zit op een plakje leisteen met een uiennetje vast .
 
Zo de bak is goed , vanavond gaan de eerste offici�le ( Turbo's ) bewoners erin . Ze hebben zat te doen . Ik heb wel even de ramen schoon gemaakt :)

124381natasja1971_0_82_img_1288.jpg


855257natasja1971_0_82_img_1290.jpg
 
Hoeveel turbo's komen erin? En komen er verder nog andere diertjes in? (Een koraaltje of een zandzevende slak?)
 
nilo1804 zei:
Hoeveel turbo's komen erin? En komen er verder nog andere diertjes in? (Een koraaltje of een zandzevende slak?)

Hij heeft er 4 voor me meegenomen vorige week , dus voorlopig 4 mocht ik het daarna teveel vinden krijgt hij er een paar terug .
:oops: en misschien neem ik nog een heremiet kreeftje mee :p is niet mijn ding , maar mijn mannetje vind ze leuk .
Misschien Xenia ....voor de rest nog niet .
Kijken hoe de bak zich houd .
 
Oh stuiter stuiter, zo veel garnalen en vlakbij Rotterdam! :D :D Hou je ook open dagen? hihi :p En neem aan dat je ook wel af en toe iets verkoopt?
Echt geweldig al die bakken, ben ook benieuwd naar hoe je zoutwater uiteindelijk wordt.
 
Siemie zei:
Oh stuiter stuiter, zo veel garnalen en vlakbij Rotterdam! :D :D Hou je ook open dagen? hihi :p En neem aan dat je ook wel af en toe iets verkoopt?
Echt geweldig al die bakken, ben ook benieuwd naar hoe je zoutwater uiteindelijk wordt.

Ja leuk h� , we zijn er ook blij mee , en inderdaad we verkopen ons "overschot" als we er teveel hebben .

De zee bak haha ja die wil ik ook af zien :thumbs: .

Nee John nog geen sexy shrimp , wel 3 turbo's en een kreeftje .
Ennnnnnn net alvast een kerst kadootje , gister al de Xenia , vanavond een heel mooi stukje met groene oortjes incl een super gave kokerworm , een paarse sterpoliep en een stukje met een gelig leder . Staat echt gaaf .
Voor nu even genoeg en kijken hoe het allemaal gaat ....
Zal van de week nieuwe foto's erop zetten .
 

Terug
Bovenaan