Onze Juwel Rio 180 (Benvo)


Groot onderhoud aan mijn Rio 180! Planten flink (!) gesnoeid. Een nieuwe Ludwigia Palustris. Verder gaan er een paar plantjes naar mijn kweek bak en komen er ook weer uit m'n kweekbak. Deze kweekbak ga ik overigens morgen onder handen nemen, daar staat me ook teveel "troep" in.





Een paar plaatjes...

984261_0_82_p5010007.jpg


766838_0_82_p5010008.jpg


182786_0_82_p5010009.jpg


271899_0_82_p5010010.jpg


563191_0_82_p5010011.jpg



Groet,
Ben.
 
Dank je, John. Overigens, n.a.v. een andere Topic. Hier in de buurt kan ik ook filterzand krijgen, zodra het nodig is om mijn bodem te vervangen. Ik ga dan voor een zak van 25 kg. filterzand, korrelgrootte; 0,4-0,8 mm., kost � 7,38 bij Wildkamp BV. En die zit hier wel in de buurt.


Groet,
Ben.
 
Ik wil ook de bodem vervangen bij de Wui omdat dit nu heel fijn zand is en zag ook de korrel van Wildkamp. Ik ga die denk ik ook maar bestellen maar weet nog niet precies welke maat. Ik denk aan de 0,4-0,8 die ook de Hornbach verkoopt en die in de Pandabak zit.
 
Al vaker had ik het over mijn "kweekbakje, daar waar ik submers plantjes op kweek of soms ook vanuit mijn bak, al of niet tijdelijk terugzet. Zo heb ik nu bijvoorbeeld Ammania senegalensis uit het kweekbakje in mijn aquarium staan. Zo gaan er dus dikwijls plantjes vice versa van aquarium/kweekbak.

933152_0_82_p5030007.jpg


456971_0_82_p5030008.jpg


Er staat nu niet zo veel soorten in het met led verlichte bakje, van links naar rechts:

Cryptocoryne walkeri
Bacopa Monnieri (overigens gekocht als crenata)
Ludwigia palustris
Ammania senegalensis (Op het kaartje stond destijds gracilis, is moeilijk te onderscheiden)
Rotala rotundifolia green.

De Ammania's staan erin als "stammetjes" die telkens uitlopen en dan gekopt kunnen worden.


Groet,
Ben.
 
Voor ijzer kan je Ferro van easylife toevoegen, werkt bij mij prima.
 
Sorry voor eerdere post, is blijkbaar in verkeerd topic gekomen.

Mooie foto's van je kweekbakje Ben.
 
C�dric Vleminckx zei:
Mooi hoor Ben!

Tip: misschien kan je kiezen voor een achterwand,dan zie je de techniek er achter niet meer zitten.


Dank jullie wel, overigens dit bakje is een kweekbakje. Het staat op een plek waar het niet gezien wordt. Voor het doel waarvoor het gebruikt wordt lijkt een achterwand overbodig.

Fijne dag,
Ben.
 
benvo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Mooi hoor Ben!

Tip: misschien kan je kiezen voor een achterwand,dan zie je de techniek er achter niet meer zitten.


Dank jullie wel, overigens dit bakje is een kweekbakje. Het staat op een plek waar het niet gezien wordt. Voor het doel waarvoor het gebruikt wordt lijkt een achterwand overbodig.

Fijne dag,
Ben.

Oh, op die manier.

Dan mag je mijn tip laten vallen ;)
 
Tjonge, wat een pracht bak! Jij moet echt groene vingers hebben.
Echt waar, het staat er zo mooi bij.
 
TonHageraats zei:
Mooi Ben :thumbs:
Welk plantje heb je links op de voorgrond staan?


Heteranthera zosterifolia, beter bekend als Sterrekruid.
Op foto 2 zie je waar hij eigenlijk hoort te staan. Heb ik over het hoofd gezien, zo'n drijvend topje die zich op een foute plek vasthecht.

Groet,
Ben.
 
Mijn lieve visjes wreven met hun kleine vinnetjes over hun voorhoofdjes. Pffff, het is dan ook wel erg warm!
Nu komt dus mijn knutselwerk van een paar weken terug van pas.

943754_0_82_cimg2208.jpg



Werkt perfect, temperatuur blijft keurig op 26 graden.



Groet,
Ben.
 
Al wat eerder schreef ik over mijn kweekbakje waarin ik submers plantjes probeer op te kweken. Het gaat dan meestal om snoeirestanten die je normaal of weggeeft of vaak ook weg wordt gegooid. Nu doe ik dit ook in een ander, nu emers, kweekbakje.
Hierin stak ik wat onderste delen, de bovenste delen werden teruggezet in mijn bak, van Ludwigia palustrus en Ludwigia sp. super red. Nou, dat gaat goed, alles begint leuk uit te lopen, zoals jullie kunnen zien.

836315_0_82_cimg2211.jpg

995216_0_82_cimg2209.jpg

227668_0_82_cimg2210.jpg



Groet,
Ben.
 
Dat zou protesten, succesvolle protesten, denkelijk, opleveren van mevrouw m'n echtgenote...

Het zwakke geslacht toont vaak waar ze sterk in zijn!

;)

Groet,
Ben.
 

Terug
Bovenaan