Onze Juwel Rio 180 (Benvo)


IMG_0228.JPG
 
O jee, indrukwekkend maar ik snap daar allemaal niks van Ben;).
Btw, als je meer foto s post dan kun je er meer in 1 post doen hoer met de upload knop;).
 
O jee, indrukwekkend maar ik snap daar allemaal niks van Ben;).
Btw, als je meer foto s post dan kun je er meer in 1 post doen hoer met de upload knop;).

Dank je voor je tip.

Zo dacht ik er, een paar maand geleden ook nog over. Het blijkt allemaal wel te leren en (be)grijpbaar. Ik bedoel als ik het kan...
 
Leuk dingetje geworden ;)
Alle waardes (lichtsterkte, ramp-time, ramp-duration) zijn vast gelegd in je programma?
Zie geen knoppen namelijk om dingen in te stellen etc.
 
zo toch gelukt zie ik
ziet er netjes uit zo :thumbs:

groet

jaap

notie aan me zelf binnen kort het soldeerstation eens afstoffen :D
 
Leuk dingetje geworden ;)
Alle waardes (lichtsterkte, ramp-time, ramp-duration) zijn vast gelegd in je programma?
Zie geen knoppen namelijk om dingen in te stellen etc.

Niet "vastgelegd" in de zin dat het niet eenvoudig te wijzigen is. Heel snel kunnen zowel tijden als helderheden plus de fade tijden/duur gewijzigd worden. Allemaal op één plek in het programma, via USB wordt alles geupdated. Hoewel; dit smaakt naar meer. Wellicht dat ik nog bezig ga om een Menu programma te maken, gewoon omdat ik het leuk vind, waarin dan ook verdere automatisering aan bod komt. Hoe snel ik dit ga doen weet ik nog niet, dát ik het ga doen staat wel vast!
 
Heel leuk, nu ik mijn verlichting afzonderlijk kan regelen is het mogelijk om een zonsopgang te maken met meer rood in het licht. Dit omdat mijn wit rode balk dan opstart. Pas later komen de wit blauwe en s'middags de witte balk erbij. s'avonds laat ik de wit blauwe balk langer doorlopen als de rest, de avond heeft dan meer blauw in zich. Bewust kies ik niet voor heel rood of heel blauw, persoonlijk vind ik dit minder mooi en niet natuurlijk met respect voor elke andere mening, overigens.
Drie foto's; morgen middag en avond. Daarbij heb ik niet gekozen voor de heel vroege morgen of voor de heel late avond, dan is de kleuring nog beter te zien.

IMG_0234.JPG
IMG_0247.JPG
IMG_0254.JPG
 
Prachtig Ben!!

Wat voor plantenvoeding gebruik je, en voeg je co2 toe?:)
 
Led opstelling + aansturing om jaloers op te zijn :thumbs:

kan alleen nergens vinden wat voor led balken je erin hebt.
is dit van een merk of heb je deze ook zelf gemaakt?
 
Klachten van de bewoners aangaande zwemruimte, matig onderhoud aan planten, overtollige schuilruimte waar immers ook vijanden hun kwaadaardige ideeën kunnen uitbroeden... Het noopte tot GROOT(!) onderhoud.
Nu nog wat heiïg allemaal. 't Ja, het wordt eerst minder om later weer beter te worden...

IMG_0266.JPG


IMG_0267.JPG


IMG_0268.JPG
 
mooi hoor Ben mist trekt wel weer weg toch
vraagje hoe heb je de jmb balken in de juwel kap gemaakt

groet

jaap
 
Klachten van de bewoners aangaande zwemruimte, matig onderhoud aan planten, overtollige schuilruimte waar immers ook vijanden hun kwaadaardige ideeën kunnen uitbroeden... Het noopte tot GROOT(!) onderhoud.
Nu nog wat heiïg allemaal. 't Ja, het wordt eerst minder om later weer beter te worden...

Bekijk bijlage 6988

Bekijk bijlage 6989

Bekijk bijlage 6990

:thumbs: Groot onderhoud moet idd eens in de tijd gebeuren, en na het onderhoud denk je: Het was eerst mooier, maar als het eenmaal gaat groeien...:D
 
Met een beetje geduld en de hand van de vakman word dat wederom een bak om van te watertanden.:thumbs::thumbs:
 
Werkte de Arduino al met mijn ledverlichting, ik kon het toch niet laten..., nu wordt er temperatuurmeting aan toegevoegd.

IMG_0270.JPG
 
Ga er haast van blozen... Maar even serieus; het blijkt als je er even wat beter naar kijkt, snel begrijpbaar alles wat een Arduino aangaat. Ook ik ben maar een beginner op dit gebied maar omdat ik er veel over lees én bestaande programma's probeer te ontcijferen leer ik bij. Overigens, ik heb helemaal geen technische achtergrond. Ik was werkzaam in de marketingwereld, heel iets anders dus.

Maar toch... dank jullie wel!
 
Met mijn achtergrond en mede gezien mijn leeftijd is het geen optie voor mij vrees ik.:D
 

Terug
Bovenaan