Onze Juwel Rio 180 (Benvo)


Hartstikke mooi Ben, de plantjes zijn flink gegroeid. Mooi contrast van kleuren en bladvormen!
 
Wat staan die plantjes er prachtig bij, om jaloers op te zijn :smitten:
 
Eigenlijk is het jammer dat ik geen apart topic heb gemaakt over de zweefvuil problemen die ik had, de oplossingen en hoe het nu zo langzamerhand verbeterd. Het kan altijd zijn dat anderen hun voordeel hier mee hadden kunnen doen. Dom dus! Hoe dan ook; de planten beginnen zich te herstellen. Uit de, nu nog, vervuilde delen zie je nieuwe frisse delen omhoog komen. Kijk maar eens naar de plaatjes van mijn Bacopa en Ludwigia. Bij de Bacopa worden de bovenste delen weer frisgroen én schoon. De Ludwigia wordt weer roder en eveneens schoner. Ook laat ik eens zien wat de waterwaarden gedaan hebben, let op de rode lijn, dat is de nitraat die omhoog knalde en nu weer normaal is. Mijn PO4 staat zo op 1,5 en NO3 geeft 15 aan. IJzer 0,5

IMG_20190225_101202.jpg
IMG_20190225_131553_1_BURST008.jpg
Schermopname (29).png
 
Dat herstel is snel! Maar wat een schade joh aan de planten. Zo snel gegaan ook.
Dat verhoogde nitraat is in de periode dat je zoveel zweefvuil had?
 
Dat herstel is snel! Maar wat een schade joh aan de planten. Zo snel gegaan ook.
Dat verhoogde nitraat is in de periode dat je zoveel zweefvuil had?
Ja, de reden zal zijn dat ik met de planten bezig geweest ben, verplaatsen e.d. Je krijgt vervuiling, ammonium, nitriet, nitraat, afijn je weet hoe dat werkt. Na behoorlijk wat waterverversingen, voortdurend schoonmaken gedurende een paar weken, ook het filter, zorgde er voor dat ik nu weer terug ben op normale (water-)waarden. Inmiddels heb ik ook dode/vergeelde bladeren deels al verwijderd. Maar het mooie is, er is duidelijk verbetering te zien. Natuurlijk duurt het nog een paar weken eer alles weer op het oude niveau is maar we gaan gestadig voorwaarts!
 
Zijn al die problemen puur door het zwerfvuil gekomen? zonde man, maar komt vast wel weer goed.
 
Wat een prachtige aquarium ik steek veel op van onder andere uw topic echt top en zeer leerzaam.:petjeaf::thumbs:
En die planten zullen echt wel weer in orde komen,
Geduld is blijft het sleutelwoord he.
 
Mooie bak heb je Ben. Vind je tetras er mooi uitspringen ( niet uit de bak) wil nml niet nog een verkeerde woordkeuze gebruiken :D
 
Staat er keurig bij :thumbs:
 
Garnalen toegevoegd aan de bak ja? Ziet er goed uit!
 
Ziet er weer netjes uit hoor ben, mooi op kleur alles
 
Schitterend Ben. En ik ben Corydoras fan dus met de laatste foto heb je me erg blij gemaakt.
Je hebt het goed in de vingers!
 
Mooie foto's Ben! Bak staat er nog steeds erg mooi bij. Hoe gaat het met het allemaal in elkaar geknutselde apparatuur? :p
 
Goed om te horen, echt fascinerend om te zien maar begin er zelf maar niet aan haha.
Waarom niet? Het is eenvoudiger dan je denkt. Overal vind je Arduino voorbeelden... Kijk maar eens op YouTube bijvoorbeeld. Zeg dus nooit, nooit...
 
Waarom niet? Het is eenvoudiger dan je denkt. Overal vind je Arduino voorbeelden... Kijk maar eens op YouTube bijvoorbeeld. Zeg dus nooit, nooit...
Zal het eens een keer opzoeken. Ben wel benieuwd en kan dan eventueel een plan voor in de toekomst zijn
 
Hele mooie bak Ben!!
 
Vandaag heb ik mijn bakje eens even flink bijgewerkt. Plantjes koppen maar ook eens verplaatsen maakt het allemaal weer even anders. Nu hoeft het eigenlijk alleen nog te groeien.
IMG_20190720_140904.jpg
 
Ziet er weer goed uit Ben.
 
Nog mooier, erg leuk ingedeeld.
 
Heel netjes Ben, mooie bak zo.
 
De grote wisseltruc, rechtsvoor naar linksvoor en vice versa :D

Staat er goed bij:thumbs:
 
Ziet er weer piekfijn uit Ben:thumbs:
 

Terug
Bovenaan