aquabelg
Well-known member
- Lid geworden
- 12 september 2020
- Leeftijd
- 60
Tja...ik heb dus ook al heel wat vissen van Dino verloren...laatste batch drie van de zes...dan begin je soms toch wel eens na te denken. Het gaat niet alleen om de stress die minder gezonde vissen met zich meebrengen(en dan vaak uiteindelijk nog sterven of geëuthanaseerd moeten worden) maar ook vaak over veel geld.Na een tijd van relatieve rust en stilte zijn er hier weer een aantal ontwikkelingen. Om te beginnen met het minder vrolijke nieuws, we hebben besloten om onze dino vis in te gaan laten slapen. Ondanks alle pogingen met gemengde resultaten, hangt ze nog steeds het grootste deel van de dag op de kop in een hoekje. Heel frustrerend want nu zwemt ze bijvoorbeeld gewoon normaal, maar later op de dag lukt haar dat niet meer. We hebben het idee dat ze er last van heeft, dat ze op een gegeven moment vanwege vermoeidheid haar pogingen staakt en maar gewoon gaat dobberen. Heel jammer want het is een prachtige vis en ze heeft ook goede momenten, maar over het geheel gezien denken we niet dat dit nog goed gaat komen helaas.
Maar je hebt inderdaad wel leuke vissen, mokka blijft oogverblindend-maar ik denk dat ik dat al wel eens gezegd heb in het verleden.😉 Als je hem/haar beu bent of wat dan ook...ff berichten...ik kom langs! 😆
Kruidnagel werkt idd makkelijk, zowel voor slapen als inslapen...Eleni heeft nu ook een sedatief product op basis van phenoxyethanol, weet niet of de werking anders is, wss niet.Nou waren we gisteren in de dierenwinkel, vragen naar een goedje om haar zo prettig mogelijk mee in te laten slapen,
en waar ze normaal alleen de plichtmatige bakken met mini goudvisjes en telescoopjes hebben staan, hadden ze zowaar een aquarium met fraaie en wat grotere sluiers...pfft...en natuurlijk werden we op slag weer verliefd 🙈
Dus ja. Tegen alle voorschriften in want geen quarantaine voorbereid, dus oldschool zak een tijdje in het water omwille van de temperatuur, wat eerste schepjes om te wennen en daarna het aquarium in. Ze kwam wel uit een hele schone, niet overvolle bak en liet niets problematisch zien, dus we hebben de gok genomen.
Tja, ik heb het ook al gedaan hoor, ik denk trouwens dat met de huidige 'opvangvissen' het geen enkel probleem zou zijn-heb ze allemaal al een tweetal keer onder de microscoop gehad en niks te zien, kerngezond dus. Ze hebben alleen last van de kleine bak.
Als je dus op zoek bent naar nog wat extra 'bakvulling' dan mag je altijd langs komen(of ik breng ze)...wel gigagrote vissen dat wel.
En de nieuwe: ik vind ze/hem ook vrij topzwaar met die wen, ga je toch wat geluk mee moeten hebben denk ik. Nu ja, als het echt té wordt kan je Dino nog altijd wat laten trimmen-doet ie normaal bijna gratis heb ik gehoord.
In elk geval, succes ermee!