Wat is er nieuw

Opmerkelijke Marktplaats Advertenties

Vroeger was alles beter Michelle, vroeger wist men niet zoveel als nu. Vroeger had je geen aquaforum facebook of uberhaupt internet.

Vroegah was het normaal.

Snap dat dan... 😉
Ja klopt want vroeger was er ook nog geen Liran 😆 😆 :pp
 
We hebben weer iemand die gaat verhuizen naar een miniwoning want er is geen plaats meer voor de kom!

Leuke grote goudvis. Komt met kom en versiering zoals op de foto. Ook een netje waarmee je hem eruit kan halen krijg je erbij. Helaas moet hij weg ivm verhuizing. Ophalen in de buurt van de dam en nieuwmarkt
Bekijk bijlage 330287
Een netje om hem ermee uit te halen, en dan? Tijdelijk in een vijver zetten de terwijl je de kom schoon maakt ofzo? 🤔
 
Een netje om hem ermee uit te halen, en dan? Tijdelijk in een vijver zetten de terwijl je de kom schoon maakt ofzo? 🤔
Toen ik als kind goudvissen had, werden ze met iedere verschoning in de wasbak gedaan in de keuken. Konden ze daar een beetje rondzwemmen. (Ik hoop dat er rekening werd gehouden met zeepresten...) Schoon water in de kom, goudjes uit de wasbak vissen en klaar. 😅 Denk dat het vaker gebeurt dat men ze eruit haalt voor de verversing.

En voor de beginners die dit nu lezen: dit is dus géén manier van goudvissen houden. 😉
 
Haha. 😀 Gadverdamme. Maar wel lief! En zielig.
 
Op een afdeling in het ziekenhuis waar ik werkte stond ook een kom met twee goudvissen. Iemand van de nachtdienst had goed bedoeld de witte steentjes die zo groen geworden waren schoongemaakt met een chloortablet. De rest laat zich raden.
 
Op een afdeling in het ziekenhuis waar ik werkte stond ook een kom met twee goudvissen. Iemand van de nachtdienst had goedbedoeld de witte steentjes die zo groen geworden waren schoongemaakt met een chloortablet. De rest laat zich raden.

OMG, , in het kader goed bedoelt 🙄

Maar van een medisch onderlegt iemand mag je toch verwachten dat die wel snappen dat dit mogelijk problemen gaat geven met levende have in het water. Niet te hopen dat degene ook met chloor rond liep bij de patienten om wondjes goed schoon te maken. 😆
 
OMG, , in het kader goed bedoelt 🙄

Maar van een medisch onderlegt iemand mag je toch verwachten dat die wel snappen dat dit mogelijk problemen gaat geven met levende have in het water. Niet te hopen dat degene ook met chloor rond liep bij de patienten om wondjes goed schoon te maken. 😆
Nou ja; ik weet een zelfs zekere ex-president te noemen die chloor ook een prima middel voor medische doeleinden vond.. Maar ben het wel met je eens hoor.

Was net in de LFS; grietje (jaar of 16) die had ook 2 goudvissen in een kommetje bedacht, stond daar met haar moeder om hulp te vragen. Godzijdank heeft die jongen uitgelegd dat goudvissen niet voor kommetjes bestemd zijn. Ogen zo groot als wieldoppen, hadden ze nooit verwacht.
 
In de winkel worden ze vaak zo verkocht. Die foto hoort bij een beschrijving waarin netjes staat vermeld dat ze 40 cm lang kunnen worden. Helaas wordt dat dan weer vaak vergeten.
Vraag me af of ze dat überhaupt weten in de winkel...
 
Zou er nog iemand reageren vraag ik me af? 😄
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210828-105131_Chrome.jpg
    Screenshot_20210828-105131_Chrome.jpg
    88.3 KB · Weergaven: 207
Compleet met drijvend kweekbakje.
 
En waarom dan ook nog die kom voor de helft vullen?!?
 
Denk dat de goldfish care niets heeft gedaan. Waardeloos spul in die flesjes 🙁
 
Of zouden die zilveren beeldjes er ook nog in moeten??
 
Dan heb je nog minder water erin...
 
Ja maar het water stijgt dan wel
 
Ja maar qua liters hou je minder over..
 
@michelle1 interesse in 3 goudvissen en een ancistrus?

Bekijk bijlage 330634

Hoewel ik ze heel leuk eruit vind zien sla ik deze over.

Dat is een soortje wat erg moeilijk ligt qua voeding. Moet je weer apen scoren op de zwarte markt. Dat is op het moment erg moeilijk te verkrijgen.
 
Ze eten zo'n apekop in enkele seconden helemaal kaal
 
Als ze die kom nou helemaal vullen met water. Kunnen er makkelijk nog 2 bij
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210901-123504_Chrome.jpg
    Screenshot_20210901-123504_Chrome.jpg
    144.7 KB · Weergaven: 122
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan