Wat ik weet is dat levend steen fosfaat gaat absorberen tot er een evenwicht ontstaat met de waterkolom. Daar heeft de calcium inderdaad mee te maken maar ja ik ben geen scheikundige😉.
http://aquaforest.eu/nl/product/reef-salt/
Ik gebruik dit zout en dat is niet al te duur. Hoe dat precies met de ph werkt weet ik niet maar het leidingwater hier is rond de ph 8 en dat in mn bak is 8.1
Ik gok dat het te maken heeft met de ph/kh maar een expert kan dat vast beter uitleggen.
Waarom lukt het zo slecht met kraanwater ?
In ieder geval haat ik alg het meeste in deze hobby, echt rotzooi.
De kalkalg wil ik er wel bij nemen, die geeft wel een leuk effectje aan je bak.haha een beetje alg vind ik niet erg, zolang het maar niet te veel wordt en zeker niet de lange soorten. En kalkalg hoort er natuurlijk gewoon bij.
Snap ik ook niets van 😛 . kalkalg zoals lbakker zegt, kan ik nog accepteren. Al de rest zijn gewoon een pain in the ass.Dan kunnen wij elkaar de hand geven. Ik heb er ook een grote hekel aan en kan me er niks bij voorstellen dat sommige mensen het mooi vinden staan😀😀
Dan heb je de Zuid-Amerikaanse bak van Mascha en Ivo nog niet gezien 😉Dan kunnen wij elkaar de hand geven. Ik heb er ook een grote hekel aan en kan me er niks bij voorstellen dat sommige mensen het mooi vinden staan😀😀
Dan heb je de Zuid-Amerikaanse bak van Mascha en Ivo nog niet gezien 😉
Ik vind het niet bepaald lelijk. Ik heb in mijn aqua60 een algenachtergrond. Gelukkig geen algen op planten of hout, want dat vind ik wel storend.
Ja, smaken verschillen zoals we zien en in de zeewaterbak heb ik af en toe wel een paar algjes die je ziet maar meneer de zee egel maakt dar weer snel korte metten mee. Het is dus amper zichtbaar en dat neem ik dan maar op de koop toe. En de kalkalg is iets anders en dat geeft een mooi gekleurd effect op de stenen. Maar zelfs dat sloopt de egel af en toe en dan kruipt ie rond met een plakje kalkalg op de rug😀😀😀😀
en ik ben niet zo goed in het vastzetten ervan)
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.