LaLizzerd
Well-known member
Ja gewoon doen 😂 dan krijg je pluikentjesDus je kan net zo goed die kuikens bij een olifant zetten als ik het goed begrijp 😆 😆
Ja gewoon doen 😂 dan krijg je pluikentjesDus je kan net zo goed die kuikens bij een olifant zetten als ik het goed begrijp 😆 😆
Leuk! Ik heb ooit een jonge eend opgevoed, die nam ik mee naar de watergang bij ons in de buurt. Dan viste ik garnaaltjes etc. met een schepnet en liet Donny ze opeten. Later heb ik hem weggebracht omdat hij bij de buren de keuken binnenliep en alles onderpoepte, maar hij kwam steeds terug, tenslotte met vrouwtje en jong. Leuke beesten!Dat valt wel mee. De pulletjes worden bij de kip vandaan gehaald zodra ze geboren zijn. Wil enige afstand bewaren en letterlijk alleen voeren en hok verschonen. Na een paar dagen mogen ze voorzichtig in een ondiep badje peddelen (ze krijgen normaal een vetlaag mee van mams, maar bij de kip kan dit niet). Dus rustig aan beginnen en langzaam opbouwen.
Uiteindelijk gaan ze naar de opvang/kinderboerderij en mogen daar hun eigen weg gaan. Waarschijnlijk blijven ze daar zwemmen.
En dat je kip straks zwembandjes omdoetAlleen waar je rekening mee moet houden is de manier waarop de dieren gevoerd worden.
De pulletjes zelf ook in het begin als ik me niet vergis 😬 tot ze zichzelf waterdicht kunnen maken 😄En dat je kip straks zwembandjes omdoet
Dat gaat volgens mij vanzelf. Mijn eendje was als enige in het nest achtergebleven, hij zat nog half in het ei. Wij hebben hem toen in de Romertopf gevuld met hooi op de verwarming gezet. Hij droogde daar op, terwijl wij hem van alles voerden. ( Dit speelt begin jaren 70 dus hij kreeg onder meer brinta, wormen en slakken volgens mij) Op zeker moment werd hij drukker en volgens ons wilde hij zwemmen. Dat deed hij daarna dagelijks in de gootsteen. Hij bleef meteen drijven.De pulletjes zelf ook in het begin als ik me niet vergis 😬 tot ze zichzelf waterdicht kunnen maken 😄
Klopt, de 1e week kunnen ze nog niet echt zwemmen.De pulletjes zelf ook in het begin als ik me niet vergis 😬 tot ze zichzelf waterdicht kunnen maken 😄
Nou de eerste week zonder te zwemmen zullen ze wel redden toch?Klopt, de 1e week kunnen ze nog niet echt zwemmen.
Normaal krijgen ze vet meet van moeders, maar die ontbreekt nu, dus ze zijn lek.
Ze verdrinken als je ze in te diep water zet.
Na een weekje ongeveer wordt de klier bij de staart actief en kunnen ze zichzelf invetten.
Heb overwogen om een pakje boter te pakken en ze in te vetten, maar dat schijnt toch niet zo goed te werken.
Ja hoor. En beetje pootjebaden kan wel. Je moet er vooral bijblijven.Nou de eerste week zonder te zwemmen zullen ze wel redden toch?
Gewoon, omdat ze helemaal niet leuk zijn...
Bekijk bijlage 327332
Bekijk bijlage 327333
Bekijk bijlage 327334
Als het pakje boter te klein was dan zou je een pak frituurvet kunnen nemen zoals ossewit. 🙂😀Klopt, de 1e week kunnen ze nog niet echt zwemmen.
Normaal krijgen ze vet meet van moeders, maar die ontbreekt nu, dus ze zijn lek.
Ze verdrinken als je ze in te diep water zet.
Na een weekje ongeveer wordt de klier bij de staart actief en kunnen ze zichzelf invetten.
Heb overwogen om een pakje boter te pakken en ze in te vetten, maar dat schijnt toch niet zo goed te werken.
En de rest?Kwik, Kwek & Kwak!
Helaas gewoon een rijtjeshuis.Als het pakje boter te klein was dan zou je een pak frituurvet kunnen nemen zoals ossewit. 🙂😀
Maar erg leuk wat jullie allemaal op de farm beleven.
En de rest?
Kwik, kwek, kwak, kwok, kwuk en ....
Tijd om een letter toe te voegen aan het alfabet
2 eigenlijk...Ja ik zie er maar 3 op de foto
Wat een schatjes maar ik begrijp het niet want moeder de kip is witGewoon, omdat ze helemaal niet leuk zijn...
Bekijk bijlage 327332
Bekijk bijlage 327333
Bekijk bijlage 327334
Dan wordt het tijd om ze in de sloot te plompen dusNiks kleins en schattigs meer aan 😂 😋
Dan wordt het tijd om ze in de sloot te plompen dus
Wat voor brokken eten die kleintjes dan?Dan verzuipen ze, is ook zo wat...
Ze mogen nog een paar kilo brokken opeten en dan over een week of 4 tot 6 gaan ze richting de sloot.
Opfok eendenbrok.Wat voor brokken eten die kleintjes dan?
Er worden heel veel eendjes gehouden, siereendjes.Ik heb nog nooit van eendenbrok gehoord maar ja ik breng ook geen kuikens groot natuurlijk. Nou ja dan hebben ze de eerste tijd weer voldoende te eten
Ideaal zo'n caviaopvang. Kooien te overDat heb je zo mooi voor elkaar Judith met zo n bad voor ze.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.