Patrix goes Malawi


Als alles in balans is dan zal de bruinalg wel wegtrekken denk ik.
Wat is balans, de bak draait al ruim 2 jaar en ik heb alleen de planten geruild voor de stenen.
Komt door het gebrek aan planten, en Co2 waarschijnlijk, positieve is wel dat ik nu geen baardalg heb, voorheen MET de bio Co2 wel :unsure:
Co2 gehalte zal nu wel stabieler zijn denk ik.
Maar ik vind het zo wel mooi, bruin of groen maakt me dan niet zo heel veel uit.
 
Nog even een terugblik van eind februari, en ja dit is dezelfde vis:oops: circa half maart was hij weer helemaal gezond, en moet je hem nu eens zien.

22.jpg
 
Kleine update, al valt er weinig up te daten want het enige wat groeit is het gras en de vissen :DD de bruine alg trekt wel weg maar het wordt helaas geen groene alg.
De stenen hebben nu wel een mooie natuurlijke kleur (vind ik zelf)

2.jpg


1.jpg


Het zieke visje (midden boven) begint nu de mooiste van de bak te worden:cool:
 
Dank je, ik ben er ook zeker wel blij mee, al zal die kleur wel weer gaan veranderen, iedere week ziet het er weer anders uit (tot nu toe)
Wel een beetje baardalg hier en daar, eens zien hoe dat uit gaat pakken.
 
Dank je, ik ben er ook zeker wel blij mee, al zal die kleur wel weer gaan veranderen, iedere week ziet het er weer anders uit (tot nu toe)
Wel een beetje baardalg hier en daar, eens zien hoe dat uit gaat pakken.
Baardalg gewenst of niet? Geen verstand van dit soort bakken.

Reageren deze vissen ook op wat buiten de bak aan de gang is?
 
Een beetje baardalg mag wel, maar het moet niet teveel worden aangezien het niet de mooiste soort alg is.

Ja deze vissen reageren ontzettend op wat buiten de bak gebeurd, ze zwemmen achter me aan als ik langs de bak heen en weer loop.
Als ik voor de bak ga staan komen ze allen samen om naar mij te kijken, eten, eten, eten :DD
 
Die witte is mooi! Klopt het dat ik ze meestal in fel geel zie?
 
Die witte is mooi! Klopt het dat ik ze meestal in fel geel zie?
Ja zijn mooie vissen en meestal geel idd, deze witte variant is iets zeldzamer, als ze wat ouder worden komt er nog wat lichtblauw bij in de vinnen.
 
Die synodontis heel sneaky in het hoekje onder de wavemaker :DD
Dat heb je goed gespot,
Maar iedere keer als ik (of wie dan ook) bij de bak in de buurt komen hangen ze met zijn allen voor de ramen, echt leuk.
 
Nu maar afwachten of en wanneer ze het terugplaatsen :DD. Ik heb destijds Multi s gehad en die zijn relatief klein maar ze konden heel rap bergen zand verplaatsen.
 
Das dus precies de reden dat stenen stabiel moeten staan
Ja idd, ik ben dan ook blij dat de grote stenen stabiel op de bodem staan.
bijna bij de vallisneria zie ik
Gelukkig staat er nog een steen voor, maar scheelt niet veel idd
Een grondwerker is er niks bij
Niet normaal wat zo'n klein visje kan verplaatsen in een dag
Nu maar afwachten of en wanneer ze het terugplaatsen
Terugplaatsen gaat niet gebeuren denk ik, zijn net kinderen, papa kan de rotzooi opruimen
 
Vond je planten bakken altijd erg mooi maar ik mag dit ook graag zien. Mooie kleurtjes vis :smitten:
 
Dank je, ik ben ook nog steeds erg blij met de overstap, plantenbak is ook mooi maar dit is zoveel makkelijker, en het zijn ook erg mooie vissen om naar te kijken, planten worden zo overbodig

Nog een fotootje bij ''zon'' opkomst
Er zitten naast de ledstrips ook 4 spots in de kap, het licht verschuift van links naar rechts gedurende de dag
In de woonkamer komt de zon ook aan de linkerkant op, erg mooi als dat samen gaat, het lijkt dan net of de zon in de bak schijnt 's ochtens.

Ik ben nog aan het nadenken over een lichtsensor, zodat de verlichting van de bak meegaat met het zonlicht buiten

IMG_20210524_083937.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik mis toch iets Patrix maar weet zo snel niet wat. Jee wat mis ik nou dan in je bak? Wacht ik weet het al, het zijn de planten die ik mis :DD ;).

Geintje hoor en je bak staat er mooi bij zo al is het heel wat anders dan je oude bak maar ik vindt dat elke bak zijn charme heeft.
 
Vallisneria stond er niet zo fraai meer bij, dus maar verwijderd.

Verder is het wel een genot hoor zonder planten, de stenen ''leven'' overigens wel een soort van, de kleur daarvan veranderd nog wel eens door wat meer of minder alg.
En het is alsnog een erg levendige bak, de vissen steken mooi af tegen de saaie achtergrond.

Helaas wel een probleem met één van mijn vissen, ik vermoed dat hij een haar heeft opgegeten een deel daarvan steekt uit zijn achterste, eten doet hij ook niet meer :(
 

Terug
Bovenaan