Bedankt voor deze uitgebreide reactie,
Overbevolking is niet mijn streven maar te weinig vissen kan tot problemen geven las ik hier en daar, maar dat is dus meer van toepassing op de Amerikaanse mannier begrijk ik, maar ik denk dat ik met 15 stuks wel goed zit ja, in totaal zijn het 5 mannen op 10 vrouwen.
Stroming ga ik wel iets opvoeren ja, zojuist een spraybar geplaatst en dat gaat al wat beter, al ben ik niet zo weg van die buis in de bak, zal eens kijken naar zo'n stromingspomp, nog niet ƩƩn kunnen vinden op 12 volt helaas want dan kan ik 'm op de TC420 aansluiten en zodoende regelen, overdag wat harder dan in de nacht bijvoorbeeld.
Waterwissels komt goed, 50% wekelijks doe ik jaren vanwege een EI voedingsschema (nu niet meer van toepassing) maar de wissels blijven uiteraard.
Bijna alle soorten heb ik uitgekozen op ''rustig'' gedrag, alleen de Chewere is wat agressiever, deze vis was ik niet van plan om aan te schaffen, totdat ik hem live zag....
Vooralsnog gaat het prima maar de meesten zijn nog niet eens halfwas dus de tijd zal het leren, ik kan er altijd nog een groep uithalen indien nodig.
De enige vraag die nog rest is de behoefte aan schuilplaatsen, op het moment kunnen ze overal tussen en onderdoor, maar straks als ze allemaal volwassen zijn wordt dat wat moeilijker om voldoende plekken te realiseren voor een vis van +/- 10 cm.
Ik denk dat er straks zo'n 6 a 7 plekken overblijven welke groot genoeg zijn voor de vissen om zich af te kunnen zonderen.
Ooh ja, de Petricola's zijn met zijn zevenen omdat ik eerst 5 jonge exemplaren had aangeschaft, maar die waren nog erg jong en ik kwam tot de ontdekking dat ze erg traag groeien.
Vandaar dat ik er 3 volwassen exemplaren heb bijgehaald, was een gelukje want ik kon ze voor weinig overnemen nog geen 10 km hiervandaan.
Helaas is er wel ƩƩn jonkie overleden