Patrix goes Malawi


Ja ff wat anders, was klaar met het snoeien etc...

Haha nou dat was ik al heel snel, ik heb dan ook al jaren geen (in enkele gevallen zeer beperkt) beplante bakken :DD

En dan nog de schuilplekken, moeten dat er echt veel zijn of.... ik zie ook best veel open Nbuna bakken namelijk, hier heb ik nu zo'n 6 a 7 hoekjes waar ze zich kunnen terugtrekken.

Zou in theorie wat meer mogen inderdaad, maar kijk even hoe het gaat na verloop van tijd.
zie je contant vissen met verwondingen, stress, teveel gejaag achter de vrouwen aan ect ect dan weet je het antwoord :))
 
Oké, dan houd ik dat goed in de gaten, als het goed is heb ik ''rustige'' soorten.
Toch zie ik erg veel Mbuna bakken die enkel wat stenen in de hoeken hebben liggen
 
Gelukkig, vandaag hebben de Saulosi's gegeten en hebben met zijn allen een paar rondjes door de bak gemaakt, ze hebben echt 48 uur non-stop in de hoek van de bak op en neer gezwommen
 
Iets minder plant en wat meer steen, het plantenbakgevoel begint te verdwijnen nu, valt toch tegen om dat los te laten
IMG_20210214_192709_resized_20210214_074848552.jpg
 
Ik zou dat extra stukje groen er lekker inhouden. Oogt gewoon vraaier en je kan ermee blijven spelen. Op zich al een mooi bakje zo 👍

Persoonlijk zou ik nog wel wat doen aan de rechterkant om het natuurlijker ogend uit te laten zien.
 
Een paar plantjes blijven wel ja, de rechterklant is wat ''gemaakt'' idd, daar ga ik nog wat aan veranderen.
 
Nu rechts nog, die tweede verdieping op de grote leisteen staat me niet aan.
 
Dank je, stukje bij beetje wordt het wel wat.
 
Ja dat is ie, ben wel benieuwd naar het gedrag want het schijnen boefjes te zijn.
Echt tof om te zien hoe snel ze van kleur veranderen als er vrouwtje in de buurt is.
 
Goede keus, 'boefje' valt nog wel iets mee. Ik vind het relatief rustige vissen. In vergelijking met de andere die je hebt misschien wel iets brutaler.
Maar igg erg gaaf! Begint er al goed uit te zien.
 
'boefje' valt nog wel iets mee.
Binnen één dag heeft ie zich al een plek toegeëigend en verdedigd dat fel, maar wel met beleid.
Erg mooie vis, helemaal als hij zijn kleuren laat zien aan de vrouwtjes.
 
Dit wordt denk ik de volgende aankoop, en tevens de laatste want dan zitten er 14 vissen in.

Labidochromis Perlmut
51e68d0e63605ad554bcc7711d497baa.jpg
 
Mooi die gedaanteverwisseling van je bak. Ik vond je oude inrichting mooi, maar deze vind ik ook geweldig! Wat je vroeger had zwemmen vond ik mooi, maar deze Malawi Cicliden vind ik prachtig :smitten:
 
maar deze Malawi Cicliden vind ik prachtig
Echt mooie vissen idd, soms zit ik in de avond met de leesbril vlak voor de bak, gewoon om even te zien hoe mooi ze zijn.
De meesten zijn nog jong en moeten nog mooiere kleuren krijgen
 
Van deze vandaag een trio gehaald
51e68d0e63605ad554bcc7711d497baa.jpg



En nog een koppel Cynotilapia afra ndonga south.
CYNOTILAPIA-AFRA-SPEC-DEEP-NDONGA-4-5-CM-125d9392.png


Er zitten nu 15 vissen in, en nog wat Petricola's maar die zie je niet vaak, komen alleen in de avond tevoorschijn
 
Hele mooie bak zo Patrick, mooi in balans en idd die pearlmutt's 😍. Scape ziet er goed uit. Laat nu maar even lekker rijpen en voortgang posten natuurlijk 😊.
 
Dank je Ed, ja hopelijk worden de stenen nog wat groenig, ik hoop dat mijn Led daar sterk genoeg voor is want ik ben afgestapt van de T5 verlichting.
De Vallisneria groeit iig goed onder dit licht, de verlichting heb ik ook lekker lang aan, van 9:00 tot 21:00

Perlmut is echt mooi ja. de rechter is een vrouwtje van de Chewere
IMG_20210220_090200_resized_20210220_090352770.jpg
 
Laatst bewerkt:
Overigens erg blij met deze switch naar Malawi, voeren en water verversen... klaar (wel veel werk gehad met de stenen maar als dat eenmaal staat is het goed)
Wel billenknijpen met het plaatsen van de stenen, sommigen zijn ruim 12 kilo.
Voeren is trouwens ook echt leuk om te doen, niet normaal hoe ze daar opvliegen, een heel verschil met de kleine visjes die ik hiervoor had.
 
Wat voor verlichting heb je er nu boven hangen?
 
Mooie bak, Patrick!
Dank je Ben.
Once you go Cichlid, you never go back! :deal:
Nee dat denk ik ook niet, ik blijf er naar kijken maar het is ook net nieuw natuurlijk.
Wat voor verlichting heb je er nu boven hangen?
4 ledstrips hangen er nu boven (verschillende tinten)
Deze om precies te zijn,
Opbrengst valt een beetje tegen maar is voldoende, 3 staan op 90% en dan nog een blauwe op 30% om de kleur van de vissen wat op te halen, ze zijn wel feller dan de bekende 5050 led strips.

IMG_20210220_152725_resized_20210220_032752534.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon ff aankijken. Om groene algen te krijgen heb je wel aardige verlichting nodig doorgaans. Voedings stoffen genoeg, die produceren de cichliden wel 😊.
 

Terug
Bovenaan