Patrix goes Malawi


Mooie foto's van mooie vissen. Op een paar van je laatste foto's zie ik Vallisneria staan wat ik persoonlijk hier en daar toch een aanvulling vindt op je bak. Dat heb je, begrijp ik, nu niet meer?
 
Dank jullie, ik ben er ook nog steeds erg blij mee, leuke vissen om naar te kijken ook, zitten geen moment stil.
Eten geven is nog het leukst, dan worden ze helemaal wild.
Het gaat gelukkig ook nog allemaal goed onderling.
 
Dat heb je, begrijp ik, nu niet meer?
Klopt, de Vallisneria is er al een tijdje uit, wellicht haal ik wel weer een keer een paar bosjes.
het groeide opzich wel goed, maar door de hoeveelheid stroming wapperde het alle kanten op, en de rozet wordt wat minder mooi als je zo nu en dan bladeren moet wegknippen die gebroken of aangevreten zijn
 
Dank jullie, ik ben er ook nog steeds erg blij mee, leuke vissen om naar te kijken ook, zitten geen moment stil.
Eten geven is nog het leukst, dan worden ze helemaal wild.
Het gaat gelukkig ook nog allemaal goed onderling.
Filmpje :engel:
 
Bij deze,

Ze beginnen al zenuwachig te worden als ik voor de bak ga staan, ik geef ze eten met een spuitje en dat weten ze dondersgoed zoals is te zien.
Bij de eertse shot voer stond de pomp nog aan, normaal zet ik die altijd direct uit zodat ik ook voer omlaag kan spuiten voor de Petricola's.

 
Wat mooi om te zien!
 
Ja, vreetzakken zijn het :chef:
 
Heel gaaf, tnx! Spuit is dus vooral om de bodembewoners te voeden?
 
Spuit is eigenlijk meer om te zorgen dat het voer niet blijft drijven, en ook om het naar onder te kunnen spuiten idd.
Ik heb weleens gelezen dat deze vissen niet teveel lucht moeten happen.
 
Spuit is eigenlijk meer om te zorgen dat het voer niet blijft drijven, en ook om het naar onder te kunnen spuiten idd.
Ik heb weleens gelezen dat deze vissen niet teveel lucht moeten happen.
Waarom dan niet zinkend of langzaam zinkend voer of is dit er niet voor dit soort?
 
zinkend of langzaam zinkend voer
Granulaat is er ook wel idd, maar toen had ik deze grote bus vlokken al gekocht, en ik vind dit ook wel leuk om te doen zo.
Voor de Petricola's heb ik nog tabletten.
 
Vraag me af of deze gulzige koppen Ć¼berhaupt het geduld hebben om het voer dan te laten zinken als ik dit zo zie :DD
Haha, ja idd.
 
ik geef ze eten met een spuitje
Dat kan inderdaad ook prima en ik neem aan dat het diepvriesvoer is. Ik ontdooi dat in een tHeezeefje en die druk ik een stukje onder het oppervlak en dan gaat het ook gelijk door de bak zonder dat het aan het oppervlak blijft hangen. Het is maar net wat het beste en makkelijkste is ;)
 
Het voer wat je op het filmje ziet is vlokvoer, maar diepvries geef ik op de dezelfde mannier idd.
 
Ja ok en vlokvoer kun je lastig met een theezeefje geven en dan is dit een handige oplossing.
 
En nog even alle vissen die er in inzitten, 22 in totaal (foto's van internet)Bekijk bijlage 319650

Van alle soorten heb ik Ć©Ć©n of twee mannen met meerdere vrouwen
En nog even alle vissen die er in inzitten, 22 in totaal (foto's van internet)Bekijk bijlage 319650

Van alle soorten heb ik Ć©Ć©n of twee mannen met meerdere vrouwen
Hi, wat zijn de namen van deze mooie vissen?
 
Van links naar rechts,

Labidochromis perlmutt, Synodontis petricola, Labidochromis caeruleus white
Pseudotropheus saulosi, Cynotilapia afra ndonga south, Metriaclima elongatus chewere
 
Goedemorgen, die is scherp!
 
Van links naar rechts,

Labidochromis perlmutt, Synodontis petricola, Labidochromis caeruleus white
Pseudotropheus saulosi, Cynotilapia afra ndonga south, Metriaclima elongatus chewere
Bevalt deze samenstelling en hoeveel m/v heb je per soort?
 
Deze samenstelling gaat prima tot nu toe.

Perlmutt 1m 2v, Petricola 5 stuks waarvan zeker 2 mannen, caeruleus white 1m 2v
Saulosi 1m 4v, Cynotilapia afra 1m 1v, Chewere 1m 2v
 
Net even bijgelezen Patrick. Mooi bakje zo man šŸ‘! Ff 2 tips van mij:

- Al ga je weer Vallisneria planten in je bak, laat de beschadigde bladeren lekker zitten en de natuur lekker zijn gang gaan op dat gebied. Op den duur komen deze blaadtjes los en vis je ze eruit. Doe dat ook zo bij mij en groeit als een malle.
- Qua voeren kan je ook gewoon je vlokvoer/pallets weken in een klein bakje. Zodat het sneller zinkt. Mijn ervaring is idd dat je waar je kan moet voorkomen dat er veel lucht meegehapt wordt bij het eten. Dit kan mogelijk voor problemen zorgen, hoeft niet. Mijn Petricola's voer ik niet apart bij, er dwarrelt genoeg naar de bodem en een enkele slimme rik komt af en toe naar boven voor een snelle hap šŸ˜‚.

Gr. Ed
 
Dankje Ed.

Of ik weer Vallisneria ga planten weet ik nog niet, maar mocht dat gebeuren dan zal ik de natuur zijn gang laten gaan, ik knipte de slechte bladeren weg omdat ze onder de alg gaan zitten en dat is dan niet zo'n fraai gezicht, op de stenen weer wel uiteraard.

Voer even voorweken zou ook kunnen idd, maar ik vind het ook wel leuk om te doen op deze manier, zo met zijn allen op dat spuitje gefocust :chef:De Petricola's komen idd soms naar boven om wat voer te happen, maar ik heb ze lui gemaakt dus nu wachten ze meestal totdat ik het omlaag spuit :DD
 

Terug
Bovenaan