Project dwergklauwkikker


jessicapilon zei:
Dat ben ik met je eens Nienepien. Alleen zit hij nu met het probleem dat hij te snel heeft gehandeld en zal hij nu moeten proberen om schade te beperken/voorkomen.
Geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens toch ;).

Ik ben helaas niet zo positief. Wijsheid komt met jaren. Ik denk dat dit ook een jarenplan gaat worden. Noneko verzameld dieren.
 
Nekoneko, van mij krijg je ondanks alles een compliment.

Natuurlijk is het niet-indraaien eigenlijk onvergeeflijk, maar, je hebt een realistisch bestand opgepakt. Je vraagt advies, en neemt het ter harte. Bovendien plaats je foto's waarmee we wat kunnen. Chapeau.

mbt het indraaien. Ik zou elke dag een waterwissel doen, waarbij je aanvult met half kraan, half aquariumwater uit een andere bak.
 
Nog geen problemen met de dieren.
De otocinclussen eten gewoon tabletten.
Alles ziet er goed uit.
Zal in het vervolg minder ongeduldig zijn. :sorry:

Ik heb net het water gewisseld en wat blauw anti bacterie spul toegevoegd.
 
Ehmm wat moeten we verstaan onder blauw anti bacterie spul? In je filter zitten namelijk bacteri�n die je liever niet dood maakt.
 
ProCell beschermende waterbereider
 
Kijk dat is ook geen antibacterieel spul, maakt alleen zaken als chloor onschadelijk. In principe in Nederland niet nodig, maar kwaad kan het in ieder geval niet.
 
Het bind ook zware metalen, voorkomt infecties en het is goed voor de slijmhuid
 
Zou ik bij de klauwkikkertjes slakjes kunnen houden?
En wat voor slakjes?
 
Normaal doe ik dat altijd maar ik had een dwergklauwkikker gekregen van iemand die er van af moest. En hij kon toen in mijn moeders bak. Maar zijn voetje werd er afgebeten door een meervalletje. Dus toen heb ik hem zo snel mogelijk in de bak gedaan. De bak was eigenlijk bedoeld voor geelbuikvuurbuikkikkkervisjes.
 
Hoelang laten jullie normaal zo'n kleine bak indraaien ? Ik heb 8 dagen gedaan maar normaal laat ik het langer staan. Maar zo'n kikkertje in een babybakje zag er zielig uit dus toen heb ik hem maar in de bak gedaan.

voor de duidelijkheid :
heb dus eerst een kikkertje gekregen
die ging dus in mijn moeders bak
maar dat ging niet goed
dus ging het kikkertje in een babybakje
maar dat was nogal zielig dus daarom heeft de bak niet heel lang ingedraaid.
 
60x60x60

Maar de kikkers doen het leuk en alles leeft en ik ververs het water zoals aangeraden werd.
 
Nou die kan dan ook nog op je lijstje bij je handtekening ;)
 
Wou zelf wat oppervlakte visjes erbij doen. Weet iemand leuke visjes voor erbij?
Zat te denken aan killi's kan dat? Of is mijn bak daar te klein voor?
 
nekoneko zei:
Hoelang laten jullie normaal zo'n kleine bak indraaien ? Ik heb 8 dagen gedaan maar normaal laat ik het langer staan. Maar zo'n kikkertje in een babybakje zag er zielig uit dus toen heb ik hem maar in de bak gedaan.

voor de duidelijkheid :
heb dus eerst een kikkertje gekregen
die ging dus in mijn moeders bak
maar dat ging niet goed
dus ging het kikkertje in een babybakje
maar dat was nogal zielig dus daarom heeft de bak niet heel lang ingedraaid.

3 weken..

Maar meestal toch een maand.

Dit wordt ook zo aangeraden,hoor.
 
nekoneko zei:
Wou zelf wat oppervlakte visjes erbij doen. Weet iemand leuke visjes voor erbij?
Zat te denken aan killi's kan dat? Of is mijn bak daar te klein voor?

Ik weet niet of dat met de kikkers een goed idee is. Sommige Killi soorten zijn nogal fel. Misschien dat een Killikenner hier iets meer over kan zeggen.
Ik hou de 6 kikkers dus ook alleen in de bak.
 
De killi's die ik heb zijn alleen geen mietjes, ik heb er 4 soorten nu.
 
Nienepien zei:
De killi's die ik heb zijn alleen geen mietjes, ik heb er 4 soorten nu.

Dat bedoel ik, en de dkk hebben nogal iele dunne pootjes dus......... :(
 
Er kunnen opperlaktevissen bij, allen zou ik het jouw afraden. Hoeveel liter zit er in de bak , wat zit er al in van vis ? Hoeveel kikker zitten er nu al in ? Wat zijn de waterwaarden. Is de bak ingericht zodat de kikkers lucht kunnen happen en een plek hebben om uit te rusten, dmv drijfplanten, eilandjes, kienhoutdat boven water komt.
 
Mijn bak is 60x60x60 maar het water is ong 30 hoog vanwege een grote hoeveelheid steentjes.
Er zitten nu 3 algeneters in en 4 kikkertjes. En de kikkers kunnen lucht happen. De bak bestaat voornamelijk uit javamos en wat planten maar er zit ook een stuk hout in wat boven water uitkomt en stenen. Maar anders bekijk je de foto op de eerste pagina. De kikkers gaan het land niet op dus ik heb er ook geen drijfhout in gedaan maar er zitten wel drijfplanten in waar ze in hangen.
 
Heh water 30cm hoog?
Kan je misschien een foto plaatsen dat is iets duidelijker... :foto:
 
nekoneko zei:
12729086_12778nekoneko88788894935_5088498332782625716_n.jpg

1549236_1277889182228229_2026784684597548470_n.jpg

12718064_1277887618895052_3817318246809409928_n.jpg

10351372_1277888848894929_6268559105450796878_n.jpg
[/quote

Dit zijn oude foto's. De bak is nu een stuk helderder en er zitten drijfplanten bij.
 
Ligt het aan mij of ziet die bak er kleiner uit?
 
ja, daarom vroeg ik er nog een keer naar, ben benieuwd naar de afmeting in CM.

Ben je bekend met de aqua 40 Nekoneko?
Die is 29x27x27.5
 
Bak is 40hoogx40x40. Sry dacht dat de bak 60x60x60.
photo_on_2-25-12313216_at_1nekko.16_am.jpg

screen_shot_2016-02-25_at_10.27.18_am.jpg
 
He als ze elkaar vast pakken betekent dat dan dat ze eieren gaan leggen?
 
Heb er twee guppen in gedaan.
 
nekoneko... je was op het goede spoor. Maar hoe kun je nou vissen toevoegen aan een bak die, daar waren we het toch over eens, nog niet goed ingedraaid is?
(en hoe je je zo kunt vergissen in de bakmaat snap ik eigenlijk ook niet)
 
In zo n bak mogen helemaal geen dkk hoor. De waterkolom mag max 30cm zijn ivm het kunnen happen naar lucht. Ik zie ze ook weleens hier al moeite hebben met de 30cm in de 54 liter bak.
Ik zou anders er water uithalen zodat ze niet in nood kunnen komen.
Jammer dat het zo fout gaat eigenlijk moet ik zeggen. Het zijn wel levende wezens hoor ;).
 
Ze kunnen goed lucht happen. het water is maar 30cm hoog. Liggen veel steentjes in. Waar komen ze eigenlijk vandaan?
 
nekoneko zei:
He als ze elkaar vast pakken betekent dat dan dat ze eieren gaan leggen?

Nee, als ze aan elkaar vast plakken wil dat zeggen dat ze plaats te kort hebben. :p
4dmx4dmx4dm= 64dm�=64l, hou rekening met je liters, voor je er vissen of andere beestjes in doet...
 

Terug
Bovenaan