Volgens mij vervuilen ze best wel Pol. Heb jij die ervaring ook??
Mascha zei:Bij mij zitten ze in de gezelschapsbak, Rio 180, die toch helemaal tot aan de streep gevuld is. Met luchthappen hebben ze hier totaal geen moeite, zelf de dikste kikker niet. En geloof me, die is dik! Het is natuurlijk wel iets dat je steeds in de gaten moet blijven houden. Ik controleer de bak elke dag, tel alle dieren en bekijk ze goed. Ik kan niet zeggen of de kikkertjes voor vervuiling zorgen, dan zie ik zelf niet terug. Wordt waarschijnlijk door de appelslakken opgegeten ;-) De vervellingen eten ze grotendeels zelf weer op, de vissen eten de rest mee op.
Mascha zei:Ja John, kijk maar in mijn fotoalbum van de Rio 180 (zie handtekening) daar staan foto's op de 1 na laatste pagina geloof ik van een kikkertje die zijn eigen vervelling aan het oppeuzelen is. Laat dat nou net die hele dikke kikker zijn, hahaha.
jessicapilon zei:Volgens mij vervuilen ze best wel Pol. Heb jij die ervaring ook??
Pol_de_gezzmol zei:jessicapilon zei:Volgens mij vervuilen ze best wel Pol. Heb jij die ervaring ook??
Dkk vervuilen idd redelijk veel. Meer dan de doorsnee vis zeg maar.
Kwa vervellen is het goed dat je geen vervelling ziet liggen. Gezonde dieren eten namelijk direct hun vervelling op. Ik heb ook nog wel gezien dat de garnalen met de vervelling proberen weglopen. Met hun klauwen, op de achterpoten, trekken ze hun oud vel als een trui over hun hoofd. Het blijft dan aan de bek en voorpoten plakken en dan eten ze dit verder op.
Nekoneko, die kikker op je laatste foto is wel degelijk een dkk, maar een heel erg mager exemplaar. Als ze guppenjongen gaan aanvallen is het omdat ze onvoldoende eten binnen krijgen. Mss teveel voedselconcurrenten?
Kwa bijvis kan een goerami of betta wel, maar ik zou het afraden, met die bakmaat. Grotere vissen gaan snel met het voedsel van de kikkers lopen. De kikkers zijn over het algemeen trage eters.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.