Red sea max 500S van babysnake


:cry::cry::cry:
 

Bijlagen

  • IMG_20210325_125235.jpg
    IMG_20210325_125235.jpg
    556.6 KB · Weergaven: 193
O jee dat is jammer Frans maar ja het hoort bij de hobby maar ja het is en blijft zonde van zo n mooie vis.
 
Maakt me erg triest, eerst even kijken hoe het met de rest van de vissen gaat zeker en dan maar eens bedenken waar we naartoe willen met mijn bestand. Momenteel doet de rest het prima ook de garnaaltjes doen het top. Eerder deze week heb ik mijn poetsvis moeten doden maar die deed het al een tijdje slechter. Die was trouwens al 6 jaar oud wat voor een poetsvis schijnbaar nog niet zo slecht is. Ook eerder deze week kwam plots deze terug te voorschijn, ik dacht dat die al een jaar of 2 dood was.
 

Bijlagen

  • IMG_20210323_203036.jpg
    IMG_20210323_203036.jpg
    408.3 KB · Weergaven: 222
  • IMG_20210323_203043.jpg
    IMG_20210323_203043.jpg
    396.8 KB · Weergaven: 236
ZOu de vis gestorven kunnen zijn van aiptasia-x? Hij was er altijd direct bij als ik een glasanemoontje moest doden en at altijd van dat spul, ik moest hem altijd wegjagen?
Ik had nog een koraaltje gekocht ook, deze hebben jullie nog te goed van me
IMG_20210325_212916.jpg


Maar nu eerst in opdracht van John, raampjes kuisen:ROFLMAO:
 
Geen idee of aiptasia-x giftig is maar het klinkt zeker als een mogelijke oorzaak.

Het nieuwe stekje zijn zeker balipoliepen? Er wordt vaak gezegd dat ze erg kunnen woekeren maar bij mij zijn ze al 2x dood gegaan.
 
ja, zijn inderdaad balipoliepen, is inderdaad makkelijk houdbaar.
 
De ergste schok is voorbij, ben wel erg teleurgesteld, wat een mooie vis was dat toch. Maar goed, hij werd te groot voor de bak en zat een beter visbestand in de weg. Of het verstandig is om de vossekop te laten zitten weet ik niet dat zal de toekomst uitwijzen. Maar ik ben dus aan een nieuw visbestand aan het denken, voor de balans zou wat extra leven niet slecht zijn. Alles staat open maar een kappersgarnaal vind ik geweldig (weet niet of die bij de gewone garnalen gaat ) en het doel was altijd al een mandarijnvis, hoewel ik ondertussen weet dat die enkele prachtige familieleden heeft.
Maa ik had jullie nog een update beloofd
_DSC0002.JPG
_DSC0003.JPG
_DSC0004.JPG
_DSC0006.JPG
_DSC0007.JPG
_DSC0008.JPG
_DSC0010.JPG
_DSC0024.JPG
 
Nadenken over mijn visbestand.
Momenteel zit er in de bak
1 Siganus Unimaculatus (vossekop)
1Amphiprion Ocellaris (anemoonvis)
1Amblyeleotris Yanoi (vlagstaartgobie)
1Pholidichthys Leucotaenia (aalgrondel)
2 Lysmata Amboinensis (poetsgarnaal)

doel is eigenlijk altijd al geweest om een Pterosynchiropus Splendidus (mandarijnpitvis) te houden, liefst nog een koppel. maar de andere pitvissen https://www.coralandfishstore.nl/zeeaquarium-vissen/mandarijnvissen/ zijn ook geweldig en de bak is net te klein voor 2 koppels denk ik.
Ook Sphaeramia Nematoptera https://www.coralandfishstore.nl/zeeaquarium-vissen/kardinaalbaarzen/sphaeramia-nematoptera.html vind ik geweldig, leuk om in een klein schooltje te houden maar ik besef wel dat ze niet zo mooi blijven.
Een salarias lijkt me ook een must, de Salarias Ramosus https://www.coralandfishstore.nl/zeeaquarium-vissen/blennies/salarias-ramosus.html vind ik de mooiste.
en dan zijn er nog de kappersgarnalen, geweldige beesten, maar dat gaat schijnaar niet altijd even goed met de poetsgarnalen.
de meeste beestjes bevinden zich dan op of tussen de stenen en op het zanddus zoek ik nog een vis die overdag vrij zwemt maar toch een rustige vis is.
 
Die Blennies zijn ook qua eten niet de makkelijkste volgens mij en ik heb al een paar maal gehoord dat dit toch misgaat.
 
Ik enk dat je de pitvissen bedoeld, dat is inderdaad een risico. Vlokreeftjes en andere minibeestjes genoeg in elk geval. Ook geen stresmakers meer in de bak dus dat zal wel mee vallen denk ik. De blennie is een algeneter dus dat zal ook wel lukken.
 
Nee ik doel op de Blennie want die zet men soms toch juist in het begin in met algen? Als je bak dan redelijk algvrij is dan komt het volgens mij wel voor dat ze te weinig voedsel krijgen. Volgens mij heeft lid Patty er destijds ook een gehad en die legde ook het loodje na verloop van tijd.
 
Aiptasia x is grotendeels gemaakt uit ongeveer 10% oplossing natriumhydroxide..
Zodra je het spuit, vlokt het op, is sterk basisch en dus ph verhogend.

Of het echt daadwerkelijk giftig is durf ik niet te zeggen, maar als er verder geen andere tekens zijn, zou het altijd kunnen natuurlijk..

De basis stof is hetgeen dat in de supermarkt e.d. als gootsteenontstopper wordt genoemd.
 
De basis stof is hetgeen dat in de supermarkt e.d. als gootsteenontstopper wordt genoemd.
dan twjfel ik niet langer, ik kon mijn hand niet uit de bak halen of hij was het aan het eten. op internet kan ik echter geen ervaringen terug vinden van andere mensen waar vissen dat spul aten. overal wordt duidelijk vermeld dat vissen het ongemoeid laten en het bij normaal gebruik niet schadelijk is.
 
Nee ik doel op de Blennie want die zet men soms toch juist in het begin in met algen? Als je bak dan redelijk algvrij is dan komt het volgens mij wel voor dat ze te weinig voedsel krijgen. Volgens mij heeft lid Patty er destijds ook een gehad en die legde ook het loodje na verloop van tijd.
de blennies zijn op zich toch geen moeilijke eters? Algenvlokken zouden toch mee gegeten worden.
 
Ik doelde op deze Frans en lees dat ze lastig over zijn te wennen als ze algen hebben gegeten. Zelf geen ervaring mee hoor maar goed ik heb het enkel gehoord.

 
Het is eerder omdat ik anders vergeet toe te voegen of welke toevoeging ik reeds gedaan heb. 😂 Zal de waterwaarden in elk geval stabieler houden.
Nu nog uitzoeken hoe dat ding werkt, de handleiding is in elk geval al miniem, 6 miniblaadjes Engels en evenveel in 't chinees. Misschien dat ik op de website meer te weten kom.
 
Ik doelde op deze Frans en lees dat ze lastig over zijn te wennen als ze algen hebben gegeten. Zelf geen ervaring mee hoor maar goed ik heb het enkel gehoord.

Dehenkie zal wel meegevallen als ik andere liefhebbers moet geloven, misschien is er wel eens 1tje die niet om wil schakelen maar de meeste liefhebbers hebben daar schijnbaar geen probleem mee.
 
Ja ik ben ook zo n type die dat snel vergeet en dan is dit een uitkomst Frans. Ja van die Henkie had ik het eea gehoord van het lid hier die hem ook had en dat is dan denk ik toevallig een lastige Henkie geweest ;)
 
Het is eerder omdat ik anders vergeet toe te voegen of welke toevoeging ik reeds gedaan heb. 😂 Zal de waterwaarden in elk geval stabieler houden.
Nu nog uitzoeken hoe dat ding werkt, de handleiding is in elk geval al miniem, 6 miniblaadjes Engels en evenveel in 't chinees. Misschien dat ik op de website meer te weten kom.

Als je er niet uitkomt dan laat je het maar weten, ik heb 2 van deze doseerpompen in gebruik.
 
Visjes gekocht, twee royal gramma een zesstreep lipvis en 5 hermietkreeftjes en nog wat vissen besteld. Ben benieuwd of de gramma s goed gaat, lees er erg tegenstrijdige berichten over.
IMG_20210512_200413886.jpg

Ook nog wat koralen gekocht , Duncan, buttons, hamerkoraal en nog een koraaltje gekregen omdat ik klaagde dat ik het nooit kan houden.
IMG_20210512_200355203.jpg
 
Mooie keuzes van nieuwe dieren. De gramma's blijven toch wel een van mijn favoriete visjes qua gedrag en zeker ook door de mooie felle kleuren. Ik heb een koppel die de laatste tijd weer een nestje hebben en sinds kort ook mijn hand proberen aan te vallen :stom:
 
Mooie aanwinsten Frans. Ik heb 1 Gramma Loretto en had er graag een 2e bij willen hebben maar dat is me afgeraden omdat deze die ik heb al zo n 4 jaar in de bak zit.
 

Terug
Bovenaan