Wat is er nieuw

Reef@home43

Lekker bezig Aron, staat er mooi bij!

Ja proppie vol met voornamelijk acro’s
Heerlijk dit.

Ik zit met het idee te spelen enkele keizer vissen erbij te zetten, ik heb een aanbod gehad voor:
Koppel pygoplytes diacanthus
Ciliaris
Navarchus
Annularis

Ik weet dat dit enorm tegenstrijdig is met het koralen bestand, maar dit zou wel een ENORM uniek plaatje maken..

Wat is jullie mening?

Laatst bewerkt:
Zijn ze jong? Dan schijnt het door goed te voeren dat ze van je koralen afblijven. Al ze al volwassen zijn moet je afgaan op het woord waar ze vandaan komen, dan is het risico groter in mijn ogen.

Geen ervaring mee , ik zou het niet weten .

Zijn ze jong? Dan schijnt het door goed te voeren dat ze van je koralen afblijven. Al ze al volwassen zijn moet je afgaan op het woord waar ze vandaan komen, dan is het risico groter in mijn ogen.
Nee allen volwassen. Zitten in bak vol acro (groot gedeelte waar mijn koralen vandaan komen) enige wat ze deden daar is poliepje pikken.. zijn allen dieren op flink volwassen formaat

825D2EE9-56B5-496D-BF03-7F69D32CAA0D.jpeg

De rest volgt

Ciliaris
Annularis
Navarchus
Koppel pygo’s als nieuwe bewoners

Gaan ze de acros slopen? We zullen zien

IMG_4062.jpeg

IMG_4067.jpeg

Navarchus

De pygo s zijn erg op zichzelf.
De annularis zit voornamelijk achter de stenen

IMG_4069.jpeg

Daarachter/onder

Nudan de grote reden. Waaaaarom deze (kneiter dure) vissen….
Ik heb eigenlijk constant 0 no3. Helemaal 0. En wilde vissen..
Deze komen uit de bak waar grote deel van de koralen uit komen, deze wordt afgebroken, en de vissen zouden te koop komen.. ik kon dat voor zijn, deze 5 vissen (samen met wat kneiter dure dokters en een grote imperator) kon ik overnemen, en dit was DE kans om een dergelijk riskant vissenbestand te krijgen, al deze keizers zijn namelijk officieel niet reefsafe.

Hoe dit op de lange termijn gaat zijn weet ik nog niet.. maar voor nu lijkt deze onmogelijke combi goed te werken

Zie ik nou wat glasanemonen?
Die vielen me ook als eerste op .
Zou ze maar ver van de dure acro's houden en een vis of pepermuntgarnalen in gaan zetten .
Ik vind het wel apart dat ze echt overal zitten ?
Moet haast gezaaid zijn . Of ze pakken veel te veel voer .
Ik heb het vroeger ook zo gehad , iets minder , de pepermuntgarnalen hebben dat toen op 2 weken voor eens en altijd opgelost .

Ja ik heb ze ook altijd gehad in de Reefer en als je er niks tegen doet dan knallen ze de bak uit. Ik gebruikte wekelijks AiptasiaX om ze de kop in te drukken.

Ja ik heb ze ook altijd gehad in de Reefer en als je er niks tegen doet dan knallen ze de bak uit. Ik gebruikte wekelijks AiptasiaX om ze de kop in te drukken.
Ik heb er nu ook 2 😃 in de sump .
Van "t weekend eens steentje in de bak zelf leggen .

En mini-fred succes met de nieuwe vissen !
Ik hoop dat het goed blijft gaan .
Ik heb zelf al wel ondervonden dat het gedrag van vissen ineens kan omslaan .

Mooie vissen Aron. Had je nou ook al een Vijlvis zwemmen of nog niet?

Ja tegen glas anemonen
10 berghia slakken
3 pepermunt garnalen
Vijlvis

Gelukkig vreten keizers ook glas anemonen
Is gewoon een iit de hand gelopen pest, trekt vanzelf weg, geen reden tot paniek

Aiptasia x. En vijlvis of die garnalen is leuk als je er een paar hebt.. deze bak zit gewoon vol😂

Maar die keizertjes vreten ook glas anemonen.. die ciliaris heeft vroeger weleens een hele rode tepel annemoon opgevreten😂

Kreeg wat flap en werd doodziek van de gyres..
Beide stromingpompen waren bijzonder vuil.. deze schoongemaakt en ipv de gyres een nieuwe jebao dmp40 erin gestoken..

Ik heb een set (echte) ecotech mp40 maar die maakte me teveel herrie, De jebaos zijn bijzonder veel stiller , enoooorm makkelijk schoonmaken (alleen de kant die in het aquarium hangt) en de controller s niet slecht!

Even wachten tot flappie verdwijnt nu!

5F2DA8E4-B98A-44CD-805D-16029D7B6375.jpeg

BA420DD0-F4D4-44C8-A70F-4CE6BE8F1D9A.jpeg

Zeer stille pompen idd en als het makkelijker kan is dat win win 👍.

Mooi dat de keizers ze hebben opgegeten want je komt er vaak lastig af.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan