Wat is er nieuw

Reef@home43

Amai , komen die zo snel op tijdens vakantie ?
Ja bizar.. was ook de tijd dat de pincetvis in de reefer zat… die houdt t meestal wel onder controle..

Even zoeken naar versterking
 
Ja bizar.. was ook de tijd dat de pincetvis in de reefer zat… die houdt t meestal wel onder controle..

Even zoeken naar versterking
Ik heb er nog altijd geen kunnen vinden .
Ook in de sump nog altijd niks .
 
Ik heb ze altijd in de bak gehad en gebruik wekelijks wat Aiptasia X en dan hou je het prima in de hand maar goed ik heb een kleine bak natuurlijk.
 
Ik heb ze altijd in de bak gehad en gebruik wekelijks wat Aiptasia X en dan hou je het prima in de hand maar goed ik heb een kleine bak natuurlijk.
in principe kweek je ze gewoon mee door door ze ermee te behandelen .
ik heb dat 2 keer gebruikt vroeger en direct erna mee gestopt en andere manieren gezocht .
 
Hoe bedoel je dat Erwin want ze gaan toch dood door dat spul?
 
Hoe bedoel je dat Erwin want ze gaan toch dood door dat spul?
Volgens mij krijg je dan vaak een nieuwe lading "eitjes" die dan toch weer ontspruiten .
Als je ze telkens dood zou maken , dan houdt het gewoon een keer op .
 
Ja in dat geval heb je gelijk en hoe het precies werkt als je dat in de anemoon spuit dat weet ik ook niet.
 
IMG_1775.jpeg

De strawberry heeft een goede basis gegroeid al!!
IMG_1772.jpeg

Dit duo gaat ook hard! Maar die aiptasia s echt kut

IMG_1771.jpeg

Kleine stekjes worden kolonies 🙂

Vd week nog een wisseltje en hard opnzoek naar iets dat aiptasia onder controle houdt want het eordt echt teveel

Ook even een goede poetsbeurt, dan kunnen we weer totaaltjes maken

Licht en techniek is voor alsnog onveranderd, verbruikt 0.6 dkh per dag, no3 en po4 geen idee, al 4 of 5 weken niet gemeten
 
Bekijk bijlage 379348
De strawberry heeft een goede basis gegroeid al!!
Bekijk bijlage 379349
Dit duo gaat ook hard! Maar die aiptasia s echt kut

Bekijk bijlage 379350
Kleine stekjes worden kolonies 🙂

Vd week nog een wisseltje en hard opnzoek naar iets dat aiptasia onder controle houdt want het eordt echt teveel

Ook even een goede poetsbeurt, dan kunnen we weer totaaltjes maken

Licht en techniek is voor alsnog onveranderd, verbruikt 0.6 dkh per dag, no3 en po4 geen idee, al 4 of 5 weken niet gemeten
Rotbeesten! Ik spoot altijd een heel klein beetje natuurazijn in de voet met een injectienaald, daar gaat hij kapot van. Ik hield dan een slangetje erbij om af te hevelen(deed dit samen met mijn man). Zodra ik azijn gespoten had een beetje water dicht bij de glasanemoon afhevelen om eventuele uitstoot van eitjes op te vangen. Was er zo snel van af.
Dit was een tip van een oldtimer in de zeewaterhobby en werkte heel goed.😊
 
Rotbeesten! Ik spoot altijd een heel klein beetje natuurazijn in de voet met een injectienaald, daar gaat hij kapot van. Ik hield dan een slangetje erbij om af te hevelen(deed dit samen met mijn man). Zodra ik azijn gespoten had een beetje water dicht bij de glasanemoon afhevelen om eventuele uitstoot van eitjes op te vangen. Was er zo snel van af.
Dit was een tip van een oldtimer in de zeewaterhobby en werkte heel goed.😊
Leuke tip maar dat wil lastig bij kleine poliepen of die waar je lastig bij kan komen. Daarom gebruik ik Aiptasia.
 
Ik heb zelf Berghia slakken en Pepermunt garnalen, dit duo pakt ze goed aan. Maar natuurlijk belangrijk dat je niks in je bak hebt zwemmen wat hun op eet.
 
Leuke tip maar dat wil lastig bij kleine poliepen of die waar je lastig bij kan komen. Daarom gebruik ik Aiptasia.
Het lukte me altijd😊 later had ik een vijlvis die het voor me in de gaten hield. Maar dan moet je weer een flinke bak hebben.
 
Het lukte me altijd😊 later had ik een vijlvis die het voor me in de gaten hield. Maar dan moet je weer een flinke bak hebben.
Deed mijn pincet vis, tot de dokters hem niet meer lief vonden.. toen is die gestopt met aiptasia vreten..

Ik denk een combinatie wurdemani garnalen en vijlvis, eventueel paar berghia voor ondersteuning.

En wat mitrax krabjes en een percnon voor valonia

Bak is 200/70/70 dus groot genoeg voor een vijlvisje
 
Deed mijn pincet vis, tot de dokters hem niet meer lief vonden.. toen is die gestopt met aiptasia vreten..

Ik denk een combinatie wurdemani garnalen en vijlvis, eventueel paar berghia voor ondersteuning.

En wat mitrax krabjes en een percnon voor valonia

Bak is 200/70/70 dus groot genoeg voor een vijlvisje
Zeker! ik had ook een 2 meter toen en daar deed de vijlvis het prima in.
 
Deed mijn pincet vis, tot de dokters hem niet meer lief vonden.. toen is die gestopt met aiptasia vreten..

Ik denk een combinatie wurdemani garnalen en vijlvis, eventueel paar berghia voor ondersteuning.

En wat mitrax krabjes en een percnon voor valonia

Bak is 200/70/70 dus groot genoeg voor een vijlvisje
Ik weet niet of je die garnalen nog kan vinden nu , ik zie alleen maar hele kleintjes in de handel .
had laatst ook een "garnaaltje" gehaald , is visvoer geworden volgens mij 😢(of gepakt door pistoolgarnaal)
 
Laatst bewerkt:
Alles groeit lekker Aron? Ziet er verder goed uit 👍.
 
Laatst bewerkt:
Heb je vast gezeten ? Lang niet gezien ☺️
 
Neee heeel druk met andere dingen ook…
Vorige week een motorfiets met lichte schade uit buitenland ook opgehaald voor de andere hobby

Druk druk druk

Grote, heel grote koralen update heel binnenkort

En ik heb wat dieren, berghia/krabjes/pepermunt garnalen, vijlvis enzo onderweg die komen vandaag
 
Oke. Ik hou hem even blauw.
Expres. Omdat alles er zo ingegooid is en een enoooorme rescape nodig is…

Maar ik ben officieel op het punt dat ik meer acros heb dan plek

IMG_3039.jpeg
IMG_3036.jpeg
IMG_3037.jpeg
IMG_3038.jpeg
 
Laatste foto komt natuurlijker over 😉. Alles een plekje kunnen geven? Ziet er in ieder geval weer fris uit zo 👍.
 
Lekker aangevuld zo te zien 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan