mini-fred
Well-known member
Ja bizar.. was ook de tijd dat de pincetvis in de reefer zat… die houdt t meestal wel onder controle..Amai , komen die zo snel op tijdens vakantie ?
Even zoeken naar versterking
Ja bizar.. was ook de tijd dat de pincetvis in de reefer zat… die houdt t meestal wel onder controle..Amai , komen die zo snel op tijdens vakantie ?
Ik heb er nog altijd geen kunnen vinden .Ja bizar.. was ook de tijd dat de pincetvis in de reefer zat… die houdt t meestal wel onder controle..
Even zoeken naar versterking
in principe kweek je ze gewoon mee door door ze ermee te behandelen .Ik heb ze altijd in de bak gehad en gebruik wekelijks wat Aiptasia X en dan hou je het prima in de hand maar goed ik heb een kleine bak natuurlijk.
Volgens mij krijg je dan vaak een nieuwe lading "eitjes" die dan toch weer ontspruiten .Hoe bedoel je dat Erwin want ze gaan toch dood door dat spul?
Rotbeesten! Ik spoot altijd een heel klein beetje natuurazijn in de voet met een injectienaald, daar gaat hij kapot van. Ik hield dan een slangetje erbij om af te hevelen(deed dit samen met mijn man). Zodra ik azijn gespoten had een beetje water dicht bij de glasanemoon afhevelen om eventuele uitstoot van eitjes op te vangen. Was er zo snel van af.Bekijk bijlage 379348
De strawberry heeft een goede basis gegroeid al!!
Bekijk bijlage 379349
Dit duo gaat ook hard! Maar die aiptasia s echt kut
Bekijk bijlage 379350
Kleine stekjes worden kolonies 🙂
Vd week nog een wisseltje en hard opnzoek naar iets dat aiptasia onder controle houdt want het eordt echt teveel
Ook even een goede poetsbeurt, dan kunnen we weer totaaltjes maken
Licht en techniek is voor alsnog onveranderd, verbruikt 0.6 dkh per dag, no3 en po4 geen idee, al 4 of 5 weken niet gemeten
Leuke tip maar dat wil lastig bij kleine poliepen of die waar je lastig bij kan komen. Daarom gebruik ik Aiptasia.Rotbeesten! Ik spoot altijd een heel klein beetje natuurazijn in de voet met een injectienaald, daar gaat hij kapot van. Ik hield dan een slangetje erbij om af te hevelen(deed dit samen met mijn man). Zodra ik azijn gespoten had een beetje water dicht bij de glasanemoon afhevelen om eventuele uitstoot van eitjes op te vangen. Was er zo snel van af.
Dit was een tip van een oldtimer in de zeewaterhobby en werkte heel goed.😊
Het lukte me altijd😊 later had ik een vijlvis die het voor me in de gaten hield. Maar dan moet je weer een flinke bak hebben.Leuke tip maar dat wil lastig bij kleine poliepen of die waar je lastig bij kan komen. Daarom gebruik ik Aiptasia.
Deed mijn pincet vis, tot de dokters hem niet meer lief vonden.. toen is die gestopt met aiptasia vreten..Het lukte me altijd😊 later had ik een vijlvis die het voor me in de gaten hield. Maar dan moet je weer een flinke bak hebben.
Zeker! ik had ook een 2 meter toen en daar deed de vijlvis het prima in.Deed mijn pincet vis, tot de dokters hem niet meer lief vonden.. toen is die gestopt met aiptasia vreten..
Ik denk een combinatie wurdemani garnalen en vijlvis, eventueel paar berghia voor ondersteuning.
En wat mitrax krabjes en een percnon voor valonia
Bak is 200/70/70 dus groot genoeg voor een vijlvisje
Ik weet niet of je die garnalen nog kan vinden nu , ik zie alleen maar hele kleintjes in de handel .Deed mijn pincet vis, tot de dokters hem niet meer lief vonden.. toen is die gestopt met aiptasia vreten..
Ik denk een combinatie wurdemani garnalen en vijlvis, eventueel paar berghia voor ondersteuning.
En wat mitrax krabjes en een percnon voor valonia
Bak is 200/70/70 dus groot genoeg voor een vijlvisje
De bak staat inmiddels bij Aron op zijn "kamertje" 😉Heb je vast gezeten ? Lang niet gezien ☺️
Verplichte vakantie 🤣🤣De bak staat inmiddels bij Aron op zijn "kamertje" 😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.