Wat is er nieuw

Reef@home43

Bekijk bijlage 376792Bekijk bijlage 376793

Waardes.. no3 mag wel omhoog.. k voer me eigen een ongeluk.. maargoed..
Ik wil synthetisch bijsturen zo lang mogelijk afhouden
Zijn dit de waardes of getallen die je omrekent ?
Want ULR 0.00 is nu niet echt ultra low range bereik . Dat doet mijn LR meter ook .

Kan je deze checkers trouwens meermaals afdrukken na elkaar ? Zou wel handig zijn voor fosfaat (zeewater PO4 = meestal langer wachten dan reactietijd)
 
Fleece haalt het weg van de waterstroom en een wattenfilter , hier gaat het gewoon in verder met ontbinden tot het restant uitgespoeld wordt .
Nou dat ligt er aan. Mijn wattenfilter was gewoon een geperforeerde plaat met watten erop. Niet iets wat lang in het water bleef.omdat ik dat zo vaak moest vervangen leek me een Fleecefilter ideaal.
Als je het over een powerfilter hebt dan blijft die wel langere tijd in het water.

Ik wou dat ik dit Fleecefilter al eerder had. Zou ook ideaal geweest zijn bij mijn vorige zoetwaterbak.
 
Zijn dit de waardes of getallen die je omrekent ?
Want ULR 0.00 is nu niet echt ultra low range bereik . Dat doet mijn LR meter ook .

Kan je deze checkers trouwens meermaals afdrukken na elkaar ? Zou wel handig zijn voor fosfaat (zeewater PO4 = meestal langer wachten dan reactietijd)
Lr meter heeft veel meer afwijking dan de ulr..
Ne deze hoef je niet om te rekenen. .06 is gewoon de waarde
 
Nou dat ligt er aan. Mijn wattenfilter was gewoon een geperforeerde plaat met watten erop. Niet iets wat lang in het water bleef.omdat ik dat zo vaak moest vervangen leek me een Fleecefilter ideaal.
Als je het over een powerfilter hebt dan blijft die wel langere tijd in het water.

Ik wou dat ik dit Fleecefilter al eerder had. Zou ook ideaal geweest zijn bij mijn vorige zoetwaterbak.
Ik heb er nu 1 dat op hetzelfde horizontale principe werkt..en dan wel zelf oprolt.. echt bijzonder fijn.. en naar mijn mening veel efficienter en vooral geschikter voor hogere flow

1000046328.jpg
 
Ik heb er nu 1 dat op hetzelfde horizontale principe werkt..en dan wel zelf oprolt.. echt bijzonder fijn.. en naar mijn mening veel efficienter en vooral geschikter voor hogere flow

Bekijk bijlage 376799
Wat heb je met de noodoverloop gedaan? Laat je dat kleine beetje gewoon ongefilterd of?
 
Wat heb je met de noodoverloop gedaan? Laat je dat kleine beetje gewoon ongefilterd of?
Ja die komt helemaal in t andere vak.. bij de opvoer pomp uit.. die gaat niet door het filter.. ik denk 90% gefilterd.. 10% ongefilterd en direct terug de bak in
 
Ja die komt helemaal in t andere vak.. bij de opvoer pomp uit.. die gaat niet door het filter.. ik denk 90% gefilterd.. 10% ongefilterd en direct terug de bak in
Ja dat heb ik ook. Eerst maar eens aankijken zo. Bijsturen kan altijd nog.
 
Lr meter heeft veel meer afwijking dan de ulr..
Ne deze hoef je niet om te rekenen. .06 is gewoon de waarde
Hmm , snap ik niet goed , die geeft toch ook gewoon 0.06 aan dan ??
Mijn LR PO4 gaf altijd exact dezelfde waarde als triton uitslagen (ik meette zelf altijd tesamen met het sample)
 
Hmm , snap ik niet goed , die geeft toch ook gewoon 0.06 aan dan ??
Mijn LR PO4 gaf altijd exact dezelfde waarde als triton uitslagen (ik meette zelf altijd tesamen met het sample)
Dan s dat perfect.. standard deviatie vam de 713 is +/- 0.02ppm +5% uit me hoofd.

Zou betekenen dat een meting 0.04 zowel 0.02 als 0.06 zou kunnen zijn..

Se 774 die ik heb zou de helft daarvan afwijke .

Gebruik wat voor jou werkt.. vind jij de 713 accuraat genoeg? Perfect! Het s altijd beter dan druppel testen
 
Dan s dat perfect.. standard deviatie vam de 713 is +/- 0.02ppm +5% uit me hoofd.

Zou betekenen dat een meting 0.04 zowel 0.02 als 0.06 zou kunnen zijn..

Se 774 die ik heb zou de helft daarvan afwijke .

Gebruik wat voor jou werkt.. vind jij de 713 accuraat genoeg? Perfect! Het s altijd beter dan druppel testen
Nee , ik meet via de C203 . Die heeft een extra voordeel dat je de reactietijd zelf kan bepalen , je kan oneindig blijven afdrukken om te meten .
Bij PO4 is dat best handig , op 10 seconden kan het resultaat best wat afwijken tov de eerste (foutieve ) meting van de normale reactietijd .
Dat heeft Hanna zelf ook aan mij toegegeven destijds . Ik pak dus het resultaat pas als de meting stabiel blijft . Na honderden testjes kom je er wel achter 😊
Er zit maar 1 element dat niet correct meet , en dat is zuurstof , teveel afwijking om er wat mee te doen . Ammonium blijft ook altijd een lastige door de gele verkleuring van de reagentia , maar al bi al nog steeds heel tevreden sinds 2005 . Hij meet de belangrijkste nog steeds heel accuraat .
 
Laatst bewerkt:
Dan s dat perfect.. standard deviatie vam de 713 is +/- 0.02ppm +5% uit me hoofd.

Zou betekenen dat een meting 0.04 zowel 0.02 als 0.06 zou kunnen zijn..

Se 774 die ik heb zou de helft daarvan afwijke .

Gebruik wat voor jou werkt.. vind jij de 713 accuraat genoeg? Perfect! Het s altijd beter dan druppel testen
De hi713 zou je juist niet moeten hebben volgens velen.
Ik gebruik zelf altijd de Hi736 phosphorus waarbij je moet omrekenen.
De HI774 was toen nog niet beschikbaar.

 
C203 s dan ook wel een duuur apparaat.

De 713 is prima als je po4 iets hoger is...
Alles onder de 0.10 pak je idd beter de 774 of 736. Ik heb de 774, heel tevreden mee
 
Kleine heeeeeeel kleine update..
Omdat k de calibratie van de trident verpest had.. lijnen niet ge purged tussen originele en diy reagent.. dus grote fluctuatie in KH metingen.. tot 0.5dkh.. ca en mg waren wel strak..
Nu calibreren met faunamarin multi reference..

Tussendoor met nieuwe salifer druppeltest getest.. alles prima.. kh 8.0 ca440 mg 1380

Ook een halve punt no3 toegevoegd.. hoewel ik het eigenlijk nie wilde doen, toch besloten een keer klein flesje mee te nemen.. 0.5 is mij toch TE tricky.. en wil hem eigenlijk rond de 4 houden als ondergrens..
 
1000047339.jpg
1000047369.jpg


11 stekken.. voornamelijk acropora/millepora..
Gele, groene' en roze millepora
GRote stek abrotanoides..
En paae moeilijke namen ..geen verstand van.
Fotos komen enorm slecht uit.. ga ze ook op t rif nog plakke ..

en 2 grote stukken..
1000047360.jpg

Acropora valida
Beetje groene base met paarse top en poliep

1000047359.jpg

Lekker te slijmen nog.. maar is een acropora abrolhosensis, hele harige groene, met blauwe tip
 
Mooie koralen. Schiet lekker op zo met het vullen van de bak.
 
1000047407.jpg
stek acropora nana tricolor

1000047405.jpg

Millepora roze

1000047400.jpg

Millepora geel-groen..

Heeft allemaal exht even de tijd nodig.. maar..wel mooi spul
 
Doet ferryte tegenwoordig nog wat in zeewater ? Of is dat al lang verleden tijd ?
 
Doet ferryte tegenwoordig nog wat in zeewater ? Of is dat al lang verleden tijd ?
K denk verleden tijd..
Zelfde terrein zit leonardo's reef.. die is duur, maar wel goed en pestvrij en aquacultured..

En op 10 minuten zit dreamcorals, dat is echt wel de moeite waard..
 
Ik had al een voorzichtige schatting gemaakt en kwam tot de conclusie dat het weer voor een mooi kapitaaltje was😉
 
En op 10 minuten zit dreamcorals, dat is echt wel de moeite waard..
oei das gevaarlijk een winkel bij de deur, weet ik nog van jaren terug .
3-4 keer per week binnenspringen ....
 
oei das gevaarlijk , weet ik nog van jaren terug .
3-4 keer per week binnenspringen ....
Opzich niet gevaarlijk hoor zolang je je contante geld en/of bankpas maar thuis laat. Ja en je creditkaart ook natuurlijk😉
 
oei das gevaarlijk een winkel bij de deur, weet ik nog van jaren terug .
3-4 keer per week binnenspringen ....
Dat s van leonardos..
Ik woon op 900 meter.. loopafstand van dreamcorals😅
 
K denk verleden tijd..
Zelfde terrein zit leonardo's reef.. die is duur, maar wel goed en pestvrij en aquacultured..

En op 10 minuten zit dreamcorals, dat is echt wel de moeite waard..
Ik ken ze beide niet maar hebben ze ook vis of doen ze alleen in koraal ?
 
Dat s van leonardos..
Ik woon op 900 meter.. loopafstand van dreamcorals😅
Dan maar hopen dat ze veel sluitingsdagen hebben .
Als ik zie hoe de prijzen zijn doorgeschoten de laatste jaren .
 
Dan maar hopen dat ze veel sluitingsdagen hebben .
Als ik zie hoe de prijzen zijn doorgeschoten de laatste jaren .
Prijzen zijn idd echt idioot omhoog gegaan.. maar Dreamcorals heeft wel ook een hoop aquacultured tegen eerlijke prijzen.

Als je grotere stukken wil hebben, is ritje naar joe's korallenfarm in duitsland ECHT een heel goede optie.

Of zoals nu. Stekken bij bekenden innde hobby
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan