Reef@home43


Dat gaat een boel schelen en ja met zo mega bak als de jouwe verbruik je denk ik flink wat stroom op jaarbasis.
 
Ik kan dat alleen maar hopen..
1000037729.jpg


1000037727.jpg


Happy swim swim..

Dinos trekken zich terug.. dus nog even geduld .. licht is langzaam aan het verhogen.. van 1 naar 70% in 3 weken.. nog 15 dagen te gaan
 
Schitterende vissen. Als ik het ingedraaid steen bij je kom ophalen, kom ik ze ook graag even bewonderen 👍.
 
Vandaag .. omdar k toch langzaam wat bewegende koralen wil hebben..
Een groot stuk groene sterpoliep opgehaald

1000040051.jpg



En voor de show.. paar closeups.. aangezien het licht elke dag een stukje witter/foto vriendelijker wordt:
1000040052.jpg
1000040056.jpg


De toortsen hebben wel een knauw gehad.. maar beginnen langzaam langere tentakels te laten zien
1000040053.jpg
1000040054.jpg

1 vd 2 caulastrea bolletjes
1000040055.jpg
 
Mooie foto s Aron en die Caulastrea kan erg hard groeien en ik heb enkele malen stukken weggedaan.
 
Mooie foto s Aron en die Caulastrea kan erg hard groeien en ik heb enkele malen stukken weggedaan.
Kan t alleen maar hopen..
Ruimte zat iig..
Hoewel nog (te) vroeg.. ben k stiekem wel op zoek naar sps stukken
 
Weer een nieuwe bak .
Jij start volgens mij graag op 😊of heb je gewoon doorgestart zeg maar ?
Mooie maat bak ook .
Succes !
 
Weer een nieuwe bak .
Jij start volgens mij graag op 😊of heb je gewoon doorgestart zeg maar ?
Mooie maat bak ook .
Succes !
Haha nee.. eerste jaar s altijd klooien..
Heb alles uit de vorige meegenomen.. en rest vh steen komt bjj een maat vandaan draaiend steen geweest..

Nee k heb nu een "mooie" bak.. zoals ik m wil hebben.. de 1.40 heb k voor nood gehaald omdat de 1.30 bodem brak.. deze bak blijft voorloooopig staan
 
Haha nee.. eerste jaar s altijd klooien..
Heb alles uit de vorige meegenomen.. en rest vh steen komt bjj een maat vandaan draaiend steen geweest..

Nee k heb nu een "mooie" bak.. zoals ik m wil hebben.. de 1.40 heb k voor nood gehaald omdat de 1.30 bodem brak.. deze bak blijft voorloooopig staan
Met de nadruk op "voorlopig" 🤣
 
Met de nadruk op "voorlopig" 🤣
Nou.. k wil best transparant zijn😅

Deze bak (bak+frame, meubel en sump) heb k 3600€ voor betaald.. dus kaal zonder enige techniek.. en dat is niet iets dat ik elk jaar ga doen...vind de portemonee nie leuk

Het plan is om hem zeker tot 2030 met rust te laten..

Scheelt dat ok voor het eerst in lange tijd echt tevrede ben met de bak en alle techniek er omheen, dus verwacht geen gekke veranderingen..

Ik wil er een trident NP bij zetten zodra deze beschikbaar zijn, en de redsea doser moet er weer bij, verder helemaal prima zo
 
Nou.. k wil best transparant zijn😅

Deze bak (bak+frame, meubel en sump) heb k 3600€ voor betaald.. dus kaal zonder enige techniek.. en dat is niet iets dat ik elk jaar ga doen...vind de portemonee nie leuk

Het plan is om hem zeker tot 2030 met rust te laten..

Scheelt dat ok voor het eerst in lange tijd echt tevrede ben met de bak en alle techniek er omheen, dus verwacht geen gekke veranderingen..

Ik wil er een trident NP bij zetten zodra deze beschikbaar zijn, en de redsea doser moet er weer bij, verder helemaal prima zo
Fijn dat het je nu goed bevalt. Mijn tropische bak, maar dan wel alles inclusief (zoals bodem, planten, hout, steen, enz.) Heeft me ook 3300 euro gekost en deze blijft dan ook echt wel staa 🤣🤣
 
Fijn dat het je nu goed bevalt. Mijn tropische bak, maar dan wel alles inclusief (zoals bodem, planten, hout, steen, enz.) Heeft me ook 3300 euro gekost en deze blijft dan ook echt wel staa 🤣🤣
Ja.. naja k heb er 4 coralcare boven..
350€ blauwe leds..
Vertex alpha 250..
Gyre 350 set.
2x sow22.

2x 23kilo? Aquaforest steen
3 dozen arka myreef rock.
6 Grote zakken zand..
Apex systeem met trident+dos+ddr met 2x eb6. Fmm.. en veeeel extra modjules
Redsea ato+ redsea reefdoser 4..
Sander certizon 200 ozon
Zksj opvoer
Enz enz enz enz..

Ik wil t niet eens optellen eigenlijk
 
Maargoed.. updeeeeeet..
Ritje dreamcorals geweest, goed geholpen door koen en florin (eigenaar).. bijzondere zaak en absoluut de moeite waard om eens koralen te shoppen.. ze hebben daar letterljjk alles, van stekjes buttons van 5€ (of nog goedkoper) tot bizarre stukken van enkele duizenden euros.. echt SUPER.. ik zou oprecht niet weten welke andere zaak in de buurt komt van djt aanbod..zeker niet in deze kwaliteit..

De buit..
 

Bijlagen

  • IMG-20240611-WA0098.jpeg
    IMG-20240611-WA0098.jpeg
    954.8 KB · Weergaven: 10
1000041614.jpg

Toorts steen uitgebreid.. achter de 24k is een sun of god die k daar meegenomen heb.. let wel.. ik heb deze er net net ingezet..
De 2 bijna 4 koppen voorop rechts is een "gewone" hamer.. groene steel paarse tip.. met een plekje links voor ooit een andere hamer
 
1000041611.jpg

Montipora capricornis "grafted" links
Montipora confusa rechts
 
1000041610.jpg

Totaaltje rechtwekant.. bovenin een takje stylo van de grote colonie die k grotendeels kwijt ben geraakt.. deze heeft het slecht, maaar geef het een kans.. rechts bovenin zilver/lichtgroene montipora digitata
Helemaal in t midden een cyphastrea "blue meteor shower" wederom net erin gezet.. dus nog 'in'
1000041591.jpg
 
De rest volgt.. even wachten tot het wat fijner staat morgen, anders is t net alsof een kiezelsteen heb gehaald
 
Mooie aanwinsten 👍.
 
Ja.. naja k heb er 4 coralcare boven..
350€ blauwe leds..
Vertex alpha 250..
Gyre 350 set.
2x sow22.

2x 23kilo? Aquaforest steen
3 dozen arka myreef rock.
6 Grote zakken zand..
Apex systeem met trident+dos+ddr met 2x eb6. Fmm.. en veeeel extra modjules
Redsea ato+ redsea reefdoser 4..
Sander certizon 200 ozon
Zksj opvoer
Enz enz enz enz..

Ik wil t niet eens optellen eigenlijk
Nee doe maar niet 😅🙈
 
Kijken wat er te snaaien valt 😊.
 
Niet 1 maar 2 ribben uit mijn lijf..
1000043955.jpg


6 redelijk tot grote kolonies.

Stylophora pistillata groen
Pocillopora verrucosa pink
Acropora valida purple tip
Acropora aspera "the joker"
Acropora sp "frogskin"
Acropora sp ???? Heel licht
 
Mooie koralen en ik durf bijna niet te vragen wat je 2 ribben waard zijn dan;)
 
Mooie koralen en ik durf bijna niet te vragen wat je 2 ribben waard zijn dan;)
Nou.. t was in duitsland daar zijn de prijzen vriendelijker dan hier.
Joe&co korallenfarm.

Vroeger joe s korallenfarm.

Alles aquacultured dus erg sterke stukken..
 
Mooie koraaltjes hoor en voor dat geld wat ik op die site lees zeker niet duur.
 
1000044409.jpg
1000044407.jpg
1000044406.jpg
1000044405.jpg
1000044404.jpg
1000044403.jpg


De stylo slijm nog als een idioot. De rest s best knap al
 
Ja staan er al best goed op en ze hebben ook ff tijd nodig.
 
Zeer mooie stukken 😍👍.
 

Terug
Bovenaan