dschaap zei:Laatste foto's zijn prachtig. zeer interessant dit project
Bedankt, zelf ben ik ook zeer tevreden over de laatste foto's en dan zeker de laatste. Zou boven water iets groener mogen zijn, maar dat is een kwestie van geduldmss zei:De laatste foto is echt schitterend 🙂
mss zei:heel intressant project..Jammer dat ik nu geen plek heb voor zo'n plant/boom anders had ik er wel een willen kopen (als je ze uberhaupt verkoopt)
Mikyboy40 zei:Nou toevallig heb ik er wel plek voor. Dus als je ze gaat verkopen dan sta ik vooraan in de rij hoor 😀 ontzettend leuk project dit
Markvk zei:heel gaaf om die ontwikkeling te zien, ik blijf me lezen.
Ben je, als de planten groot genoeg zijn, ook van plan een mangrove biotoop of zoiets te maken?
mss zei:Zoals al eerder gezegd, echt gaaf dat je dit probeert en het lukt volgens mij aardig.
Al een idee wat je doet als ze te hoog zijn voor je bak nu?.
De R. mangle komt meer rondom het Caribisch gebied voor. Eentje die er erg op lijkt is Bruguiera gymnorhiza Lijkt op de R. mangle maar meer biotoop correct. Deze schijnt ook wel eens in tuincentra aangeboden te worden als zijnde "de echte" mangrove plantmss zei:Komen ze eigenlijk ook in Australie en Indonesi� voor?
Ik vraag dit omdat ik naar een plant zoek die boven het water groeit.
Verrast (achteraf gezien niet) door deze waardes was het tijd voor een grote water wissel en 2/3 afgeheveld. Tot deze tijd heb ik eigenlijk geen echte waterwissels gedaan. Ik hevelde 1 keer week de bodem af totdat ik een 10 liter emmer had gevuld voor mijn kamerplanten. Daarna ging er 15 liter water (90% osmose en 10% kraanwater) terug om het verdampte water aan te vullen. 
Kennelijk is de instelling naar 8 terug gezet, heb het weer aangepast naar 12 per bericht. 🙂M.altispinosus zei:meer foto's dan deze 8 werden bij mij niet zichtbaar in een voorbeeld van reactie.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.