Rio 125 gezelschapsbak John1985


Is een tweedehands pomp. Ik wacht even af..pomp moet misschien ook een beetje warmdraaien. Zal 'm af en toe ook schuin houden zoals ik als tip elders op het forum heb teruggelezen.

Ik heb trouwens wel ontzettend veel belletjes in mijn bak..volgens mij wel normaal toch? Ze zitten overal op..achterwand, glas en ook het spiderwood.
Zie foto.

20180826_124123.jpg


20180826_224904.jpg
 
Die belletjes zijn normaal hoor,komt door het zuurstof in het water door het vullen en verdwijnen vanzelf weer.
Mooie witte tanden heb je! ;)
 
De tandarts van die olifant was slechter als ik het zo bekijk dus;)
 
Vandaag is de achterwand 2 dagen ingedraaid op actieve kool en watten. Zojuist 80% waterwissel gedaan en ga zo weer door met het indraaien van de achterwand.
Ik heb nieuwe filterslangen gekocht om de positie van de dubbele kranen te wijzigen. Leek mij handig om die op een cm of 20 bij de instroom en uitlaat van de pomp te plaatsen zodat ik hem makkelijk in de kast kan loskoppelen. Is dat een goed idee?
 
Met andere woorden, maakt de plek waar je de dubbele kranen plaatst uit?
 
Ja die kan je idd het beste op een plek doen waar je er makkelijk bij kan.
 
Is een Eheim Classic gok ik zo?

zou ze zelf zo kort mogelijk op de in en uitstroom van het filter plaatsen.
Anders zit je nog met een heel stuk slang aan je filter als je m uit de kast haalt.
 
Morgen komen de plantjes, de achterwand heeft nu ruim een week ingedraaid op actieve kool. Bak is lekker wazig nu en 1 stuk hout zit lekker onder de schimmel. Er dwarrelen wat beuken- en eikenblaadjes rond in de bak, zodat ze snel gaan zinken

20180903_190450.jpg
 
Even voor de zekerheid, leisteen geeft toch geen kalk af?
 
Vandaag weer verder aquatuinieren. Er zweeft nog een javavaren los door de bak en de beuken- en eikenbladeren fladderen rond:D

Filter inhoud is ook aangepast. Nu van onder naar boven 5 cm keramiek, grove spons, 40 gram turf en bovenop watten.

Ga starten met 7 uur verlichten op een dag van 15.00 uur tm 22.00 uur.

Start vandaag ook met profito.
 
Lekker vol, niet te bang dat die te vol wordt? Of was dat juist de bedoeling
 
Zitten veel langzaamgroeiers bij hoor, maar wil wel een lekkere groene bak idd. Maar jij denkt dat ie te vol wordt?

Heeft lilaeopsis zelandiae kleibolletjes nodig trouwens?

Gr. John
 
Huidige stand van zaken

20180905_182053.jpg
 
Mooi groen bakje.
 
Dat is een mooie bak, en als het te vol wordt met planten. Dan snoei je toch gewoon?
 
Zitten veel langzaamgroeiers bij hoor, maar wil wel een lekkere groene bak idd. Maar jij denkt dat ie te vol wordt?

Heeft lilaeopsis zelandiae kleibolletjes nodig trouwens?

Gr. John
Lijkt zo zonder drijvende varen al een stuk anders, is wel heel gaaf als je alles in leven kunt houden. Gaan de vissen ook enorm waarderen
 
Ik bedoel de eikenbladeren etc.
 
Ja zijn groen nog, mag dat niet?
 
Laten we zeggen niet gebruikelijk.
Of het kwaad kan geen idee.
 
Er wordt geadviseerd om ze te plukken voor ze van de boom vallen en beslist geen gevallen blad. Dat maakt ze automatisch vaak groen. Ik heb ze gedroogd in de oven op 50 gr. en met warm water afgespoeld. Bruin worden ze vanzelf denk ik?
 
Laatst bewerkt:
Net mn water getest voor het eerst. Draai nu 2 dagen op 5 cm keramiek, grove spons, 40 gram turfgranulaat en watten.

Vanmiddag 50% waterwissel gedaan en vanavond waterwaarden gemeten.

PH - 8
KH - 6
GH - 14
NO2 - 0
NO3 - 10
CL2 - 0

Kan het zijn dat het turf nog opgenomen moet worden en dat ik nog even geduld moet hebben voordat GH en PH verlagen?

Of moet ik direct turfgranulaat toevoegen en dosis verhogen tot b.v. 80 gram? Het water laat nauwelijks verkleuring zien.
Buiten GH en PH zijn de waarden wel goed, toch?
 
Iemand?
 
Turf heeft inderdaad even nodig om de waarden te verlagen. Je hebt ook weer een wissel gedaan dus ook dat heeft weer de waarden verhoogd.Mocht het toch weinig effect hebben dan kun je over enkele dagen wat meer toevoegen.
 
Turf heeft inderdaad even nodig om de waarden te verlagen. Je hebt ook weer een wissel gedaan dus ook dat heeft weer de waarden verhoogd.Mocht het toch weinig effect hebben dan kun je over enkele dagen wat meer toevoegen.

Thanks John!
 
Er wordt geadviseerd om ze te plukken voor ze van de boom vallen en beslist geen gevallen blad. Dat maakt ze automatisch vaak groen. Ik heb ze gedroogd in de oven op 50 gr. en met warm water afgespoeld. Bruin worden ze vanzelf denk ik?
Er worden heel veel verschillende adviezen gegeven.
In de bak worden ze denk niet meer bruin maar zeker weten doe ik dat niet.

Ik vraag me ook wel eens af hoe bepaal je welke bladeren wel en niet kunnen?
 
Zoals al aangegeven in één van je andere topics: https://www.aquaforum.nl/threads/eheim-2213-opvullen.159497/

Je hebt echt veeeel meer turf nodig. Nou weet ik niet exact de dichtheid van turf, maar 40gram is een paar handjes vol?

Op de doos van eheim turf pallets staat dat je voor 80liter aquarium al 1 liter (dat is 1 zo'n doos) turf moet gebruiken.

Blik pils voor vergelijk ;)

20180907_175604.jpg
20180907_175616.jpg
 
Zoals al aangegeven in één van je andere topics: https://www.aquaforum.nl/threads/eheim-2213-opvullen.159497/

Je hebt echt veeeel meer turf nodig. Nou weet ik niet exact de dichtheid van turf, maar 40gram is een paar handjes vol?

Op de doos van eheim turf pallets staat dat je voor 80liter aquarium al 1 liter (dat is 1 zo'n doos) turf moet gebruiken.

Blik pils voor vergelijk ;)

Bekijk bijlage 257550 Bekijk bijlage 257551

Je drinkt iig het juiste merk!
 

Terug
Bovenaan