Rio 125 gezelschapsbak John1985


Ja wachten doe ik zohiezo nog deze week. En idd..ik ga per soort plaatsen. Maar de vraag ging over de aantallen.
 
Update, er zitten nu 13 japonica garnalen in de bak. Heb wel een aantal problemen. Ben een kuur tegen planaria gestart en bovenin blijf mn kaamlaag aanwezig. Vettige substantie icm iets van vuildeeltjes dat op stof lijkt. Hoe kom ik ervan af zonder er apparatuur als skimmers ervoor aan te schaffen?

20180922_185821.jpg


20180925_202017.jpg


20180925_202200.jpg
 
Ik vind het mooi hoor en denk dat als alles nog wat voller wordt het een nog fraaier geheel is zeg maar.
Wat gebruik je voor de planaria want sommige middeltjes geven ook zo'n laagje aan het oppervlak dus dan is het niet gek.
Zie dat je alleen stroming hebt aan de rechterkant volgens mij en wat meer beweging aan het oppervlak kan zo'n laag ook doen verdwijnen.
 
Ik vind het mooi hoor en denk dat als alles nog wat voller wordt het een nog fraaier geheel is zeg maar.
Wat gebruik je voor de planaria want sommige middeltjes geven ook zo'n laagje aan het oppervlak dus dan is het niet gek.
Zie dat je alleen stroming hebt aan de rechterkant volgens mij en wat meer beweging aan het oppervlak kan zo'n laag ook doen verdwijnen.

Fijn dat je mn bak onder de loep neemt, waardeer ik en ben het ook met je eens. Met name aan de voorkant wil ik misschien mn zelandia wat meer spreiden, wellicht dat jij ook doel op de voorzijde met hier en daar een plukje plant? :DIk gebruik flubenol.
Ik heb alleen stroming vanaf rechts ja, maar dat zou toch prima moeten zijn? Hoeft toch niet aan heel mijn oppervlak harde stroming te hebben? Er zijn toch ook mensen die goerami's houden? :S
 
wat dichter op elkaar gepoot en dat het wat in elkaar overloopt , maar snap dat het nog moet groeien.
 
Ik heb alleen stroming vanaf rechts ja, maar dat zou toch prima moeten zijn? Hoeft toch niet aan heel mijn oppervlak harde stroming te hebben? Er zijn toch ook mensen die goerami's houden? :S

Hard hoeft zeker niet,ik kan het natuurlijk niet precies zien zo van de foto maar lijkt nu enkel wat stroming te staan direct uit de uitlaat naar de voorruit.
 
Hij circuleert naar andere kant. Schuin naar voren zeg maar.
 
Gelukkig. Ik heb mn eerste vissen bijgezet! Nannostomus beckfordi. 8 stuks. Prachtige visjes! Blijkt alleen om 3 vrouwtjes te gaan met 5 mannetjes. Kwamen direct schitterend op kleur, maar de bak is nu wel 1 groot schijngevecht met soms 5 mannetjes tegelijk. Kan dit kwaad?
 
Een van de mannetjes heeft een gehavende vin nu. Vrouwtjes mogen niet eten en mn japonica's worden aangevallen:oops:
 
Ja, maar dat vredelievende zet ik mn kanttekening bij, ze zijn heel de dag op alles wat beweegt aan het jagen, de hele bak door.
 
Mooie bak geworden!

Ik heb zelf 3 mannen en 5 (of 6) vrouwen, wel schijngevechten (mooi om te zien), geen drama. Geen ervaring met meer mannen dan vrouwen. Misschien 2 mannen omruilen voor 2 vrouwen bij de lfs (lokale vis zaak).
 
leuk, mooi en zeer creatief gedaan! ook de zelfgemaakte hardscape is erg goed gevonden! enige kleine aanmerking is dat ik de achtergrond iets te hoogglans vindt, dat is persoonlijk. ik bewonder je creativiteit!
 
leuk, mooi en zeer creatief gedaan! ook de zelfgemaakte hardscape is erg goed gevonden! enige kleine aanmerking is dat ik de achtergrond iets te hoogglans vindt, dat is persoonlijk. ik bewonder je creativiteit!

Thanks! Achtergrond is absoluut geen hoogglans hoor, die is zo mat als wat, mijn telefoon beoordeelt het licht wat vreemd denk ik. Ik zal binnenkort eens plaatjes schieten met de spiegelreflex.
 
Mijn dochter van 3 maanden vindt het aquarium geweldig!
Even gelijk een update van de bak.
Bijna geen alg. Verlichting voorlopig op 8 uur houden denk ik, want alles groeit wel.

Op aanraden van John in een ander topic heb ik mn groep beckfordi's iets kleiner gemaakt.

Ik heb nu 9 beckfordi en 11 rode fantoomzalmpjes.

Die laatste groep wordt nog steeds fel op de huid gezeten door de beckfordi mannetjes.
Snap er niks van. Beckfordi's zijn volgens internet zo vredelievend inderdaad. Waarom dan niet bij mij?:S:stom:
20180929_220913.jpg
20180929_151332.jpg
 
Mooie bak zeg! En wat een leuke foto van jou en je dochter! Nog proficiat!
 
De potloodvissen gaan terug.
Hebben jullie nog een aanvullingssuggestie voor 11 x rode fantoomzalm en 3 x apistogramma cacatuoides?
 
Het is de nannostomus eques geworden! Doet het prachtig in de bak! Zwemt mooi rustig en hoog. Dus mijn visbestand is rond!
10 x nannostomus eques
11 x rode fantoomzalm
3 x apistogramma cacatuoides

Van de laatste soort heb ik al een leuk plaatje geschoten met mn mobiel! Binnenkort meer

20181004_211509.jpg
 
De apisto man is behoorlijk fel en jaagt regelmatig op de fantoomzalmpjes. Ook de vrouwtjes zijn al felle territoriumverdedigers.
Nu zag ik een van mijn fantoomzalmpjes met een halve staartvin, dat kan maar 1 oorzaak hebben. Ik heb een foto toegevoegd. Kan dit weer aangroeien of is dit te diep verwond?

Kan ik nog iets doen?

20181014_150757.jpg
 
Leuke bak en je planten staan er fris bij, maar of de staart weer aan groeit, i, heb geen flauw idee. Afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.
 
Allereerst, mooie bak!

Die vin groeit wel weer aan(miss niet helemaal zoals die was, maar zeker voldoende). Wel is het nu zaak om te zorgen dat de vin niet besmet wordt met een schimmel/bacterie. Eventueel kun je wat catappa-blad toevoegen, vanwege hun antibacteriële werking. In de gaten houden en dan komt het wel goed.
 

Terug
Bovenaan