Wat is er nieuw

Rio 125 van Deesje

Helaas OrionPax en Susanne, anders waren we beide blij geweest. ;-)

Gisteravond flink ruiten gepoest en plantjes getopt.
Een deze dagen even de filter 'uitspoelen' en water verversen.

Haha neehoor Susanne, ik had voor vandaag al foto's beloofd.
Helaas moet de totaalfoto nog wel even wachten.

438428deesje_0_85_11201.jpg

844692deesje_0_85_11201.jpg

539893deesje_0_85_11201.jpg

469852deesje_0_85_11201.jpg

926985deesje_0_85_11201.jpg

246928deesje_0_85_11201.jpg

881986deesje_0_85_11201.jpg

522669deesje_0_85_11201.jpg

485245deesje_0_85_11201.jpg

Ziet er goed uit hoor en mooie vissen/garnalen! Wel vervelend van de alg, ben je daar al mee bezig of vind jij het niet erg. Dat kan natuurlijk ook. 😉

Alg op de ruiten haal ik gewoon weg. De draadalg is zo goed als weg. De baardalg valt nog mee gelukkig. Ben niet bezig om het weg te krijgen.
Mocht het extreem worden dan pakken we het wel aan natuurlijk!

Deesje zei:
Die Lnummertjes raak ik vast nog wel kwijt.
2 van de L201 wonen sinds eind november in mijn Trofis bak en gaan prima met die ene die ik al had. 🙂

Bak ziet er leuk uit en jou L201 laat zich goed zien/ fotograferen. Is mij nog niet gelukt, behalve toe ik mijn eerste net had. 🙁 Heb de L010a ook zwemmen. Begon met eentje en nu ik er drie heb zie ik ze meer door de hele bak heen.

Crash zei:
Deesje zei:
Die Lnummertjes raak ik vast nog wel kwijt.
2 van de L201 wonen sinds eind november in mijn Trofis bak en gaan prima met die ene die ik al had. 🙂

Bak ziet er leuk uit en jou L201 laat zich goed zien/ fotograferen. Is mij nog niet gelukt, behalve toe ik mijn eerste net had. 🙁 Heb de L010a ook zwemmen. Begon met eentje en nu ik er drie heb zie ik ze meer door de hele bak heen.

Een nest met 'mijn' Lnummer?
Sinds ik het hout heb verplaatst, zitten ze ook vaker verstopt dan dat ik ze zie hoor.
Alleen de grote zie ik af en toe, het kleintje weet ik niet eens of die nog leeft...

Nee geen nest, maar had er zelf al 1 en met die twee van jou erbij is drie. 🙂

Zo... het is een lange tijd geleden, maar ik ben er weer!
Met een aquarium waar ik weer helemaal blij mee ben.

De plannen had ik al een tijdje, maar nog niet de tijd.
Maar in 1 van de laatste dagen van mei heb ik mijn aquarium omgegooid.
Alles eruit, nieuwe voedingsbodem erin, nieuwe bodem erin en toen weer een gedeelte terug geplaatst.
Je bent even druk, maar dan heb je ook wat.

De bewoners vermaken zich prima in hun nieuwe interieur.
Ik heb de L201 weggedaan en sindsdien zie ik mijn L010a veel meer. 1 van de 2 is sowieso een man heb ik ontdekt. De ander is of vrouwelijk of nog te jong. (is ook een stukje kleiner)
Ben van plan om er daar nog 1 a 2 van bij te doen. Maar dat zie ik nog wel. Ook wil ik de vuurgarnalen aanvullen, maar ook dat komt nog wel.
Vlak voor de verbouwing had ik een mini cory gespot.
En deze heb ik nu nogsteeds! De hele verbouwing etc overleefd.
Gewoon opgegroeid in de bak en is inmiddels 2cm groot.

Foto's zeggen meer dan woorden dus enjoy!

248515deesje_0_85_201.jpg

635234deesje_0_85_201.jpg

264116deesje_0_85_201.jpg

436426deesje_0_85_201.jpg

372798deesje_0_85_201.jpg

985748deesje_0_85_201.jpg

181448deesje_0_85_201.jpg

767312deesje_0_85_201.jpg

733921deesje_0_85_201.jpg

835524deesje_0_85_201.jpg

343937deesje_0_85_201.jpg

285547deesje_0_85_201.jpg

Dank jullie wel, ik ben er ook weer erg blij mee! 😀

Thanks guys.
Inmiddels moet ik toch echt het Belgisch groen weer snoeien.
Want dat groeit de bak weer uit.
Ook heb ik vandaag mijn vuurtjes aangevuld met 50stuks.
Ze zijn nog erg klein maar hopelijk blijven ze uit de buurt van de filterkorf en groeien ze gewoon op in de bak tot mooie grote garnalen.

Mooi hoor, vooral die ene plant op het hout, wat is hier de naam van? vind hem echt prachtig! 🙂

Dat is de Javavaren Trident, weet even zo snel de originele naam er niet van. Maar als je dit googled kom je er ook wel. ;-)

Inmiddels op vakantie geweest en dat is niet goed geweest voor mijn aquarium.
Althans.... voor de baard-/penseelalg wel. Die heeft de ruiten flink in beslag genomen en ook het javavaren moet het ontgelden. Wat blaadjes van de Crypto's zijn ook de pineut.
Uiteraard heb ik nu geen druppeltest tot de beschikking maar ik denk dat ik maar begin met een flinke waterwissel en voorlopig de maximale dosering EasyCarbo.
Jullie verder nog tips?

Gisteren voor het eerst sinds de vakantie de tijd genomen om deze bak onder handen te nemen.
Heb een idee in mijn hoofd, maar de uitwerking wil nog niet echt.

Ik zit te twijfelen om nog een extra stuk hout te nemen en nog wat extra Javavaren.
Ook wil ik nogsteeds een zwemmend visje erin. Maar ben er nog niet uit welke.

Wat denken jullie?
Tips en ideeen zijn welkom.

Zo was het tot gisterenavond.
926517deesje_0_85_201.jpg

Gisterenavond
965377deesje_0_85_201.jpg

Close up van nu.
457598deesje_0_85_201.jpg

meer hout zou inderdaad niet misstaan, misschien een heel "groot" grillig stukje die goed de hoogte ingaat?

en misschien een rooie plant om het groen wat op te breken?

Ik zou voor een visje gaan dat klein blijft, dan oogt je aquarium groter. Misschien Galaxy Rasboras of dwergrasbora's? Of de Tetra simulans natuurlijk!

Galaxy's heb ik eerder gehad, in mijn rekord 60 en Lido120 toen. Maar overleefden nooit lang bij mij helaas. :-(
Zijn wel weer een overweging, aangezien ik ze wel superleuk vind.

Extra hout en planten zijn besteld. Nu wachten op levering.

Die van jou is ook echt heel mooi! Laatste foto's zijn een beetje mistig. Komt dat door de foto of is dat door verversing?

It's been a long long time...
Waarin een hoop is gebeurt en ook nog een hoop gaat gebeuren.
Inmiddels een schooltje van 11 Iriantherina Werneri op Vivarium gescoord en ondanks dat er 1tje behoorlijk zwak is leven ze allemaal nog.
Over 2 weken staat er een verhuizing op het programma, daarbij moet het aquarium zo goed als leeg en in het nieuwe huis weer gevuld worden.
Ik moet zeggen... ik vind het behoorlijk spannend.
Idee is om vandeweek emmers met deksel te halen om daarin de vissen te kunnen vervoeren en minimaal de helft vh water te kunnen behouden.
De filter heeft gelukkig koppelstukken dus die kan ik gevuld met water vervoeren.
De bodem blijft in de bak zitten tijdens de verhuizing, we hebben wel een grote stevige plank waar we het aquarium opzetten tijdens dragen/vervoer zodat het gewicht verdeeld blijft. Een bodem weegt tenslotte ook al veel.
Iemand van jullie nog tips tijdens de verhuizing?

Ik zal vanavond eens kijken of ik tijd heb voor wat foto's te posten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan