Rio Xingu (NickM)


Prachtig bestand heb je zeg! Persoonlijk had ik wat meer hout in je bak willen zien. Aan de andere kant hebben de vissen wel flink wat zwemruimte op deze manier.

Ik ben ook al jaren een tevreden klant van Verduijn. De diversiteit en kwaliteit van de aangeboden vissen is erg goed te noemen. Soms slaan ze met hun adviezen de plank wel eens mis maar over het algemeen is de service en kennis in grote hoeveelheden aanwezig in Oud Verlaat!

Mvg Robin
 
Leuk zo hoor :thumbs:
 
Mooie foto's weer NickM!! :thumbs:
 
Robin-S zei:
Prachtig bestand heb je zeg! Persoonlijk had ik wat meer hout in je bak willen zien. Aan de andere kant hebben de vissen wel flink wat zwemruimte op deze manier.

Ik ben ook al jaren een tevreden klant van Verduijn. De diversiteit en kwaliteit van de aangeboden vissen is erg goed te noemen. Soms slaan ze met hun adviezen de plank wel eens mis maar over het algemeen is de service en kennis in grote hoeveelheden aanwezig in Oud Verlaat!

Mvg Robin

Dankjewel. Ben nog bezig met enkele stukken, maar veel meer komt er niet meer in. Wil inderdaad zoveel mogelijk ruimte overhouden voor de Heckelii. In ieder geval op de bodem voor deze zandhappers.

Verduijn was top. Ben er goed geholpen en met de nodige kennis.

En dankjewel heren!
 
De andere en wat meer schuwere bewoners van de bak..

Heb je toch een vrije grote bak tot je beschikking en nog liggen ze allemaal op enkele cm bij elkaar.. Op dat kleine stukje liggen de 2 L nummers over het algemeen vlak bij elkaar.

Oranje staart achterin van de L114, een paar cm daarboven hangt de L191.

image.jpg8_zpsvaserbg8.gif


L191 en de L114 verstopt:

image.jpg1_zps2pcniamk.gif


image.jpg3_zps2l1cfh6i.gif


image.jpg9_zpsd3ugxfg2.gif




Farlowella:

image.jpg1_zps9qk16dgw.gif


Wie weet welke farlowella's dit precies zijn?

Groetjes Nick
 
Je maakt prachtige plaatjes :thumbs:
 
Dankjewel Astrid. Maak ze gewoon met de iPad, maar dan wel 's avonds en met alle lampen en dergelijke uit. Wanneer alles uitgaat hoor je een diepe zucht vanaf de bank... :juggle:
 
Mooi hoor! Hier ook alle Lnr in 1 hoek gepropt ;) Ik denk dat het de f. acus is, tenminste ze lijken het zelfde als die van mij, en ik heb ze als acus gekocht dus ga er van uit dat het ook zo is.
 
Hahah welke dan wel is de grote vraag. Heb ze bij mijn lfs gekocht. Dus zal geen speciale soort zijn. Farlowella Vittata gok ik.. Net nog even snel 2 foto's genomen.

image.jpg1_zpsi4soyhsg.gif


image.jpg3_zpsuxg6nu1k.gif
 
zat ook even te kijken maar dat denk ik ook ;) Had er eigenlijk nog nooit naar gekeken
 
De vittata, henriquei en gracilis ben ik wel eens tegengekomen in winkels. Die van jullie zouden vittata en gracilis kunnen zijn zo in eerste oogopslag.
Het wordt inderdaad allemaal maar acus genoemd. Momenteel ook bij Ruinemans: 'naaldmeerval Colombia' noemen ze hem, terwijl de acus uit Venezuela komt...

Hier en hier twee van onze vittata.

~ Ivo
 
Een kleine update. Heb een extra 25 kilo zand toegevoegd. Er ligt nu in totaal 100 kilo zand in het aquarium. Nog graven de heckelii's de hoeken helemaal uit. Heb gelijk wat hout verplaatst en contact opgenomen met Hans voor wat meer en grotere stukken. Hopelijk heeft hij nog een aantal mooie stukken liggen, maar dat komt vast wel goed.
Ondertussen ook kitelight led verlichting gekocht via marktplaats voor een prikkie. Daar zat helaas geen software bij. Heb al contact opgenomen met kitelight en die sturen mij kostenloosde software op, top service. Ben heel erg benieuwd hoe het er straks uitziet met de led verlichting.

Had nog even een paar foto's geschoten. Foto's zeggen vaak meer..

Acarichthys Heckelii

image.jpg2_zpsedingnxg.gif


image.jpg3_zpshutri3ow.gif


L114 verstopt..

image.jpg1_zpsrisnmbfp.gif


En de L191 verstopt..

image.jpg6_zpsby8laovn.gif


Totaal beeld

image.jpg4_zps5odracin.gif


image.jpg7_zpsxmvfp9ab.gif


:petjeaf:
 
Mooi@!!!!!!!
 
Dank jullie wel heren. Zal binnenkort nieuwe foto's maken. Heb op dit moment 3 x 134 cm rgb leds boven het aquarium. Komt nog een balk smd 6500k van kitelight bij. Dan nog even op zoek naar de juiste instellingen..

Ben nog aan het wachten op reactie van meneer Osendarp wat betreft het hout. Heb 4 mooie stukken gereserveerd. Nu nog even wat afspreken qua levering/ophalen.

Daarnaast gaan de L191 en farlowella's eruit en komt er (waarschijnlijk) een groepje L106 erin. Zie je niet zoveel en komen o.a. ook uit de Rio Negro. Iemand nog op zoek maar een mooie L191? ;)

L106:

J_r2fBx6mxCwzIGCdLDQBygN40VUJMXw.jpeg
 
Heel mooi bakje !
Leuke bewoners en prachtige foto's
 
Mooie L die L106!! :thumbs:
 
Via een kennis heb ik een kitelight setje op de kopen weten te tikken. Een controller met 2 maal 138 cm rgb led strips. Nu bleken dit niet de originele de rgb strips te zijn, maar gezien de prijs was dat geen probleem. Thuis enthousiast het setje aangesloten, maar de programma die in de controller stonden duurden ieder een uurtje.

Nu heb ik hier een pc, laptop & tablet allen met internet om het stuurprogramma te downloaden, maar ook allen van Apple. Dus dat ging niet werken. Heb toen een mailtje gestuurd naar Kitelight met tekst en uitleg en kreeg heel vlot een mailtje terug. Daarin vroegen ze mijn adres, want ze wilde graag kosteloos het stuurprogramma opsturen. 2 Dagen later lag hier een cd in de brievenbus met het programma.

Die gelijk ge�nstalleerd op mijn enige Windows laptop, zonder internet en zeer oud. Zag die laptop de controller niet. Gelijk bij de buren hun laptop geleend en daarop het programma ge�nstalleerd. Die laptop zag de controller wel, maar kon niks uploaden of synchroniseren. Van alles geprobeerd en uiteindelijk geconcludeerd dat die controller kapot was.

Gelijk een nieuwe controller besteld bij kitelight en contact opgenomen met de beste man. Hij gaf me een link voor een ander stuur programma en die werkte gelukkig wel. Nu had ik al een controller besteld, dus gelijk contact opgenomen met kitelight of ze bestelling om konden zetten naar een smd van 92cm in 10.000k. Kreeg heel vlot antwoord en dat was geen probleem.

Onderweg naar werk beseft ik dat 10.000k koud licht is met een blauw gloed. Niet goed dus. Weer contact opgenomen met kitelight of ze bestelling weer wilden omzetten naar een balk van 6500k. Weer geen probleem.

Komt de smd binnen met aansluit kabel, eindigt de aansluit kabel in een plugje terwijl er gestripte kabels aan mijn controller zitten. Dus 's avonds weer een mailtje verstuurd maar kitelight of ik een kabeltje mis. Kreeg ik rond 23:00(!) een mailtje terug dat dat inderdaad het geval is, maar dat ik eventueel ook de geleverde kon strippen en hoe ik hem dan moest aansluiten. Dat ging prima en heb me nu toch mooi licht in de bak, vindt ik..

Dit alles binnen een week. Contact en service bij kitelight is dik in orde en kunnen veel (web)shops van leren!

Voor de liefhebbers:

[video]https://m.youtube.com/watch?v=q5HOUIwbMtY[/video]


[video]https://m.youtube.com/watch?v=BUujqRd6vNs[/video]
 
Prachtige bak, kitelight heeft inderdaad een zeer goede klantenservice, ben daar ook erg over te spreken.
 
Dankjewel. Ben bijna blij met het sfeertje, mag van mij nog iets duisterder. Komen nog 3 grote stukken hout aan. Dus daar moet ik een hoop mee kunnen bereiken.

uaruman zei:
Mooie L die L106!! :thumbs:

De L106 gaat helaas niet door. Lees een hoop verschillende informatie over de vindplaats waar maar ��n zegt dat de L106 te vinden is in de Rio Negro. De rest van de sites zeggen allemaal andere dingen. Helaas..
 
Mooie filmpjes weer Nick! :thumbs:

Als ik jouw bakkie zie en daarna de mijne zijn wij twee uitersten.

Maar gelukkig zoveel mensen zoveel wensen. :thumbs:
 
uaruman zei:
Mooie filmpjes weer Nick! :thumbs:

Als ik jouw bakkie zie en daarna de mijne zijn wij twee uitersten.

Maar gelukkig zoveel mensen zoveel wensen. :thumbs:

En dat maakt onze hobby zo mooi. Van beide bakken kan ik enorm genieten. :foto:
 
Afgelopen vrijdag heb ik met heros opgehaald die ik in eerste instantie een hieuw huis had geschonken. Ook daar zat hij niet op zijn plek. Dus terug naar zijn oude stek. Nu bleek hier dat de heros die ik nog had groter was geworden dan die ik weg gedaan had. Dus ik hoopte dat het nu wel goed zou gaan met die 2.. Niet dus, na een uur was ik al weer druk in de weer om hem eruit te halen. Dit ging hij niet overleven.

Volgende ochtend gelijk contact gezocht met Verduijn, ze mochten terug. Helaas moest ik zelf werken en dus de dame des huizes op pad gestuurd. 'Ruil ze maar schat, voor iets mooi's uit de Rio Negro. Iets wat goed kan met de heckelii..'

De batterij van haar mobiel was bijna leeg en eenmaal bij Verduijn na een paar berichten op en neer gestuurd te hebben helemaal leeg. Catharina was helaas ziek die dag. Dus ze is door iemand anders geholpen..

Eenmaal thuis toen haar telefoon opgeladen was kreeg ik eindelijk te horen het was.. 4 stuks van de.. Satanoperca Jurupari.. Een centimeter of 6 � 7 maximaal. Die zullen met een paar maanden een stuk groter zijn. Dus nu 'vrees' dat ik maar langzaam moet gaan ori�nteren voor een 2 meter aquarium..

Satanoperca Jurupari

image.jpg11_zpsssy3viok.gif


image.jpg4_zps1gntyejr.gif


image.jpg5_zpsvbbuzqgs.gif


image.jpg2_zpsv7o6s2zl.gif


image.jpg3_zpszqlvxfkc.gif


Acarichthys Heckelii

image.jpg1_zpsdzy2aqmo.gif


L191

image.jpg8_zpsfldjhlry.gif


L114 verstopt:

image.jpg9_zpshpbn6tjk.gif


Totaaltje

image.jpg10_zps6gdlmtqp.gif
 
Prachtige vissen, wordt de bak nog wat donkerder?.
 
Morgen komen 3 grote stukken hout binnen. Hopelijk geven die een beetje af waardoor mijn water wat donkerder worden. De bak zelf lijkt op de foto's lichter dan dat die is. Wilde eigenlijk met cattapa bladeren gaan werken, maar uit angst dat die begraven worden, met bodemrot als gevolg, door de Heckelii en nu de Satanoperca's heb ik daar van afgezien.
 
Nick ziet er top uit, Je kunt ook met Rooibos thee werken dit geeft het zelfde effect als bijvoorbeeld Catappa bladeren.
 
Gisteren 3 mooie stukken hout binnen gekregen van Hans. Prachtige mooie grote stukken. Gisteravond in de bak gehangen en vast geklemd. Het staat nog niet zoals het moet, maar moet nog inwateren voordat ik het helemaal goed neer kan zetten in afwachting van de nieuwe bak.

Even snel wat foto's ervan gemaakt nu het nog wat lichter is. Straks is het te donker om foto's te maken van het hout.

De drie nieuwe stukken:

image.jpg5_zpsuhviuwuy.gif


De rechterkant:

image.jpg4_zpsvuhriwnk.gif


image.jpg3_zpsm0zo7ugx.gif


De linkerkant:

image.jpg1_zpstcutcnlh.gif


image.jpg2_zpsm3itwukt.gif


Het moet nog wat beter neer gezet worden allemaal, maar de linkerhoek is nu mooie donker en merk dat de Heckelii en Satans zich daar fijn voelen. Die zwemmen daar veel rond om, langs en onder het hout door.
 
Heb gisteravond laat nog een paar extra foto's gemaakt. Kon het niet laten..

image.jpg13_zpsq6hi8rfk.gif


image.jpg8_zpshnzu96nt.gif


image.jpg10_zpsuzdmncjq.gif


image.jpg7_zpsrqe3vdza.gif


image.jpg4_zpsbaf3dppd.gif


image.jpg3_zps30penvfw.gif
 
Dank u wel Peter. Volgende week ga ik een nieuwe (tweedehands) bak ophalen. Ben al rond met de verkoper. Moet de bak alleen nog in het echt zien, maar daar verwacht ik weinig problemen mee. Dus als het goed is staat er volgende week een bak van 190*60*90 bij mij thuis. :D
 
Dat zijn mooie maten.
Komt de bak er extra bij?
 
Nee had ik die luxe (en toestemming) maar. Deze komt in plaats van de huidige, die wordt verkocht. De nieuwe is machtig hoor, 90 cm. Dus daar kunnen we wat mooi's van maken. Qua visbestand staan alleen 2 satanoperca's erbij op de planning. Wil de bak niet te druk maken.

Edit: 180cm lengte ipv 190cm
 

Terug
Bovenaan