Rio Xingu (NickM)


Mooie maten Nick M.Perfect voor Eimekeis man.Nog effe en je hebt hetzelfde bestand.Zie er nu ook al satanoperca's in zwemmen.Supercombi man.Vissen gaan perfect samen en zijn tegen elkaar opgewassen.Soms haalt een Satan uit naar de Heckeliis soms andersom.Zijn aan elkaar gewaagd maar gaat erg goed.
Zal trouwens wel dik glas moeten wezen met 90 cm hoogte.Denk toch minimaal hetzelfde als mijn bakkie,15 mm???

Succes met de verplaatsing man.Zal een flinke klus wezen!! :thumbs:
 
Ja dat gaat nog een mooie klus worden. We gaan met genoeg man. Dus het zou geen probleem mogen zijn. De hoogte leent zich inderdaad perfect voor Eimekeis, maar ik hou het op de Heckelii en satans. Ben nog aan het ori�nteren voor iets in de middenlaag wat is als koppel kan houden.
 
Heckelii's aan het paraderen in de bak, de Satanoperca's onverstoorbaar aan het zandhappen en een Farlowella die graag in beeld wilt komen.. De ingredi�nten voor een filmpje..

[video]https://m.youtube.com/watch?v=Y7IjLQep8Dc[/video]
 
Mooie bak hoor. Ben benieuwd wat je straks van je nieuwe bak gaat maken. Komt vast goed.
 
Woensdagavond was het dan eindelijk zo ver. We gingen eindelijk die nieuwe (tweedehands) bak ophalen. Spierbundels geregeld, vervoer met aanhanger geregeld en op weg. Na ruim anderhalf uur rijden, waarvan 20 minuten tussen weilanden door en over dijken. Over wegen die kapot getrokken zijn door de tractoren. Wat dus wat beloofde voor de terug weg.
Eindelijk op nummer 4 aangekomen, werd er niet opengedaan. Per mail en telefoon ook geen reactie. Na 10 minuten kwam toevallig de bewoner aanlopen. Zegt meneer: 'u heeft zeker iets gekocht via marktplaats en komt u hier ophalen? Dat gebeurt vaker, maar u bent op het verkeerde adres...' Nu mogen jullie zelf invullen wat mijn reactie was..
Maar na even gewacht te hebben, hopend op een reactie, belde meneer mij op. Hij kwam ons ophalen.. Gelukkig! Bleek dat we op nummer 41 moesten zijn in plaats van 4. Had hij per ongeluk verkeerd gemaild..
Meneer woont er anti kraak, met 'al' zijn bezittingen en grote (fantasierijke) verhalen in een bijzonder vies huis. Wij snel die bak ingeladen en weg daar. Geen seconde langer dan nodig daar gebleven.
Onderweg nog een karretje en steekwagen geregeld voor het uitladen. Tegen 00:30 stond hij eindelijk in mijn woonkamer. Moet wel eerlijk zeggen dat het in en uitladen een stuk minder soepel ging dan ik doe lijken hier. Kanonnen zeg wat is die bak zwaar, 15mm glas!
Gister met de buurman het frame bekeken en daar waren we vrij snel over eens. Die was niet goed genoeg. Veel oppervlakkige roest, te hoog en slechte lasnaden. Dus vandaag de poten eraf gehaald, waardoor het frame samen met de bak op 175cm uitkomt. Alle lasnaden nagelopen en alle verbindingen gelast. Meer dan de helft was niet gelast. Daarna het geheel geschuurd en morgen gaat die in de zwarte lak. Maandag waarschijnlijk bekleden met steigerhout en dan gaat de bak erop..

De bak:

image.jpg1_zps2ihrrpm8.gif


De beste tekeningen maak je op een pizza doos:

image.jpg3_zpspjakecvk.gif



Het frame voor:

image.jpg2_zps0df1cxlr.gif


Na:

image.jpg4_zpsbltgpjr0.gif
 
hey nick

dat ziet er super uit mooie inrichting

groeten hendrik
 
Mooie aanwinst Nick.
Daar zullen je vissen blij van worden.
Zullen de Heckeliis lekkere dikke koppen krijgen in zo'n mooie grote bak!!! :thumbs:
 
Mooie bak man. Top !
 
Dankjewel heren. Het kastje is zo goed als af! Alleen nog wat afwerken. Staat nu nog voor het huidige aquarium. Wordt heerlijk groot allemaal. In totaal wordt het geheel 175 cm hoog. Nu nog een juist plekje vinden ervoor. Het originele plan is om hem te plaatsten op de plek waar het huidige aquarium staat, maar ik heb een ander plekje in gedachten. Nu nog mijn wederhelft ervan overtuigen..

image.jpg1_zpspkty2nfs.gif


image.jpg2_zpssf10wr6u.gif
 
Mooi stevig meubel hoor.

Verder mooie en gezonde vissen, wat mij wel opvalt is dat de wortels aan de rechterkant zo "netjes op een rijtje" staan. Waar het aquarium aan de linkerkant natuurlijk oogt staan er rechts 5/6 wortels met ongeveer dezelfde tussenafstand die ook allen in het midden van je bodem staan.

Om je wederhelft te overtuigen zou ik het meubel alvast op de door jou beoogde plaats neerzetten en wachten op een reactie ;)
 
Snel neerzetten en vullen. Dan krijgt ze hem toch niet meer om
 
Netjes hoor.Vakmannetje!!!
 
Top man.Vakmannetje hoor! :thumbs:
 
Hahah dank jullie wel heren. Mijn eerste zelf gebouwde kast :D Veel uittekenen, berekenen en geen compromisen. We doen het goed of we doen het niet. Ik vindt hem mooi gelukt. Ben nu onderweg naar huis. Straks even passen en meten voor de plaatsing. :D
 
heb even terug gelezen, maar knap werk verricht!
ben benieuwd
 
De nieuwe bak is up and running. Heb vandeweek alles in 1 keer over gezet. Dus de bodem, het water, de filters gelijk aangesloten en een nieuw deel water erbij. Zodat het eigenlijk meer lijkt op een waterverversing van 50% voor de vissen. Was nog een hele klus om dat soepel en netjes te laten verlopen.
Er staat nu nog 1 filter op een keuken trap ernaast, omdat de slangen te kort zijn. Als het goed is heb ik vanavond alles helemaal netjes en zal ik wat foto's online zetten.
 
Ben benieuwd naar dat nieuwe Walhalla voor je Heckeliis en Satans.

Kom maar op met die foto's!!!
 
Nick helemaal top,

Ben erg benieuwd na nieuwe foto's :) en die Heckelii zijn nu echt hot he..zijn ook prachtig natuurlijk.

Jij een idee of ze in de natuur voorkomen in groepen of enkel als koppel
 
Ben ook benieuwd :)
 
Nog 1 nachtje wachten heren. Ben net klaar met alles, maar nu is het te donker om fatsoenlijke foto's maken. De bak is vrij duister en ik mag nog altijd foto's met de eipad. Dus dat werkt nu niet.

Wat de betreft de heckelii in de natuur. De filmpjes die ik online zie is voornamelijk over het feit dat het holenbroeders zijn en dus als koppel. Of je ziet ze even voorbij zwemmen, maar dan is het er altijd 1 of 2, geen groepen. Heb nog niks gezien over dat ze in het wild als groep leven.

Sprak laatst wel iemand die er 3 had en waarbij een koppel was gevormd waardoor de derde het pispaaltje werd. Dusdanig erg dat hij de derde eruit gehaald heeft, omdat het niet ging. Van hem heb ik begrepen dat je ze als een echte groep moet houden of als koppel. De 4 van mij gedragen zich tot nu toe naar elkaar.
 
Mooi's foto's willen nog niet echt lukken. Dus dan maar 2 videos's van de bak..

Overzichtje:

[video]https://m.youtube.com/watch?v=S8G_CD6p4nA[/video]

De dames en heren dachten dat het voedertijd was en zwommen mooi vooraan allemaal.,

[video]https://m.youtube.com/watch?v=Kklj5jetIEQ[/video]
 
Een paar snelle foto's van de bak voordat het weer te donker wordt voor foto's.. Had net het waterververst, dus de dames en heren waren niet optimaal op kleur.

image.jpg1_zps5aheg70j.gif


image.jpg4_zpsvdsckfzw.gif


image.jpg5_zpsbv1fzdyr.gif


image.jpg2_zps1pfjudro.gif


image.jpg9_zpsmcfgtjsx.gif


image.jpg10_zpsijvuvlwo.gif


image.jpg8_zpsonimks8o.gif


Gr. Nick
 
Fraai Nick :)

Hoe bevallen de Hyphessobrycons?
 
Dankjewel Mascha & Ivo. De hyphessobrycon bevallen me goed. Ze zwemmen in groepjes bij elkaar als school. Wanneer ze ergens van schrikken duiken ze bij elkaar en verstoppen ze zich links in de hoek achter het hout in het donker.
De heren, neem ik aan, zijn met hun flanken erg veel te pronken. De kleuren zijn dan prachtig. Dan is het rood nog dieper dan dat die al is met een soort glinstering erover heen. Heb zit twijfel om de groep uit te breiden naar 50 stuks, maar ze worden vrij groot. De grootste zitten volgens mij al op 6 cm. En ondanks dat ze wat meer op de achtergrond zwemmen zijn ze vrij duidelijk aanwezig, dus ik hou het bij de 31 stuks.
 
Ter aanvulling van de plaatjes.. Een video!

[video]https://m.youtube.com/watch?v=kl81XsZGAFI[/video]
 
Goed bezig hoor. Mag vaker :)
 
Einde foto topic. Kwam vanochtend beneden, heel het aquarium leeg gelopen. Lek in de bodem ergens. Heel het parket nat, maar dat is voor de verzekering.
Heb de vissen eruit gehaald. Enkele lagen nog te spartelen op de grond. Waarschijnlijk redden alleen de L nummers het, de zalmpjes waren al dood. De satans en heckelii's beweegde nog iets, maar heb er weinig hoop voor. Mogelijk dat 1 heckelii het red, daar lijkt nog een beetje leven in te zitten. Ben er *** ziek van. Heb staan huilen als een klein kind. Eindelijk de kast klaar, aquarium draaide lekker, gister nog een fluval fx5 aangesloten. Iedere avond heerlijk aan de tafel zitten en genieten.. Helemaal blij, maar nu..
 
Jeetje, dat is kl*ten zeg, sterkte, je zult het nodig hebben.
 
Neeeeeeee. Weet je zeker dat het nergens aan de filterpijpen oid ligt?
Een bak barst toch niet zomaar.

WAARDELOOS zeg.
 
Oooh nee toch! Wat vreselijk, afschuwelijk!! Daar zou ik ook van janken. Sterkte zeg. ;(
 
Nee gister wel een nieuw filter aangesloten, maar ben zelf nog een paar uur opgebleven om te controleren of het niet ergens lekte. In slaap gevallen op de bak en om 02:30 wakker geworden. Nog een keer controleert, maar niks aan de hand. Alle zalmpjes liggen op op 1 plek, daar waar het water eruit gestroomd is. Vanavondnmaar kijken wat er an de hand is.
Ben nu op het werk, is niemand anders die de winkel kan runnen.

Net gebelt door mijn vrouw. Alles op de 2 l nummers na is overleden.
 
Jezusssss. Ik heb het echt met jullie te doen.
 

Terug
Bovenaan