Woensdagavond was het dan eindelijk zo ver. We gingen eindelijk die nieuwe (tweedehands) bak ophalen. Spierbundels geregeld, vervoer met aanhanger geregeld en op weg. Na ruim anderhalf uur rijden, waarvan 20 minuten tussen weilanden door en over dijken. Over wegen die kapot getrokken zijn door de tractoren. Wat dus wat beloofde voor de terug weg.
Eindelijk op nummer 4 aangekomen, werd er niet opengedaan. Per mail en telefoon ook geen reactie. Na 10 minuten kwam toevallig de bewoner aanlopen. Zegt meneer: 'u heeft zeker iets gekocht via marktplaats en komt u hier ophalen? Dat gebeurt vaker, maar u bent op het verkeerde adres...' Nu mogen jullie zelf invullen wat mijn reactie was..
Maar na even gewacht te hebben, hopend op een reactie, belde meneer mij op. Hij kwam ons ophalen.. Gelukkig! Bleek dat we op nummer 41 moesten zijn in plaats van 4. Had hij per ongeluk verkeerd gemaild..
Meneer woont er anti kraak, met 'al' zijn bezittingen en grote (fantasierijke) verhalen in een bijzonder vies huis. Wij snel die bak ingeladen en weg daar. Geen seconde langer dan nodig daar gebleven.
Onderweg nog een karretje en steekwagen geregeld voor het uitladen. Tegen 00:30 stond hij eindelijk in mijn woonkamer. Moet wel eerlijk zeggen dat het in en uitladen een stuk minder soepel ging dan ik doe lijken hier. Kanonnen zeg wat is die bak zwaar, 15mm glas!
Gister met de buurman het frame bekeken en daar waren we vrij snel over eens. Die was niet goed genoeg. Veel oppervlakkige roest, te hoog en slechte lasnaden. Dus vandaag de poten eraf gehaald, waardoor het frame samen met de bak op 175cm uitkomt. Alle lasnaden nagelopen en alle verbindingen gelast. Meer dan de helft was niet gelast. Daarna het geheel geschuurd en morgen gaat die in de zwarte lak. Maandag waarschijnlijk bekleden met steigerhout en dan gaat de bak erop..
De bak:
De beste tekeningen maak je op een pizza doos:
Het frame voor:
Na: