Rio Xingu (NickM)


Wow Nick je verrast me wel met die keuze moet ik eerlijk bekennen.

Ze maken inderdaad mooi aquariums, zelf ga ik de overstap maken naar Hout in de nabije toekomst.
 
Hahah dat geloof ik. Het zijn hele leuke en actieve vissen met erg leuk gedrag. Maar qua bestand staat nog niks vast. Vorige week nog bij Utaka geweest en weer een hoop mooi's gezien. Zal aankomende maandag ook weer prachtige vissen zien bij vkc. Dus het kan nog alle kanten op.
 
Uiteindelijk jou keuze natuurlijk ;) maar jou kennende had ik iets totaal anders verwacht.
 
Hahah nu ben ik benieuwd. Wat had je verwacht? ;)
 
Haha ;) dadelijk breng ik je op idee of krijg ik te horen van mmm je kent me niet echt.

mikrogeophagus altispinosus
Uaru

of
Biotodoma cupido
Heros

Maar meeste logisch in mijn gedachten waren heckels
 
Haha helemaal niet slecht Stijn. Stuk voor stuk prachtige vissen. Uaru's staan hoog op het verlanglijstje, maar daar is het bakje te klein voor. De alti's vindt ik niet 'bijzonder' genoeg. Cupido's en heros zijn absoluut opties.
Heckelii's worden het niet meer. Heb veel plezier gehad aan mijn groepje. Die zwemmen nu vrolijk rond bij mijn zus. Tijd voor wat anders nu.
Vkc had tijdens de aquahortus een prachtige groep satanoperca leucosticta zwemmen. Mochten ze die nog hebben dan ga ik zeker in overleg met ze. Ze staan niet op hun stocklist dus ze zullen waarschijnlijk al weg zijn.
 
Hoezo Uaru de bak te klein moet echt wel kunnen hoor groepje van 5?. Of is jou anders vertelt op het wijsneuzen forum (grapje natuurlijk).

Satans zijn ook prachtig en mooi te combineren met zeg cupidos.
 
Daar wordt inderdaad gezegd dat een diepte van 70cm wel een vereiste is en zelfs aan de krappe kant is.. Vandaar dat ik ze doorgestreept heb.
 
Persoonlijk denk ik dat dit alles afhankelijk is van de hoeveelheid medebewoners. Als je 5 Uaru met nog koppel cichliden en groep van 20-25 school vissen afhankelijk van wat etc. Moet dat toch gewoon kunnen een discus word in kleinere bakken aangeraden maar zijn qua hoogte ook al 20 cm en bewegen net zoveel.
 
Dan houden we die optie open. Zal Hans (vkc) en Micheal (utaka) eens vragen hoe zij daarin staan.
 
Leuk dat je na al die tegenslag terug doorgaat.
Benieuwd naar de volgende bak.
 
mss zei:
Persoonlijk denk ik dat dit alles afhankelijk is van de hoeveelheid medebewoners. Als je 5 Uaru met nog koppel cichliden en groep van 20-25 school vissen afhankelijk van wat etc. Moet dat toch gewoon kunnen een discus word in kleinere bakken aangeraden maar zijn qua hoogte ook al 20 cm en bewegen net zoveel.

Vkc raade het me af. Dit omdat ze al snel 30 a 35 cm groot kunnen worden en ook forser dan de discus. Dan geeft 60 cm diepte weinig ruimte om zich ze goed te kunnen bewegen. Dus ze vallen nu definitief af.
 
Veel te veel! Gister ook wanneer ik met jou of de andere stond te kletsen zag ik in me ooghoeken al zoveel mooi's voorbij komen. De keuze wordt niet makkelijk. ;)
 
Gisteren bij VKC in Woudenberg geweest. Samen met Klaas gezeten om de details van de bak door te spreken en de levering. Ze komen hem gelukkig brengen waarvoor hulde. Ben erg blij mee. Dit worden lange weekjes, wachten op de bak.. :D

Ben er van 19:00 tot 21:00 geweest. Had rustig een uurtje langer gemogen ;) Mensen gesproken van het forum. Weer een hoop prachtige vissen gezien. Het lijstje van mogelijke vissen wordt op dit moment alleen maar groter. Zodra de bak staat samen met jullie en Hans van VKC sparren over wat het uiteindelijke bestand gaat worden.
 
De eerste bewoners staan vast!

Geophagus argyrostictus

IMG_1150_zpsnwypolnh.gif


L027

OXxNywCW750x-w-0g8rip0KerC1d8L55.jpeg
 
Mooie keuzes! Ben benieuwd hoe de bak er straks gaat uitzien
 
Mooi dat je weer kunt beginnen na alle tegenslag. Prachtige vissen. De L027 wordt wel een bakbeest ( maar dat duurt wel de nodige jaren). Erg benieuwd hoe het gaat worden.
 
Dank jullie wel! Heb ook enorm veel zin om te beginnen. Ben al druk met de inrichting. Veel filmpjes aan het zoeken van de (lower) Xingu. Is anders dan wat ik voorheen had met heel veel hout. Veel opener en meer steen.
De l027 is een machtig beest. Het liefst heb ik er 2. Amazon exotics heeft er 1 op zijn stocklist staan van 25cm. Die zal wel iets buiten budget liggen vrees is. Heb alwel de geo's gereserveerd.
 
20151219_075745_zpsma0kxdb6.gif


20151219_075338_zpsw6o66xmb.gif


20151218_191311_zpsvgelegef.gif


De kast! 44*44 mm frame bekleed met 18mm betonplex. Helemaal strak en kaarsrecht totdat ik hem op de juiste plek zette. De vloer loopt omhoog. Waardoor nu tussen de achterkant en de voorkant 5 mm verschil zit. Hoe kan ik dat het beste oplossen?
 
Kan je het verschil met stelpootjes niet opvangen?
 
Zit te denken om de poten voor eruit te halen en poten te plaatsen die 5 mm langer zijn. Dan op de bovenste plaat 20 mm dikke tempex.
 
Nick, Utaka heeft twee L027 zitten. Heb er niet zoveel verstand van, maar deze zijn weer zeer speciaal. En mooi groot!
 
Dankjewel Erwin voor de tip! Ik zoek ze een slag kleiner. Financieel gezien is dat aantrekkelijker. Op dit formaat zullen ze, gok ik, al snel �250 per stuk kosten. Dat wordt me iets te gek; )
 
Tsjongejonge, ik dit topic lezen vanaf het begin, mooie bak, mooie nieuwe bak, en dan plotseling zo'n ramp!
Balen zeg, knap dat je je niet uit het veld laat slaan, weet niet of ik er ook overheen zou kunnen komen.

Ben erg benieuwd naar je nieuwe bak!
 
Dankje Freekje. Tegenslagen hebben we allemaal in ons leven. Het gaat erom hoe je ermee omgaat.

Woensdag 23 december kwam mijn kerstcadeautje! Klaas en Hans van VKC Woudenberg stonden voor de deur met een prachtige bak gebouwd door Cristallo� Een slagje te groot voor mijn kerstboom, maar was zo blij als een klein kind. Samen met de heren hebben we de bak op zijn plek gezet. Genieten dit! De bak is prachtig!

De heren hebben me fantastisch geholpen vanaf dag 1. Veel contact geweest onderling, had nog wat wijzigingen halverwege de bouw en zelfs tegen het einde van de bouw. Dit werd zonder problemen opgepakt en doorgevoerd. Ze dachten goed mee en kwamen met goede idee�n en opties. Mocht je een nieuwe bak zoeken beveel ik je zeker een samenwerking aan met VKC en Cristallo!

20151223_140401_zpsbwcyo0b8.gif


�
20151225_130817_zpsvuub5s5q.gif
 
Strakke bak. Wat is het formaat? Of heb ik dat ergens gemist in de topic?
 
De bak is 180�60�70 met een waterhoogte van 60 cm. Er staat een bioloog onder van 130�40�40 met een regelbare opvoerpomp van eheim tot 5000 liter per uur. Daarnaast nog een potfilter, de Fluval fx5.
 
Hoi Nick :),

Dat is pas een cadeau en wel verdiend ook :) ga je foto album natuurlijk volgen al weet ik natuurlijk al wat voor bestand je ongeveer gaat pak :) dit word een pracht bak
 
[video]https://m.youtube.com/watch?v=GzNsPuINiU4[/video]

De bak tijdens het vullen. De fluval fx5 staat hier al aan. In het bioloog staat een pomp die 5000 liter per uur gaat pompen, minus de opvoerhoogte natuurlijk. Let niet op alle draden. Dit moet nog netjes weg gewerkt worden.
 
goed bezig!
flinke plas met water er in :)
 
Dank u Zwit's. In de bak gaat 640 liter. Het bioloog is leeg goed voor 208 liter. Dus voldoende filtering ;)
 
Maak er wat van he. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
 
Ook hier benieuwd naar de inrichting...
 

Terug
Bovenaan