{Road to paradise} - Obbezz Scape -


geeft dat veel rotzooi in de bak of is het kruimelen iets wat je weg zuigt en weer aanvult?
Nee, valt reuze mee. Dat 'afbrokkelen' is niet zo dramatisch is het doet lijken. Ik heb nog een bakje staan van 14 maanden en daar is nog niets aan te zien.
De eerste verschijnselen zijn dat er wat stof gaat 'dwarrelen' als je er een plantje uittrekt.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wegzuigen en aanvullen van soil zou best een goede optie kunnen zijn.
 
mooi..deze soil zou een mooi/goedkoper alternatief kunnen zijn! kan niet wachten om weer een stap verder te kunnen!
 
ff snel 2 foto's van een net opgezet aquarium..
20170629_182007.jpg
20170629_181959.jpg
 
Ziet er erg goed uit! Welke vissen wil je hier in gaan laten zwemmen
 
Erg mooie scape .
 
Meteen goed vol zeg! Ik zou proberen het zand aan de voorruit netjes recht te leggen, dat maakt het nog mooier denk ik.

Volgens mij zie ik de Blyxa japonica er ook in staan. Mag ik vragen waar je deze besteld hebt? Ik ben ook op zoek maar kan ze op de gebruikelijke adressen neit vinden (maar ik kijk er misschien overheen).
 
Dat ziet er erg fraai uit!
 
Meteen goed vol zeg! Ik zou proberen het zand aan de voorruit netjes recht te leggen, dat maakt het nog mooier denk ik.

Volgens mij zie ik de Blyxa japonica er ook in staan. Mag ik vragen waar je deze besteld hebt? Ik ben ook op zoek maar kan ze op de gebruikelijke adressen neit vinden (maar ik kijk er misschien overheen).
met het plaatsen vd voorgrond planten.. (monte carlo) is het zand wat verschoven..wil t een klein beetje laten ingroeien voordat ik de soil terug schuif.. de planten komen van aquarium -planten.com
 
Mooi zeg! Ben benieuwd hoe het er over een paar weken bij staat.
 
Zo! Aardig aangeplant zo, die monte carlo moet al bijna aan de grasmaaier geloven.

Heel gave scape, ik zou zelf de monte carlo iets van het glas wegknippen, net als bij de Hollandse bakken gedaan wordt.

Krijg je meer dat 'schilderij' effect
 
Zo! Aardig aangeplant zo, die monte carlo moet al bijna aan de grasmaaier geloven.

Heel gave scape, ik zou zelf de monte carlo iets van het glas wegknippen, net als bij de Hollandse bakken gedaan wordt.

Krijg je meer dat 'schilderij' effect
thanks..aangezien het afgelopen woendag pas geplant is laat ik het eerst ingroeien voordat ik ga bijknippen e.d. Dus nog dd een pasr weekjes aankijken :D
 
Hier een paar foto's .. scape is nu ca 2 maanden uit.. ff wat opstart uitdagingen qua hardware.. nieuwe pomp.. stroming icm co2 nu goed geregeld.. binnenkort de verlichting intensiteit wat opschroeven nu we wat verder zijn:)
20170730_193910.jpg
20170730_193910.jpg
20170730_193849.jpg
20170730_193843.jpg
 
Wauw!! Prachtig. Wat een bak vol planten!
 
Geweldig mooi zeg, super ingericht en het groeit ook allemaal goed zo te zien!
 
thanx..de bedoeling is dat de achtergrond planten straks bolvormig geknipt kunnen worden waarbij de rest vd de planten een soort van nature scape wordt gecreëerd. Ben benieuwd waar dit avontuur mij gaat brengen!
 
Heel gaaf! Vooral het contrast tussen stenen en planten
:smitten: :smitten:
 
Prachtig!
 
De Japonica garnalen doen het goed :D
20170809_194209.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie gezonde bak :thumbs:
thanx..er komt nog wat extra stroming in de bak waardoor de distributie van voedingstoffen nog beter wordt..ben benieuwd wat het effect daar van wordt!!
 
dan gaat ongetwijfeld de kwaliteit nog verder toenemen
met zoveel planten red je t helaas niet qua stroming met 1 filter! kzal met een paar weken mn bevindingen posten!!
 
Weer eens een totaal foto: plsnten groeien goed.. licht intensiteit en co2 verhoogd sinds gisteren. Mn stroming pomp is binnen voor extra circulatie en wordt deze week geplaatst.
20170812_205618.jpg
 
Thanks :)
 
Hier word ik wel super vrolijk van Obbezz.:stars::smitten::stars:
 
Mooi aquarium en een bijzonder plaatje .
 
Dit doet het me heel erg denken aan een tropische eiland! Door de Blyxa en Pinnatifida die er als palmen bij staan. Echt heel mooi. Deze scape doet absoluut zijn naam eer aan!

Moet wel echt een genot zijn om hier iedere dag naar te kunnen kijken.
 

Terug
Bovenaan