{Road to paradise} - Obbezz Scape -


Bedankt allemaal! De bakt groeit erg mooi in.. De 2 rotala soorten zijn nog niet te zien in de achtergrond.. Deze zullen met een maand of 2-3 bolvormig geknipt gaan worden.. hier een foto die ik gisteren gemaakt heb!
IMG_20170817_205530_624.jpg
 
Het bolvorming snoeien van Rotala's geeft altijd een prachtig mooi effect. Ben er momenteel ook mee bezig.
Maar, wat is de reden dat je de planten zo lang laat worden?
 
Het bolvorming snoeien van Rotala's geeft altijd een prachtig mooi effect. Ben er momenteel ook mee bezig.
Maar, wat is de reden dat je de planten zo lang laat worden?
Dat valt wel mee.. de soil loopt aardig stijl op waardoor dat zo lijkt.. wanneer de rotala's hoog genoeg zijn zal ik de planten in het middensegment korter maken.. voor nu oogt dit beter vindt ik.
 
Ik ben heel benieuwd welke planten je erin hebt staan. Ik herken er een paar, maar ook enkele niet. Zou je een plantenlijstje kunnen maken? Je scape is zo ontzettend mooi! Ik ben vooral benieuwd naar die varendachtige lange stengels die tot de top komen? Iemand enig idee wat dit is?
 
Ik ben heel benieuwd welke planten je erin hebt staan. Ik herken er een paar, maar ook enkele niet. Zou je een plantenlijstje kunnen maken? Je scape is zo ontzettend mooi! Ik ben vooral benieuwd naar die varendachtige lange stengels die tot de top komen? Iemand enig idee wat dit is?
Dat is idd de Hygrophila pinnatifida, het grasplantje vooraan is blyxa japonica, vooraan monte carlo, 2 soorten rotala's. staurogyne sp brown. De overige 10 planten weet ik niet uit mn hoofd.
 
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst.. er is een extra stromingspomp geplaatst voor betere distributie van co2 en voeding. planten doen het goed. sterrekruid blijft gevoelig bij herplanten. De 2 rotundifolia in de achtergrond gaan nu vorm krijgen.. al zie je dit niet op de foto!
20171006_134928.jpg
 
Die bos Blyxa... Prachtig! Je 'road' is wel een beetje overwoekerd Maar daar gaan we niet over klachten. Een schitterende gezonde groene bak!
 
Die bos Blyxa... Prachtig! Je 'road' is wel een beetje overwoekerd Maar daar gaan we niet over klachten. Een schitterende gezonde groene bak!
thanx..t zal idd weer wat bij gesnoeid moeten worden :)
 
weer een kleine update..de rotala bollen beginnen mooi vorm te krijgen! inmiddels 2x t5 toegevoegd om de koppen van sommige planten wat mooier te laten kleuren! Tevens 3 soorten planten toegevoegd.. deze moeten nog hun onderwater vorm krijgen! Hierbij wat foto's:
20171116_205436.jpg
20171116_205427.jpg
 
bedankt allemaal!! Nog een paar maandjes en hij is perfect ingegroeid (hoop ik) .. hopelijk slaan de nieuwe planten goed aan!
 
Mooie, groene bak! Ook strak snoeiwerk!!

Zie ik het goed en zitten er ondertussen 6 modules in je Matrix? 1xUBRW, 3xUW en 2xNW? En ook nog twee T5 lampen?
Is dat niet zéér veel licht?

Op hoeveel procent draait je Matrix en hoelang belicht je?
 
Mooie, groene bak! Ook strak snoeiwerk!!

Zie ik het goed en zitten er ondertussen 6 modules in je Matrix? 1xUBRW, 3xUW en 2xNW? En ook nog twee T5 lampen?
Is dat niet zéér veel licht?

Op hoeveel procent draait je Matrix en hoelang belicht je?
Inderdaad een flinke hoeveelheid licht.
De matrix brand voluit van 12:00 tot 19:00. ex zonsopkomst en zonsondergang. 2x t5 draait 5 uur mee.. met alleen matrix kreeg ik de planten niet rood genoeg en strekte de planten wat meer..

Tis wat meer risico met meer verlichting maar als je de co2 en voedingstoffen onder controle hebt dan lukt het prima!
 
Inderdaad een flinke hoeveelheid licht.
De matrix brand voluit van 12:00 tot 19:00. ex zonsopkomst en zonsondergang. 2x t5 draait 5 uur mee.. met alleen matrix kreeg ik de planten niet rood genoeg en strekte de planten wat meer..

Tis wat meer risico met meer verlichting maar als je de co2 en voedingstoffen onder controle hebt dan lukt het prima!

Dat is al de moeite ja!
Maar goed, het is ook wel een vrij diepe bak natuurlijk. Het resultaat mag er alleszins zijn! :thumbs:

Welke plantenvoeding gebruik je precies?
Doseer je gericht of volg je eerder EI in de voeding?

En wat ik me ook afvraag: heb je nooit garnalen die sneuvelen in de stromingspomp?
 
Dat is al de moeite ja!
Maar goed, het is ook wel een vrij diepe bak natuurlijk. Het resultaat mag er alleszins zijn! :thumbs:

Welke plantenvoeding gebruik je precies?
Doseer je gericht of volg je eerder EI in de voeding?

En wat ik me ook afvraag: heb je nooit garnalen die sneuvelen in de stromingspomp?
Ik volg EI met de voeding van planted box. Dit wordt via een jebao voedingspomp toegevoegd. De stromingspomp en de skimmer hangen vrij hoog en wanneer deze aan staan worden de garnaaltjes vanzelf weg geblazen :) Af en toe vind ik nog eens een garnaaltje in de externe filter.gelukkig heb ik genoeg vuurgarnalen en de japonica is te groot voor de filterinlaat.
 

Terug
Bovenaan