Sarasa goudvisjes en sluierstaarten in 1 bak.


I

ikbenFrits

Guest
zoals de titel al zegt: Sarasa goudvisjes en sluierstaarten in 1 bak.
ik heb een Juwel Rio 125. Met 2x sluierstaaten en 2x sarasa goudvisjes.
en als deze groter worden komen ze in mijn vijver.

hierbij even 2 foto's.

sarasa goudvisjes (3).JPG


sluierstaarten (2).JPG
 
Totaaltje van mijn bak.

totaaltje.JPG
 
Dankje John.
ben er ook erg tevreden mee, al wordt 1 van de 2 sluierstaarten al wel groot.
 
vanavond gaat de grootste sluierstaart naar een 10.000 liter vijver.
 
van de 4 zijn er nog 3 over.
2x sarasa goudvisjes
en
1x sluierstaart.

002.JPG


004.JPG
 
Leuk zeg! Gaan de anderen ook nog naar een vijver?
 
als ze te groot worden voor mijn 125 liter bak, dan gaan ze naar de vijver.
 
Mooie visjes, maar de enkel vin goudvissen moet je al naar een vijver gaan brengen om ze volwaardig uit te laten groeien. Als je ze in het aquarium ga houden gaan ze gegarandeerd vergroeien gezien de beperkte ruimte. Ze groeien vooral in hun eerste jaartjes De enkelstaarten hebben veel zwemruimte nodig.
 
ze zijn nog geen jaar oud en nog best wel klein.
ik vind dat het nog wel kan.
of
heb ik het mis ?
 
Goudvissen hebben echt veel ruimte nodig. Misschien zijn ze zo klein omdat ze vergroeid zijn.
 
aan de ogen te zien zijn ze nog gewoon normaal.
niet vergroeid ofzo.
 
Hopen dat het goed gaat met de vis die naar de Vijver is gegaan. Het is nog veelte koud om nieuwe vis in de vijver te plaatsen. En zeker voor tere Sluiers. Ik vrees ik dat dit een enkeltje naar de dood is wordt/is geworden.

Hopelijk heb ik het mis.
 
valt mee, er zitten meerdere sluierstaarten in zijn vijver.
 
De enkelvin visjes zijn nog jonkies en nog niet vergroeid. Dit zal binnen enkele maanden wel zo zijn als je ze in het aquarium laat. Is een keuze die je maak om af te wachten totdat ze vergroeid zijn of dit te voorkomen.

De sluiers die al in de vijver zaten zijn gewend aan de tempratuur. Die van jou komt uit kamertemperatuur en is geen koude temperaturen gewend. Degene die z on grote vijver heeft zou toch wel enig verstand moeten hebben van plaatsen van vissen.
 
?
 
ze zijn nog geen jaar oud en nog best wel klein.
ik vind dat het nog wel kan.
of
heb ik het mis ?

Het is je, zoals ik je ook al vaker heb gemeld, ontelbare keren gemeld dat het niet kan.
Dan doe je het alsnog weer en gaat het dan nog eens vragen. Terwijl je dat al vaker hebt gedaan en ook gewoon het zelfde antwoord op hebt gekregen.
 
ben jij ook niet de gene die vragen had over die dode guppy dat mensen je tips gaven maar je er niks mee deed?

deze vissen hebben gelijk al meer ruimte nodig omdat ze een hormoon afscheiden. wanneer het te klein is groeien ze niet ook al zijn ze zo klein. is het dan zo moeilijk te begrijpen.
 
ik heb wel eens gehoord 40 liter per goudvis.
of klopt dat ook niet ?
 
ik heb wel eens gehoord 40 liter per goudvis.
of klopt dat ook niet ?

Eerder 200 liter voor een gewone goudvis en minimaal 50 voor een sluier.

Gewone goudvissen zou je überhaupt nooit mogen aanschaffen voor een aquarium.
 
ik heb geen gewone goudvis.
ik heb sarasa goudvisjes.
 
Dat zijn nog steeds goudvissen en worden ook veel te groot. Goudvissen horen niet in een aquarium, behalve misschien in een van een metertje of 2-3.

En als je kijkt naar de vijver die je in je vijvertopic hebt staan, dan is die niet veel geschikter. Dat is eerder een speciekuip dan een vijver. Spit eerst eens een vijver uit van 200x200x70 cm en kijk dan nog eens naar goudvissen.
 
ok
 
het is net of er hier alleen maar commentaar wordt gegeven.
en
op facebook zegt iedereen: mooie bak, goed aantal liters en mooie inrichting.
 
het is net of er hier alleen maar commentaar wordt gegeven.
en
op facebook zegt iedereen: mooie bak, goed aantal liters en mooie inrichting.
Het klopt wel wat ze zeggen Frits. Maar je zei dat je volgend jaar een grote vijver aanlegd, en dat dan de visjes daarin gaan, dus hopelijk raken ze niet misvormd ofzo in dit jaar. Maar ik denk dat wel goed komt, en volgend jaar hebben ze een mooi groot huisje!;)

Mag ik die facebookpagina met je aqaurium eens zien?;)
 
ik ben lid van meerdere groepen op facebook en heb zelf ook een groep.
zoek maar eens op: Aquarium Hobbiysten.
je moet dan wel eerst lid worden omdat het een besloten groep is.
 
Op Facebook zijn mensen heel goed in het roepen van dat soort dingen, maar ik heb wel gemerkt dat kennis, helaas, vaak ver te zoeken is. :(

Een Rio 125 is geen heel klein bakje en jonge goudvissen kun je er best even in houden, maar je doet ze er op termijn geen plezier mee en ze lopen groeiachterstanden en misvormingen op.
 
en waarom roepen ze dan op facebook dat?
het lijkt een compleet andere wereld als ik het met Dit aquaforum vergelijk!
 
op facebook zitten ook mensen van de aquaforum en andersom, toch?
 
wat is dat voor onzin!!!!!!
https://www.aquaforum.nl/threads/mijn-nieuwe-sluierbak.98620/
je eigen topic op gezocht en dat lijk mij ook GEEN 2 meter bak jongetje!!!!!!!!!!
Frits, hou nou alsjeblieft eens op! Je leest en kijkt niet naar de dingen die men hier zegt of je haalt er alleen maar uit wat je wil horen.
Sander heeft het met de 2 meter over gewone goudvissen(zoals jouw sarrasa's) en niet over sluiers(die hij zelf heeft)
 

Terug
Bovenaan