Sarasa goudvisjes en sluierstaarten in 1 bak.


Zo groot kan de vis van Frits worden onder goede omstandigheden. Deze is ongeveer 70cm.

q06UqCxkfb5o7ssDH-R9-zdRZXDR1vi2.jpeg

Net 10 cm te groot voor mijn 60cm bak dus:(:juggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: Goud
Bedankt @Bertus ik vind het persoonlijk ook geen probleem.
kinderen slapen eerst ook in een klein bed en die zijn ook nog in de groei.
 
Vergelijken jullie kinderen met vissen?

I'm done...

Laten we dan maar ook maanvissen in 30 cm houden, en waarom niet, kinderen in kooien...
Volgens mij zijn jullie beiden lang genoeg op het forum geweest om te weten dat vissen in te kleine bakken niet goed groeien. Hetzelfde gebeurt ook met mensen als ze weinig ruimte hebben. En dan bedoel ik geen kleine kamer, of een klein bed, want daar ben je maar ongeveer 12 uur per dag. Deze vissen zijn 24/7 opgesloten.
 
maar is 125 liter water en 80cm te klein voor zulke kleine visjes ! ?
 
Ik ga de discussie qua ruimte voor de vissen niet meer aan. Er staat genoeg zodat Frits zelf kan bepalen wat hij gaat doen en hij gaat ze later in een vijver doen. Hij zal zelf zien als er goed gevoerd word dat ze aanzienlijk groter gaan worden.

Het ziet er verder spik en span uit Frits. Je plantjes moet je je maar niet al te druk over gaan maken want er komt een tijd dat ze ze toch gaan uitgraven, zo niet slopen. Af en toe weer wat nieuwe plantjes kopen is ook weer leuk.

Ik zie wel dat je tempratuurmeter erg hoog staat?

Het zijn koudwatervissen en je hoef geen kacheltje aan te zetten hoor. Nu niet meteen de kachel uit zetten maar elke dag even een graadje lager zetten totdat je op kamertempratuur zit. Scheelt je weer wat stroom.

Lekker veel vers water geven en dan komt het voorlopig wel even goed.
 
gisteren water ververst met een beetje warm water toegevoegd.
 
:DJeetje bijna 25 graden in huis dat is wat je zeg een behagelijk tempraruurtje
 
Jeetje bijna 25 graden in huis dat is wat je zeg een behagelijk tempraruurtje

nee 18,5 graden de temp. op de thermostaat. maar meestal word het dan wel 20 graden in de kamer.
en gisteren dus een water wissel gedaan met warm water de bak weer bij gevult.

Toch geeft de led verlichting ook iets warmte af.
maar de bak op 21,5 graden is heel normaal voor mijn gevoel.
 
Je hebt wel elke keer je antwoord weer klaar, zoals altijd.


De thermometer in de bak gaf op die foto toch echt 24,6 graden aan hoor.
 
Vergelijken jullie kinderen met vissen?

I'm done...

Laten we dan maar ook maanvissen in 30 cm houden, en waarom niet, kinderen in kooien...
Volgens mij zijn jullie beiden lang genoeg op het forum geweest om te weten dat vissen in te kleine bakken niet goed groeien. Hetzelfde gebeurt ook met mensen als ze weinig ruimte hebben. En dan bedoel ik geen kleine kamer, of een klein bed, want daar ben je maar ongeveer 12 uur per dag. Deze vissen zijn 24/7 opgesloten.


Snap niet ,waar jij je druk over maakt. Kunnen we ALEMAAL onze vissen wel weg doen, zitten dan allemaal te klein. Of je moet 3-4 meter bakken hebben.
 
Snap niet ,waar jij je druk over maakt. Kunnen we ALEMAAL onze vissen wel weg doen, zitten dan allemaal te klein. Of je moet 3-4 meter bakken hebben.
Waar komt dit ineens vandaan?
Je weet volgens mij zelf ook wel dat je de plank volledig mis slaat met deze opmerking.
 
geen enkele bak is groot genoeg volgens jullie...
ik ben het met @Bertus eens!
hoe groot willen jullie vissen huisvesten ?
als alles al te klein is!! wat voor aquarium moeten we dan aanschaffen ! ?
 
geen enkele bak is groot genoeg volgens jullie...

Nu ga je ons woorden in de mond leggen die we nooit gezegd hebben.
Maar zo gaat het eigenlijk al geruime tijd.
Jij handelt niet in het belang van de vissen, als wat daar iets van zeggen heb je steeds een antwoord klaar en een overdrijf je onze adviezen en opmerkingen ook nog eens.
Wil je überhaupt wel dat men je serieus neemt?
 
er zijn natuurlijk altijd 2 kanten van het verhaal en 2 meningen of 2 opties.
 
Kinderen ook. Geef je die dan ook gelijk een Grote kamer.

Jullie blazen het teveel op. 3 visjes in die bak, nou ,nou.

Bedankt @Bertus ik vind het persoonlijk ook geen probleem.
kinderen slapen eerst ook in een klein bed en die zijn ook nog in de groei.

scheiden kinderen ook hormonen uit waarvan ze niet doorgroeien als ze te klein zitten? wat een vergelijking xD
 
Tja, er zijn altijd meerdere opties. Maar of er ook meerdere GOEDE opties zijn is maar de vraag.

geen enkele bak is groot genoeg volgens jullie...
Nooit gezegd. We zeiden duidelijk: 1 m voor de sluier en 2 m voor de sarasa's. En 50 liter per vis uiteraard.
hoe groot willen jullie vissen huisvesten ?
Al boven genoemd.
 
scheiden kinderen ook hormonen uit waarvan ze niet doorgroeien als ze te klein zitten? wat een vergelijking xD


Ververst hij dan geen water?
Is die vraag al gesteld, dacht het wel.
Dus is dat punt duidelijk, hormonen gaan er uit.
En is de temperatuur goed, gaan ze eruit.

Zie nu, dat de bak 80 cm is??? Tja, Dat zou groter mogen zijn.


Als ik geen water ververst in mijn bakken, doe ik het ook niet goed.

Nou, ik ververs zo,n 400-450 l in 14 dagen.
En mijn vissen doen het ook prima. Al zitten die dan ook te klein.
 
er zijn natuurlijk altijd 2 kanten van het verhaal en 2 meningen of 2 opties.

je hebt meningen opties maar ook feiten. maar alles wat we je vertellen dat leg je naast je neer... het zijn tips doe er iets m
Ververst hij dan geen water?
Is die vraag al gesteld, dacht het wel.
Dus is dat punt duidelijk, hormonen gaan er uit.
En is de temperatuur goed, gaan ze eruit.

Zie nu, dat de bak 80 cm is??? Tja, Dat zou groter mogen zijn.


Als ik geen water ververst in mijn bakken, doe ik het ook niet goed.

Nou, ik ververs zo,n 400-450 l in 14 dagen.
En mijn vissen doen het ook prima. Al zitten die dan ook te klein.

daar ga je al 80 cm is te klein met 30% waterwissel in de week met 3 van die grote vervuilers erin.
 
je hebt meningen opties maar ook feiten. maar alles wat we je vertellen dat leg je naast je neer... het zijn tips doe er iets m


daar ga je al 80 cm is te klein met 30% waterwissel in de week met 3 van die grote vervuilers erin.

Tuurlijk, joh. Als ze erin blijven zitten wel ja. Al doet hij 40%. En je kunt er natuurlijk over door blijven gaan.

Mag je een vis van 25 cm in een 1 m bak zetten ?
En dan nog wel 5-7-8. die ook nog groeien?

Wat heb je zelf voor een bakbeest? ook in 2 m?
 
Dus kleine vissen kunnen niet in een 80 cm bak. ze groeien nog en scheiden hormonen uit. maar elke week 30% verversen is niet voldoende.
waar het op neer komt is dat goudvisjes meer ruimte nodig hebben en meer waterwissels.

Hoeveel cm groeien goudvisjes per maand/jaar?
hoeveel % moet ik elke week verversen?
en wat kan ik nog meer doen?
 
De visjes groeien snel maar is afhankelijk van de omstandigheden waar hij in zit. Mijn dikkop is zeker twee maal zo groot geworden in 7 maanden maar zit in optimale omstandigheden zodat hij optimaal kan uitgroeien.

In principe is 80 cm te klein.

Wellicht is het een goed idee om in ieder geval de sarassa visjes in het voorjaar naar de vijver te brengen en haal je nog een kleiner soort sluierstaartje erbij. Bijv. Een ranchu of een tosakin. In voorschoten zit een fancy fish winkel waar ze hele aparte sluierstaarten hebben en veel deskundigheid in huis hebben. Sluiertjes zijn sociale dieren en stellen wat gezelschap zeer op prijs.

Ik denk als je wat maanden verder ben je zelf wel verslingerd raak aan je sluiers want ze zijn heel erg leuk qua gedrag. Je kunt ze handtam maken. Wie weet staat er over een half jaar wel een 400 liter aquarium met 6 sluiers:smitten:

Sluierstaarten moeten echt veel vers water hebben. Verversingen tot wel 90%. In je water zit een minimaal aantal bacterieen in, de bacteriecultuur in je filter moet de balans van je waterwaardes regelen. 1 keer een hele grote verversing is beter dan 2 keer een kleine verversing. Stel je NO 2 is te hoog en je meet 0,2 en je ververs 50% dan hou je 0,1 over wat nog te hoog is en de volgende dag weer opgelopen is door de vervuiling. Ververs je 90% dan hou je een minimaal NO2 over.

Als je iedere dag even de poep stofzuig scheelt het al een heel stuk aan vervuiling.

Voor het verversen heb je opvoerpompjes wat het verversen een stuk makkelijker maakt. Pompje, tuinslang eraan, pompje in aquarium, slang waar je water wil dumpen, stekker erin en leeg. Vullen, wasbak vol laten lopen met water, pompje erin, slang in aquarium, stekker erin en weer vol.

Het is heel belangrijk dat je vers water toevoeg op dezelfde tempratuur als in je aquarium. Water aquarium meten en het verse water meten. Je kunt geen water van 25 graden erin gooien als je aquarium 20 graden is. Minimale temprauurschommeling. Je kunt aan je vissen zien dat je tempratuurschommelingen heb veroorzaakt dit geeft een shock en stress. Ze krijgen dan rode aders in de vinnen en witte draden als poep. Ze verzwakken en geeft parasieten zoals witte stip een mooie gelegenheid om je visjes aan te vallen met de nodige ellende.

Geef ze ook wat groenvoer. Diepvriesdoperwten in kommetje met laagje water. Even de kook erover in de magnetron. Doperwten laxeerd de darmen en voorkom je verstoppingen. Ze zijn dol op erwten en hier kun je ze handtam mee maken. Doperwtje tussen de vinger houden en op een gegeven moment komen ze hem uit je vingers trekken.
 

Terug
Bovenaan