Schoolaquarium (Killerfish) (1 Viewer)

Topicstarter
Killerfish

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
26
Ziet er weer prachtig uit! Vroeg me al af hoe t met t bakkie ging! Jammer van het vrouwtje, waardes kunnen idd snel oplopen met teveel voer. Een klein beetje! Klein beetje! 😂 kwam toen ook een keer thuis na vakantie met een bodem voor rottend voer :br:

keep up the great work! :)
Over op ander voer met een schepje. Makkelijk afmeten en nooit teveel. Het weekend mogen dd visjes zoeken naar de restjes. Merk ook wel een betere bodem nu met de Cory's. Die woelen lekker rond en heb ze daarom ook toegevoegd. Stonden in de buurt te koop via mp en lijken volwassen vissen. Wie weet nog een keer eitjes

Norion

Well-known member
Lid geworden
6 juli 2020
Ja werkt goed! Zo doe ik t met de kids, allebei 1 schepje. En dan wel goed mikken en niet bovenop de drijf planten haha. Heb een potje van tetra met een schepje. Niet echt goed voer maar deed t meer voor de variatie en vooral t schepje :DD groetjes!

Norion

Well-known member
Lid geworden
6 juli 2020
Oh oké! Nou top! Had begrepen dat dat nogal budget was en dat bassleer en hikari of dergelijke the thing was. Ze eten het wel mondjesmaat hoor, het zijn vooral de garnalen die ervan snoepen omdat het op de bodem terecht komt 😂

Topicstarter
Killerfish

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
26
Hier een combi van 5 soorten, oa bassleer. Die geven van die fijne kleine schepjes mee

Guppeman

Well-known member
Lid geworden
13 juli 2018
Leeftijd
56
Tetra budget?
Wat kost duur voer dan wel niet.😃

Ik koop al 30 jaar, ofzo, niets anders.
De visjes eten het zeer graag.
(Vroeger had je ook nog visvoer van Sluis diervoeders weet ik nog. Was wel handig, want gewoon bij Appie te koop.)

Topicstarter
Killerfish

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
26
Voordeel van wat langer werken en vroeg donker; je kunt beter weerspiegeling voorkomen in de foto. Drijvers doen het goed, zo ook alle vissen. Moet alleen wel even wekelijkst wat zand terugscheppen, het enthousiasme van de corydoras voorin de bak laat het nog wel eens wat wegstuiven. Bewust een heel dun laagje, dan kan het voer niet weer voor bodemrot zorgen.

20201109_170406.jpg

Topicstarter
Killerfish

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
26

20201123_194718.jpg
Helaas is alles dit weekend ook alweer opgegeten. Benieuwd of ze binnenkort weer afzetten en of er dan wel wat eitjes te redden zijn. Was wel een leuke verrassing vanmorgen om de week te starten

Hoogheid

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
1 maart 2018
Leeftijd
31
Ik zie dit topic nu voor het eerst en ik wilde je graag een compliment geven voor de grondige aanpak wat betreft het schoonmaken en opstarten van de bak. Het is echt een hartstikke leuk bakje geworden. Ik ben benieuwd of er al enige interesse is ontstaan naar het aquarium vanuit de leerlingen!

Topicstarter
Killerfish

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
26
Zekers! Nu met het thuisonderwijs een bakje die wat minder aandacht krijgt van de kids uiteraard. Kinderen hangen er maar wat enthousiast voor en merkej gelijk als er wat veranderd.

Voor nu is het weinig meer dan voeren en de waterwissels. Ben maandag oo school in de avond (uitdelen nieuwe lespakketten), zal dan ff een foto maken.

Overigens ook weer nieuwe eitjes, maar ook weer opgegeten zoals de vorige keer; zodra alles gelegd is

Topicstarter
Killerfish

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
26
Zoals jullie zien weinig verandering. Wel moet et wat nieuw zand bij, want de crypto's hebben net niet genoeg om goed te wortelen. Alles doet het verder prima, vissen zijn wat bleek omdat ineens de lamp weer aan gaat. Ik wacht mijn contractgresprek maandag af in de keuze of ik hier nog veel aan ga veranderen. Anders moet die over 4 weken toch leeg.

Eitjes worden vaak gelegd, mooi om te zien hoe snel alles ook weer verorberd wordt. Eens kijken of ik daar wat van kan kweken en wat eitjes weet weg te halen

Bijlagen

• 20210118_183429.jpg
    20210118_183429.jpg
    6.8 MB · Weergaven: 10

Users who are viewing this onderwerp

Private conversations
Help Users
    You haven't joined any rooms.
    Chat 0
    Bovenaan