Schoolaquarium (Killerfish)


Nee, jongen van de albino's die in de 60cm zwemmen. Leggen vrij regelmatig eitjes, maar worden meestal ook net zo snel weer opgegeten door de rest. Dit keer op de uitstroom, daar de kans gehad om er een aantal apart te houden.
 
Stuk of 20 nu uit de eitjes, de rest afgezogen met het beetje voer wat ze hebben gekregen. Bakje mooi schoon houden. Vooralsnog doen ze het prima
20210223_191014.jpg
 
Net maar vast even naar werk gereden om de kleintjes over te brengen. Ze doen het goed en zie dat ze eten, ze zijn nog wat doorzichtig namelijk. Groeien daarbij als kool
20210228_133837.jpg


De kids waren voor de vakantie al elke keer aan het kijken of ze uitkwamen en gezien me dat morgenvroeg te veel tijd gaat kosten (die 10 min extra slaap is heilig :DD net maar even heen en weer gereden. Tis gelukkig in de buurt

Andere kap mee voor de oplettende kijker, daar past het bakje beter op. Luchtpomp op een timer in de pauzes en na de lessen, maakt niet heel veel herrie, maar denk net genoeg om irritant te zijn tijdens het stille werken.

Ook nu weer visjes met eigen water in het bakje en langzaam laten vullen, eigenlijk overgedruppeld. Eenmaal vol naar huis gegaan, komt wel goed denk ik zo.

20210228_191929.jpg

20210228_191521.jpg

20210228_191526.jpg


Vooralsnog blijven ze even hierin, tot ze wat groter zijn. Dan krijgen ze of een eigen, iets grotere, bak of kunnen ze wellicht al in de grote bak bij de rest. Even kijken hoe snel het gaat.
 
Vooralsnog eten ze goed van de tabletten (of kleine stukjes van), maar zal eens kijken inderdaad of dat lukt
 
Ik heb toch ook geen probleem om Sterbais groot te krijgen met vlokvoer, korrels of tabletten.

Heb nog nooit artemia gegeven.
 
Er zat een goede groei in, maar afgelopen weekend hebbend e kleintjes blijkbaar toch het ruime sop weten te kiezen. bakje was leeg dus vermoedelijk zijn ze toch door de spijltjes de grote bak in gekomen. Acht de kans klein dat ze dit hebben overleefd, aangezien ze nog echt wel klein waren. Wie weet scharrelt er binnenkort toch een kleintje door de bak en heb ik het mis, time will tell
 
Er zat een goede groei in, maar afgelopen weekend hebbend e kleintjes blijkbaar toch het ruime sop weten te kiezen. bakje was leeg dus vermoedelijk zijn ze toch door de spijltjes de grote bak in gekomen. Acht de kans klein dat ze dit hebben overleefd, aangezien ze nog echt wel klein waren. Wie weet scharrelt er binnenkort toch een kleintje door de bak en heb ik het mis, time will tell
HEy wat jammer! ik heb sinds kort ook een groep jongen zitten hier had ik een mooi voorbeeld aan kunnen nemen, omdat je een maandje voorliep. ik vind sommige dingen best moeilijk qua voeren etc
 
Ze deden het hier ook heel goed, alleen dat bakje... Denk ook dat de weekenden zonder voer niet echt goed waren voor ze, toch te lang zonder voer ben ik bang. Vooralsnog geen eitjes gezien, maar de volgende keer gaan ze mooi mee naar huis om daar op te groeien. En als ze dan wat groter zijn maar weer mee terug, was wel even leuk om mee bezig te zijn. Hoe doen ze het bij jou dan?
 
Ze deden het hier ook heel goed, alleen dat bakje... Denk ook dat de weekenden zonder voer niet echt goed waren voor ze, toch te lang zonder voer ben ik bang. Vooralsnog geen eitjes gezien, maar de volgende keer gaan ze mooi mee naar huis om daar op te groeien. En als ze dan wat groter zijn maar weer mee terug, was wel even leuk om mee bezig te zijn. Hoe doen ze het bij jou dan?
Ik zal je wel even een persoonlijk bericht sturen!
 
Bak heeft het goed gedaan en de bewoners zwemmen nu tijdelijk in de meterbak. Aquarium nu leeg, maar moet even kijken of deze na de vakantie opgestart kan/gaat worden. Krijg een duo en die vind het prima, maar er is weinig plek in mijn nieuwe lokaal. Even afwachten nog, vooralsnog zwemt alles prima rond dus echt haast heeft het niet (al zullen ze over een week of 2 toch moeten verhuizen, want ik verwacht dan toch de meterbak te kunnen verhuizen)
 
Er zal weinig over deze bak te delen zijn de komende periode. Voor wat er nu naar uitziet zal de bak niet weer in het nieuwe lokaal komen. De stopcontacten zitten dusdanig raar dat ik eigenlijk geen stroom bij de bak kan krijgen zonder eerst een volledig lokaal over te steken, maar daarvoor moet ik wel over deuren en langs vanalles. Wellicht over een tijdje weer, want ik blijf het gaaf vinden.

De bewoners hebben hun intrek mogen nemen in de bakken thuis
 

Terug
Bovenaan