Ziet er leuk uit Alwin en komt de nieuwe groep uit Delfzijl van onze vriend?
heel mooie bakje hoe houd je bodem schoon met zoon groene mat?
Leuk!Vandaag komen de Taiwan bees.
mooie garnaaltjes vooraal die blue bolts jaloers op 😛
Daar wil ik inderdaad wel een bak vol van ;-)
Nou als je bak straks vol zit en je een overschot hebt dan kom ik wel even bij je thuis winkelen 😉
Heb niet het gehele topic doorgelezen, dus ik kan niet zoveel zeggen over die getoonde testresultaten. Daar heb ik pas wat aan als ik weet over het gebruik van bv osmose en de voeding dat er word toegediend,Vriend @Cornelius kan dat vast wel zeggen als kenner.
Maar het is vrij normaal dat een gedeelte van de PO4 word opgenomen door de soil en de rest direct word verbruikt door de plant. Dan hoef je niet zoveel fosfaat te meten in het water.
Dat geld trouwens ook voor NO3.
Pas als de bodem helemaal is verzadigd zal je hogere waarden gaan meten. Maar dat is ook weer afhankelijk wel bemestingsstrategie je gebruikt.
Och ja, ik lees ook van alles. En je hebt idd mensen die het wellicht beter weten.Ik zit er niet zo in maar weet dat het met ionen en anionen te maken heeft als ik me niet vergis. Ook meende ik dat zo n soil geen po4 of no3 opneemt door de negatieve of positieve lading. Wel zal de po4 aan ijzer in de bodem kunnen binden dacht ik. Maar goed ik zit er niet zo in hoor dus sla wellicht de plank mis.
Och ja, ik lees ook van alles. En je hebt idd mensen die het wellicht beter weten.
Maar ik heb meer aan mensen die hun kennis kunnen omzetten naar de praktijk. In plaats van de overvloedige kennisbank van een papieren aquariaan.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.