Wat is er nieuw

Sjeff 110L

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjeff
  • Startdatum Startdatum
S

Sjeff

Guest
Hallo allemaal,

Geen idee of mensen hierin ge�nteresseerd, maar ben zelf erg trots op m'n aquarium! Met wat hulp en tips van de mensen hier is het nu lekker aan het groeien en bloeien. Vandaar dat ik het ook graag aan jullie laat zien.

Ik heb alle foto's met m'n telefoon gemaakt dus het is niet helemaal geweldig. Als het straks wat uitgegroeid is ga ik is een camera pikken van iemand 😀

49cf2198d8bf4aced053edd20e3ace65.jpg

Ingericht (kamerplant is er ondertussen uit, waarvoor dank scherpe forumbezoekers!)

9e6f04334ca4d148b3b6ac31a57c2b83.jpg

Dank aan Bertus! (kikkerbeet + andere planten en slakjes)

f19186f82f3b33378cb439e5496b782c.jpg

Corydora Trilineatus + Danio Choprae

ed98a771ada8894186a44376032cffc9.jpg

Honinggoerami's (helaas gaat het mannetje me recht aankijken bij iedere foto die ik wil maken 🙁 )

330b9f3d8823d55b7b5daa1d38f93c4c.jpg

Nieuwste aanwinst Mr/mrs L134! (zelf erg trots op)

Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Tips en tricks zijn nog altijd welkom ben en blijf voorlopig een beginner!

Groet, Jeffrey

Ziet er leuk uit !

Valisneria in de hoek staat te diep. Zou net met de kruin ( bovenkant wortel ) uit de grond moeten komen 🙂

webhond zei:
Ziet er leuk uit !

Valisneria in de hoek staat te diep. Zou net met de kruin ( bovenkant wortel ) uit de grond moeten komen 🙂

Dank je! Staan al een tijdje met de kruin erboven, had er alleen geen goede recente foto van...

Ik vergeet helemaal dat er ondertussen ook stukjes hout bij zijn gekomen en er komen morgen nog 2 legholen bij... In mijn enthousiasme helemaal vergeten dat ik met fotos daarop wilde wachten...

whahaha heerlijk zo enthousiast
ziet er al leuk uit zo

Ik wacht op de meest recente foto's 😛

Mooie visjes Jeff.
Goed op kleur ook.
Heb je ze al aan het eten?

Nu het gedeelte waar deze thread voor bedoeld is, het basisvoer en bijvoeren van meervallen, meervallen zijn opportunistische eters en daardoor wordt er vaak ten onrechte gedacht dat ze louter genoeg hebben aan het restafval van andere vissen, aangezien meervallen grote eters zijn die een ruim dieet nodig hebben leid dit vaak tot ondervoede dieren met alle gevolgen van dien. Voor pantsermeervallen of harnasmeervallen is het aan te raden om zogenaamde plecotabletten of meervallengranulaat te gebruiken, dit bevat veelal de basisvoeding die alle pantsermeervallen en harnasmeervallen nodig hebben, hierbij zullen meervallen mee-eten met het menu en afval van je overige vissen om een volledig dieet te vormen.
Bedenk wel ,dat je bak nog ,,,Vers is.
Weinig in de bodem, dus met komkommer, gekookt mosseltje zou het moeten lukken.

En bodem tabletje.

Re: Nieuwe hobby!

mooi begin/opstart 🙂
wat is je bestand tot op heden?

@Bertus Dank je wel Bertus, ze eten lekker. Ik heb alleen de L134's nog niet zien eten. Heb van de verkoper tabletten meegekregen voor ze. Ik zal als we een keer komkommer hebben ook een stukje erin leggen voor ze. Ik had voor de corydora's al wafeltjes gekocht.

@Satisfaction73 Dank je wel. Op het moment zit het onderstaande erin.
6x Corydora Trilineatus
12x Danio Choprae
3x L134 (Peckoltia compta)
1x koppel Trichogaster Chuna

Mooi l-nummer hoor! Die achterwand is ook leuk

L134 - Peckoltia sp. - YouTube

1 Mar 2010 ... L134 - Peckoltia sp. eet komkommer. ... Watch Later L134 pleco babiesby
jellevranst368 views; 4:24. Watch Later HOW TO: FISH Operationby ...
www.youtube.com/watch?v=klh2JFuUJ0c -

Leuk bakkie 🙂 zie dat de plantjes ook al lekker groeien.

Krijg vanavond m'n holen binnen voor de L's en ga even een goede camera ophalen bij m'n vader. Wordt vervolgd!

leuke bak man! nog wel wat aan de kale kant, maar ik lees dat dat helemaal goed komt!
geloof ook niet dat je een veel betere camera nodig bent, ik vind de foto's nu al super scherp en helder!

Zwits zei:
leuke bak man! nog wel wat aan de kale kant, maar ik lees dat dat helemaal goed komt!
geloof ook niet dat je een veel betere camera nodig bent, ik vind de foto's nu al super scherp en helder!

Bedankt! Denk dat de foto's met een normale camera nog net iets beter gaan zijn 🙂

Ik ben benieuwd naar de foto's....

Vandaag de legholen binnen gekregen en gelijk het ��n en ander aangepast. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Heb nu de betere camera opgehaald.

n9s8.jpg

Hele aquarium

d1ia.jpg

School glowstick danio's, zijn helaas te snel om echt goed te fotograferen.

6cv4.jpg

Corydora's, just chillin 😀

80e4.jpg

Honinggoerami man, geen zin om te poseren vandaag...

b6mr.jpg

Honinggoerami vrouw, wel zin om te poseren vandaag!

c96r.jpg

Eigen favoriet, ook zin om te poseren vandaag!

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Gr, Jeffrey

Ik vind je bak ronduit netjes,de drijvers mogen flink vermeerderen wat mij betreft en klaar.

Mix van planten en vissen,uit het zelfde continent. Leuke bak.

Nou, ik vind het een keurige mooie bak, mooie planten, leuke vissen en goed ingericht, goed gedaan :thumbs:

Heel mooi en super op de foto gezet.
Sinds wanneer staat je bak te draaien?

Mondeo zei:
Ik vind je bak ronduit netjes,de drijvers mogen flink vermeerderen wat mij betreft en klaar.

Mix van planten en vissen,uit het zelfde continent. Leuke bak.

Neem aan niet allemaal uit hetzelfde continent 😛 Heb eerlijk gezegd gewoon maar gekocht wat ik mooi vind... En gedeelte wat mn vriendin mooi vind.

Dank jullie wel in ieder geval 🙂

@Seabait Bak draait nu bijna 5 weken.

Ja staat wat ongelukkig,mix als in planten en vissen uit 2 continenten.

Ziet er leuk uit.
Nu afwachten wat ze met legholen willen. boven elkaar.

ik vind dit echt een leuke bak

Dank jullie! Als de beplanting wat groeit ga ik weer updaten.

Ik zou graag jullie mening willen over het volgende, zit te twijfelen of ik wat meer stenen erin zal gaan leggen. Doen of niet doen? Hoor het graag!

Misschien nog een paar kleintjes bv maar zou het niet te gek maken want dan oogt het zo volgepropt denk ik.

@Seabait Heb je helemaal gelijk in ik ga vanavond water verversen, plant verplaatsen en foto's maken denk er nog wel even goed over na!

@Peter dank je!

Dank je! Ik ga vanavond weer wat foto's maken, nog verzoekjes 😛?

Bij deze een kleine update!

Totaal
673586sjeff_0_82_dsc_0311_2.jpg

L134
759753sjeff_0_82_dsc_0288_2.jpg

655687sjeff_0_82_dsc_0303_2.jpg

Slak
415313sjeff_0_82_dsc_0292_2.jpg

Honinggoerami man
434527sjeff_0_82_dsc_0273_3.jpg

463159sjeff_0_82_dsc_0274_3.jpg

Cory's
576466sjeff_0_82_dsc_0306.jpg

Zo dat was het voor deze keer wel weer 🙂

Gr, Jeffrey

mooie bak, hoe bevalt je l nummer in de bak?
zit er over te denken er met de tijd ook zo een te kopen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan