Wat is er nieuw

Sjeff 110L

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjeff
  • Startdatum Startdatum
vindt het een hele mooie bak hoor :petjeaf:
en je foto's zijn ook mooi scherp!

Mooie bak Jeffrey, wat is dat voor een rode plant rechts in de achtergrond?

Ik wil voor de mooie kleur vuurgarnalen erbij zetten, hoeveel zou ik hier ongeveer voor moeten betalen? Ik heb nu iemand gevonden die ze voor 1 euro per stuk verkoopt. Hoor graag van jullie.

@Zanziee Geen idee, het ging in ieder geval snel stuk en dood.

oeps, ik geef ze steeds voor nop weg, hhaha maar wel aan mensen die ik ken,
heb geloof ik toen 75cent per stuk betaald ofzo

In de meeste winkels betaal je ook 1 euro per stuk, waarbij je vaak mooiere exemplaren krijgt. ik zie vaak dat particulieren de minst gekleurde garnalen weg doen. heb zelf voor 15 vuurgarnalen 10 euro betaald, waarvan er 2 zwanger waren 😛

Toch maar garnalen gehaald! Heb er 14 gekocht waarvan er 4 zwanger zijn, daar kunnen de goerami's niet tegen op eten! Ze lijken op het moment ook nog niet ge�nteresseerd in de garnalen. Ook een mosbal en Sulawesi slakken gehaald, waarvan de verkoper zei dat die slakken eet...

Grootste van de twee slakken
141323_0_82_dsc_0354.jpg

Eet deze echt slakken of ben ik hiermee gewoon in het ootje genomen?

Kan het zijn dat deze cory zwanger is? Hij is namelijk de laatste dagen groter/dikker geworden.

536938_0_82_dsc_0355.jpg

Gr, Sjeff

Die eet geen slakken 😛
Gooi er zo nu en dan geblancheerd groente in en /of een catappa blad, dan zijn ze helemaal gelukkig 😉

Verdorie ik wil graag van die slakken af... Had het graag via een slakken eter gedaan, als ik er nu Anatome helena's bij zet gaan de Sulawasi er ook aan zeker?

Grote kans van wel idd maar je kan een berichtje zetten met gratis slakken,zullen een hoop mensen blij mee zijn voor hun kogelvissen bv.
Jammer dat je zo ver weg zit want zou ook graag een aantal van die grote schijfslakken willen hebben.

Trouwens je cory kan zomaar legklaar zijn, maar dat zei bij mij ook maar weinig..
(Kwamen nooit eitjes)

Sjeff zei:
Verdorie ik wil graag van die slakken af... Had het graag via een slakken eter gedaan, als ik er nu Anatome helena's bij zet gaan de Sulawasi er ook aan zeker?

Waarom wil je nou van de rode posthoorn af?
Die houden ook je bak schoon,hoor.

Sjeff zei:
Kan het zijn dat deze cory zwanger is? Hij is namelijk de laatste dagen groter/dikker geworden.

536938_0_82_dsc_0355.jpg

Gr, Sjeff

Nou zal een hij nooit zwanger zijn en een corydoras ook niet want die leggen eieren.

Ja maar het worden er echt heel veel en ik vind die grote prima. Alleen de kleintjes blijven maar komen...

@Harmen kan het zijn dat die eitjes af gaat zetten dan?

Kan maar hoeft niet

Kan je beter aan An vragen daar zetten ze ongeveer elke dag af.

Haha, die zal morgen wel weer reageren 🙂

Mooi Fris bakje heb je staan! leuk en groeit goed zie ik!
gebruik je nog iets van planten voeding?

Over de kleine torenslakjes...Als je een schijf komkommer aan een vork prikt en op de bodem neerleg, heb je de volgende ochtend er heel veel kleine slakjes opzitten, dus als de bak nog donker is, de vork met komkommer er voorzichtig uithalen en je hebt je eerste slakken eruit.
Zo doe ik het, altijd succes.
Laat je de komkommer zitten gaan ze er weer vanaf in de loop van de dag.
Ik vind het een uitstekende val, en als je dat 2x in de week zou doen ben je al van de meeste slakjes af.

Stefke zei:
Mooi Fris bakje heb je staan! leuk en groeit goed zie ik!
gebruik je nog iets van planten voeding?

Gaat helaas op het moment niet zo heel goed meer, de drijfplanten heb ik laatst wat uitgedunt en deze groeien niet meer terug. Andere planten hebben veel last van spontane gaten die erin komen... Vanavond komt m'n plantenvoeding binnen hoop ik dan gaat het over twee weken als het goed is weer beter.

@AstridJ Thanks, heb voorlopig besloten ze er even in te houden. Vin dat ze het opruim werk van dode bladeren erg goed uitvoeren 😀

Jammer van je plantjes! Vind het een mooie bak hoor! Hopelijk komen je plantjes er weer bovenop met de voeding.

Mag ik vragen hoe groot jouw 'breeding tunnels' zijn die je hebt voor je L-nummers?

Ik weet het eerlijk gezegd niet, ik heb ze toen bij legholen.com besteld. Maar de eigenaar hiervan is gestopt. Geloof dat dit de Medium variant was...

Oke toch bedankt voor je snelle reactie. Ik wil er ook graag 2 voor mijn Lnummers. De large is 20cm en dat leek me al erg groot.

Hey jeffrey,

Hoe staat het met de plantjes? komen ze er alweer wat bovenop en zie je verbetering?

Plantjes doen het nog steeds niet heel best, maar gaat wel iets beter langzaam aan. Vandaag gingen de L134 er even mooi voor liggen dus deze wil ik met jullie delen.

424111_0_82_img_1974.jpg

439469_0_82_img_1975.jpg

382969_0_82_img_1976.jpg

Gr, Jeffrey

Dank je 🙂

Gaaf die l nummers!
Wel word ik verdrietig van het feit dat weer een verkoper iets verkoopt met onjuiste informatie.
Het houdt niet op!

mooi die foto's, enne heb je al eitjes???? ik vind je slak helemaal geweldig!

Dank jullie 🙂 Ja heb hier en daar wat eitjes gezien, maar geen idee van wat. Waren losse eitjes vastgeplakt tegen ruiten of tegen onderkant van een blad.

Hele mooie achterwand! Zo valt het interne filter bijna niet op.

En die L134. Wow wat een beauty!

Is een mooi en lekker actief bakje.

Dank je wel! Ik zal vanavond nog maar is nieuwe kiekjes schieten. Schaam me al een tijdje voor de plantjes 🙁

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan