sluiers van michelle


Goed dat je zeg Antje. Dat wist ik niet en voer ik veel, tuinbonen, erwten voor darmen van sluiers. Maar veel krijgen ze toch niet te pakken want ze verdwijnen wel als sluier te dicht bij komt en die zien elke stukje. Zal het dan niet bij jutland in de buurt gooien. Zij hebben eigen voer onder het hout maar vond zo leuk en dapper dat Jul op dat stukje bleef liggen.
 
Ja was absoluut een leuke foto en afentoe kan geen kwaad als ze er van eten maar zoals met al dat soort producten: overdaad schaad, ik voer hier 1x p/3 mndn een schijfje zoete aardappel aan de slobbers en daar duiken ze dan op alsof ze nooit te eten krijgen :D

@edit, die zoete aardappel kook ik wel eerst
 
:D Volgens mij wil je gewoon stiekum een chef kok van mij maken met spinazie koken, zoete aardappels koken :D

Ik ben meer zo eentje die op de ping wacht :p Maar toch fijn dat je even melde maar die aardappel kunnen ze op hun buik schrijven
 
Pak me dan als je kan, dikke vreetmachine. Ken net niet.

045CF4FB-BB87-47FC-9725-2CD0727B21FC.jpeg

:eek:
Beide vissen lijken te denken:
"Hap slik weg"
;)
 
Had toch van jouw wel wat meer lyrische tekst verwacht dan "hap, slik, weg" :D

Maar dit is ook wel een bevreesd puntje van mij. Maar familie slobber beschikt toch nog wel over enige hersencellen in dat kleine kopje en houden ten alle tijden vluchtroutes achter de hand. Hoewel die dikke vreet machine een grotere kop heeft, beschikt deze over wat minder hersencellen en is niet erg atletisch, en snel zodat de kans op hap, slik, weg beperkt zal zijn.

Daar in tegen was ik wat huiverig nav berichten dat slobbers, sluiers zouden beschadigen, omdat ze wellicht sluiers zouden afslobberen. In dit geval ben ik hier niet echt bang voor. Mocht de sluier dit toelaten en de slobbers dit lekker vinden zal het kleine bekje nu niet meteen voor ernstige verwondingen zorgen.
 
Oh My, die tweede foto. Zie je echt goed hoe klein en hoe groot ze zijn.
Wel een heel schattige foto Michelle, en die sluier is prachtig.
 
Heel gaaf om te zien! Bewuste kweek of toeval?

Niet bewust. Heb ze net en geen tot weinig verstand van. Ik heb 2 slobbers over genomen van de slobber konining van het Forum en ik denk dat ze een zwanger (of hoe dit ook heet bij slobbers) vrouwtje heeft gebracht. Zij kweekt ze wel bewust. Zij balen en ik dus mazzel :p

Lichten waren uit en ik zag wat op het raam hangen. Ik dacht, shit een libelle larve. Licht aan en keek goed en moest even puzzelen in me hoofd :D Bij verversen zag ik er nog veel meer.
 
Invasion off the slobbers in de sluier villa :(

Omdat ik 1 filter out off order had ivm gebroken asje, gister het asje bezorgt en dus al een drukke aquarium onderhoud dag gehad.

Vanochtend zat ik met me beker koffie voor het aquarium en zag Jul (de gele man slobber) in het schuilhol liggen en de zwarte lag ervoor. Ik vond het wel een leuk gezicht en Jut (de zwarte vrouwelijke slobber) naderde het schuilhol en met kop erin. Ik verwachte dat ze zou worden weg gejaagd maar ze ging steeds verder het hol in totdat ik beide niet meer zag. Ik bedacht volgens mij is dit niet echt normaal slobber gedrag en vermoede al iets. De slobber koningin heeft mijn vermoedens bevestigd. Ze zijn weer bezig met voort planting. Terwijl ik nog 6 zichtbare baby slobbers spot. 5 gele en 1 zwarte. Wie weet wat er zich nog her en der onder het hout en planten bevind.

Ik moet natuurlijk ook niet binnen een maand 50 slobbers erbij hebben en zo snel achter elkaar jonkies maken schijnt ook niet erg gezond te zijn voor Jut en Jul. Dus weer het aquarium in en de thermostaat een graadje terug gebracht. Weer nat tot aan de oksels. Vanmiddag zag ik Jut wel weer rond grazen maar Jul bleef in zijn holletje en zie ik waaieren met zijn onderste vinnetjes. Vanavond visjes voeren en Jut lag lekker op het tabletje te slobberen en Jul blijft in het schuilhol.. 5 minuten later zag ik haar weer naar het hol gaan en verdomd ze gaat er weer in. Lichten zijn nu uit maar die 2 liggen nog te flik flooien in dat hol.

Ik heb het flauwe vermoeden dat ik te laat ben met de geboorte beperking en nu maar hopen dat het geen 2x eieren afzetten is en 100 slobbertjes worden.
 
Ik help het je hopen dat je niet nog meer nestjes gaat krijgen, mocht het nou op een gegeven moment te gek worden naar je zin kan je de mannelijke slobber ruilen voor een wildkleur vrouwtje (heb geen blonde vrouwtjes over voor verkoop/ruil)
 
Ik help het je hopen dat je niet nog meer nestjes gaat krijgen, mocht het nou op een gegeven moment te gek worden naar je zin kan je de mannelijke slobber ruilen voor een wildkleur vrouwtje (heb geen blonde vrouwtjes over voor verkoop/ruil)

Dat vind ik tof van je Antje maar de gele blijft hoor :thumbs: Die vind ik het mooiste. Die is erg zichtbaar qua kleur.

Moet straks toch verversen dus doe nog een 1/2 graadje lager. Tracht 22.5 graden te verkrijgen. Jul ligt nu toch al in het hol dus denk dat het al gebeurd is. Als het erg veel jongen zijn haal ik even wat planten eruit zodat de sluiers wat meer op eten. Vind het wel zielig maar kan gewoon ook niet 50 slobbers hebben en omdat ze ws. niet kleur zuiver zijn neem jij denk ook niet de kleintjes over anders had jij ze kunnen nemen voor de verkoop. Een slobber dependanche in Arnhem :D
 
Ja klopt dat ik geen onzuivere slobbers overneem, we proberen een bepaalde kwaliteit aan te bieden en dat willen we graag zo houden.
Maar mocht je onverhoopt toch nog willen ruilen dan gil je maar.
 
Ja dat begrijp ik hoor. Ik heb daar niet aan gedacht dat ik jonkies zou krijgen. :D Ik vond wel leuk 2 verschillende kleuren maar ivm jonkies niet erg handig.....
 
Update sluiervilla wat meer begint te lijken op een slobber villa.

Inmiddels is het 2e nestje slobbers aan het vrij zwemmen. De baby slobbers uit het eerste nestje zijn al goed aan het groeien.

38E7BBDC-1383-41E3-A7C4-31C1006675BF.jpeg


Papa slobbers wijst ze de weg.

C1C3923B-A390-4FB6-AC0D-05B1CB17D784.jpeg


Het kan natuurlijk niet zonder ellende :'( tijdens mijn vakantie is dikkop overleden. Dit is nr.4 fulmoon oranda. Erg sneu en balen weer. Ik ben voorlopig even klaar met de kwaliteits vissen. Hij was in blakende gezondheid toen ik weg ging en volgens me moeder die oppaste was er niets raars aan hem te zien. vrat zich rond, klote bij Jutland en s ochtends lag hij dood.

R.i.p. Dikkop.
39A36CDB-F9EA-4EC2-AEC0-24F825069F2F.jpeg
 
Dat is balen zeg. Kwamen ze allemaal bij dezelfde kweker vandaan? Bij honden en katten zijn er rassen waar "ingebouwde defecten" zijn vanwege doorfokken op raskenmerken. Ik denk dan aan heupdysplacie bij meerdere grote hondenrassen, te kleine schedel bij sommige kleine hondenrassen, ademhalingsproblemen bij mopshonden en perzische katten, hartproblemen bij maine coon om er enkele te noemen. Je zou sectie moeten (laten) doen om erachter te komen of fancy goldfish ook dit soort aandoeningen kunnen krijgen. (ik hoef maar naar mijn eigen Oranda te kijken...) Sterkte in ieder geval.
 
Ik heb ze gekocht bij dino. Fancy Fish voorschoten. Hij gaat zelf naar diverse Ranch in het oosten en selecteerd ze zelf en gaan dan op het vliegtuig hier heen. Ze komen dan uit gigantisch grote kweekvijvers wat ik ervan weet. Natuurlijk is het een zaak van toch gefokte zwakkere soorten maar nu 4 achter elkaar dood en ook nog 2 van me beginners vissen is wel het top punt van pech.

De goedkopere zijn natuurlijk ook leuk maar lang niet zo mooi als die geimporteerde van Dino. De goedkopere worden natuurlijk ook geimporteerd dus ik weet niet of het iets uit maakt. Ook dit zijn denk toch over het algemeen zwakkere vissen door hun bouw. Hoewel een oranda qua bouw niet zo heel opgepropt lichaam heeft. Dit zijn in verhouding vrij grote lichamen.

Me ranchu is ook een "goedkope" en erg mooi uit gegroeid. Maar dan moet je net mazzel hebben dat je zo iets tegen kom.Die zat trouwens onder de karperluis. Dit is weer veel gezien bij koi dealers waar vissen buiten zitten.

Ik ben een geduldig persoon en in deze periode van het jaar word sluiers aanschaffen moeilijk. Koi dealers willen wel eens mooie hebben maar die zitten vaak buiten en seizoen is aan het aflopen dus voorlopig zal ik er geen eentje meer treffen.

Dus voorlopig zal het 4 sluiers zijn en vele slobbers...........
 
Ik zag gisteren dat iemand op het forum haar 2 sluiers ( redcap oranda en calico) wegens ruimtegebrek gratis aanbood...
 

Terug
Bovenaan