Sluierstaartbak 120x50x50 van RiseOfinformation


Hoe oud zijn de vissen? Die van mij groeien ook niet hard meer hoor. De eerste 12-24 maanden hebben ze een groeispurt, daarna groeien ze langzaam verder. Als ze lang te klein behuisd hebben gezeten zullen ze de eerste maanden dat ze de ruimte hebben ook een groeispurt krijgen.

Hoe is de groei van je twee nieuwste visjes?
 
De groei van mijn twee nieuwst valt mee, ze zijn voornamelijk dikker geworden. Luna is bezig met verkleuren.

Hoe lang ik elke vis heb:
Faith: ruim 2 jaar
Abigail: bijna 2 jaar
Loki: 1,5 jaar
Jedi: bijna 1 jaar
Misha: 8 maanden
Pansy & Luna: bijna 2 maanden

Foto van Pansy 11 februari:
q_6x_X2dBjAC857rHlNU5622929F7uxu.jpeg


Foto van Pansy 3 april:
q_6x_X2dBjAC857rHlNU5622929F7uxu.jpeg


Er is wel verschil te zien met twee maanden geleden. Ze ziet er wel een stuk gezonder uit als je haar nu ziet zwemmen. Hetzelfde geldt voor Luna.
 
Pansy is wel vergroeid zo te zien. Maar niet jouw schuld in eider geval :)
 
Pansy gaat goed hoor. :)

Verder denk ik dat je je, gezien de leeftijd van de vissen, geen zorgen hoeft te maken, behalve dat je bak wel erg vol zit. Dit is niet bevorderlijk voor de groei, maar ik heb gezien dat je daar al mee bezig bent. :thumbs:

Over een tijdje lekker de vissies verdelen over de vijver en het aquarium en kijken hoe het dan gaat.
Verder kan het geen kwaad om iedere 6 dagen te gaan verversen i.p.v. iedere 7 dagen.
 
Tsja, wat wil je dan ook als iemand 2 goudvissen en 2 sluierstaarten in een Aqua 40 heeft zitten...
Op de foto ziet het er trouwens erger uit dan het daadwerkelijk is (oog-lichaam ratio)

Ik denk dat het wel zou bijtrekken als Pansy naar buiten gaat. Als het weer het toelaat dan gaan ze volgend weekend naar buiten toe. Ze gaan in tweetallen. De eerste week Pansy en Faith, de week daarna Luna en Jedi en misschien volgt Loki er nog achteraan. De Abigail en Misha blijven nog wel even binnen zitten. Ik weet nog niet zeker of Loki naar buiten gaat, aangezien ik dat gewoon een hele mooie vis voor binnen vind.

Ik hoop dat de visjes het naar hun zin gaan krijgen in de vijver :) Vorige week wat waterplanten gekocht voor in de vijver, dus die staan er ook al in :). Ik ben benieuwd.
 
Begrijpelijk. Zo ben ik aan een goudvissenopvang gekomen, terwijl ik alleen een meterbak had. ;)

Ben benieuwd naar het vijvertje!
 
Uhu, het blijft toch moeilijk om die visjes te laten zitten die je gratis mee kan krijgen en ze een beter leven kan geven.

Soms vergis ik mij wel eens er in dat mijn vissen niet/slecht groeien. Ik zie ze namelijk elke dag, maar net keek ik een foto terug van Loki een jaar geleden en hoe hij nu is... Hij is toch wel echt gegroeid.
1YQ1R4EJeHctOgzd6sbDeGS2nmwpib8i.jpeg

1YQ1R4EJeHctOgzd6sbDeGS2nmwpib8i.jpeg



Dit was Pansy nog bij de vorige eigenaar:
1YQ1R4EJeHctOgzd6sbDeGS2nmwpib8i.jpeg


Ze is er dus al een h��l stuk op vooruit gegaan als je die foto zo ziet.
 
Precies, zo slecht gaat het niet. ;)

Als verder de vissies gezond blijven, geen rare plekjes, schuren, balansproblemen, schimmel, rode vinnen etc. gaat het best goed zo.
 
Jones zei:
Precies, zo slecht gaat het niet. ;)

Als verder de vissies gezond blijven, geen rare plekjes, schuren, balansproblemen, schimmel, rode vinnen etc. gaat het best goed zo.

+1

Goed bezig hoor! Wilde niet fel overkomen. Kijk puur alleen naar de vis :)

Ik heb ook niet superveel recht van spreken hoor, het is me bijvoorbeeld nog nooit gelukt om een goudvis goed te laten groeien :(
Hopelijk gaat het met de nieuwe vijver beter :)
 
Maar wat is de definitie van 'goed groeien' bij een goudvis? Is dat hij constant groeit, of totaal geen vergroeiingen heeft? Geen lange vinnen, ect.

Het valt mij wel op bij bepaalde vissen, sommige hebben echt lange vinnen. Andere hebben maar hele kleine vinnetjes. Zoals Faith die heb ik al ruim 2 jaar, maar die heeft echt nog maar kleine vinnetjes.

Ik ben toch benieuwd welke leeftijd deze visjes gaan halen. Op het moment ben ik student en woon in een klein appartementje, ik ben benieuwd of ze het nog gaan meemaken dat ik later een huis koop hehe.
 
ligt aan de genen en hoe de vis is opgekweekt.
Helaas is de ervaring dat de meeste sluiers niet superoud worden, uitzonderingen daargelaten.
4-6 jaar is normaal. Daarboven is al bijzonder.
 
De temperatuur is lekker omhoog aan het gaan. Met vrijdag als toppunt rond de 18 graden! Waarschijnlijk ga ik komend weekend of de dagen daarna de eerste visjes in de vijver zetten!
 
Hij is deze week 3 weken aan het indraaien :)
Er ook wat plantjes al in. Het enige wat ik nog moet aanschaffen is een net voor over de vijver, maar dat komt komende dagen wel :)
 
hoi ik heb ook een sluiersttaart maar ik ben net nieuw hoe kan je eigenlijk een bericht erop zetten ?
 
Ga naar het goudvissen forum gedeelte. Links bovenaan klik op nieuw onderwerp
 
en ik heb nog een vraagje het valt me op dat je in de bak een muntje geld doet is dat voor de zuurstof ?
 
ik zie geen geld hoor :p
Zal wel uitstroomsteen van luchtpompje zijn of decoratie

O snap wat je bedoelt. Dat is zodat wij kunnen zien hoe groot de vissen ongeveer zijn, omdat we de vis met iets kunnen vergelijken wat voor ons allemaal hetzelfde is :) . Want de grootte van handen verschillen nogal bij verschillende mensen ;)
 
Ok�, ik was h��l even in de war.

Ik heb namelijk wel foto's van Luna en Pansy in een beslagkom (wel een redelijk grote) met een 20 cent muntje. Om te vergelijken hoe ze groeien over een paar maanden. Die foto's had ik hier nooit gepost, dus ik was hier aan het zoeken in het topic naar die foto's XD


Oh wacht, ik heb de foto toch gevonden.
Pumba bedoelt denk ik deze foto:
mMPjZQyNjgr2EfZDlZyqVHSVsVZf2DMQ.jpeg
 
Ik zat vandaag eens goed te kijken naar Pansy, ik heb het vermoeden dat er een beetje wengroei begint op te komen ^^

En Luna is echt kei hard aan het verkleuren, man, als ze eenmaal bezig zijn met verkleuren zet het wel door zeg o.O
 
Vergelijking van de verkleuring van Luna!

27 februari 2015
0XUGR93NKwEtRzj7C8nkXyyIRzUCQYDm.jpeg


7 april 2015
0XUGR93NKwEtRzj7C8nkXyyIRzUCQYDm.jpeg


Die is druk bezig met zijn kleur hehe.
 
Leuk! En ze heeft veel potentie om groot te worden!!!
Geef d'r maar goed te eten ;)
 
Luna is een hij :p
Zie de paaipukkels op de foto's :p En hij is ook druk bezig met paaien, hij zit soms behoorlijk achter Pansy en Faith aan x.x
 
Ok� bij Luna dacht ik aan iets vrouwelijks! :D
Bekijk foto's op m'n mobiel dus kan niet echt detail zien :p
 
Dat snap ik best :p Ik heb ook wel een vrouwelijke sluierstaart gehad die Tim heette :p Niet erg handig als je eerst de namen gaat geven en dan pas het geslacht weet.

Met het eten komt het wel goed, ze hebben net nog heerlijk genoten van doperwtjes en worteltjes ^^
 
De eerste twee visjes zijn overgezet naar de vijver!
Faith en Jedi zijn het geworden!

Eigenlijk drie omdat ik een nieuwe kleine aanwinst erbij heb.
tumblr_nmlavvxzJ71rjp0x9o1_540.jpg

tumblr_nmlavvxzJ71rjp0x9o2_540.jpg


De nieuwe kleine (ik gok op zo'n 4cm groot):
TU35Hx_NrvLwdvNuJwAdEBQ-qL6Oz3oe.jpeg


Hij is nog naamloos, suggesties zijn welkom :)

Toen ik Faith en Jedi aan het overzetten was, merkte is pas hoe groot ze eigenlijk zijn. Ik vind Jedi echt een mooi visje geworden :) En het eerste wat Faith deed toen ze in de vijver zat was de planten aanvallen :| Maar zo te zien hebben ze het wel goed naar hun zin!
 
Vandaag was het weer een super mooie dag, dus vandaag ging Loki de vijver in!
Ik heb ook wit grind op de bodem gedaan, ik kon de vissen (met name Jedi) amper zien anders. Daardoor is het water nog wat troebel op de foto's.

Jedi:
nnVlDuXtFY-qCldG7Vj081bXI-hRynbm.jpeg


Faith:
tumblr_nmunw8gTIc1rjp0x9o2_540.jpg


Loki & Faith:
nnVlDuXtFY-qCldG7Vj081bXI-hRynbm.jpeg


Overzichtje:
tumblr_nmunw8gTIc1rjp0x9o3_1280.jpg
 
frederika20 zei:
Leuk zeg! Ooit wil ik ook een vijver met sluierstaarten dr in :)

Het is zeer leuk om een vijver te hebben met sluierstaarten er in :) Alleen het was/is nog wel even wennen dat ik ze niet meer in mijn aquarium zie zwemmen! Er zitten nu nog 4 vissen in het aquarium, over circa een maand zit er geen vis meer in. Dan komt het aquarium voor een paar maanden leeg te staan, daarna opnieuw opstarten en dan 2 of 3 sluierstaarten er in houden in combinatie met een soort van aquascapen.
 
Dan mag je ze genoeg groente voeren anders vreten ze al die tere plantjes op hahah.
Maar wel een super leuk idee zeg!
Hoe groot is je vijver dan?
 
De visjes krijgen nu ook al constant braaf wat groente als ik zelf groente klaar maak :) komkommer, doperwten, worteltjes, sperziebonen.
Ik moet er met name even achter komen wie nou echt de grootste groente eter is, degeen die dus al mijn planten sloopt :p


Het is maar een klein vijvertje. Op zijn langst is hij 2 meter, op zijn breedst 1,25 meter en dan 60cm diep.
 
Fijn dat ze nu lekker baantjes kunnen trekken! :)
Komen er nog wat plantjes in of laat je het zo?
 
Eten lkkr met de baas mee zo te horen;)
Daar hebben ze lkkr de ruimte!
 
Het plan is nog wel dat er wat planten bij komen ja :) Maar eerst wilde ik eens kijken hoe deze planten het doen voordat ik nieuwe planten ga aanschaffen. Sowieso wil ik best wel graag nog een lelie er in hebben ^^ Er staan nu 4 planten in, maar die zie je op deze foto niet zo heel erg goed.

Ja, de visjes eten heerlijk mee! Vanavond staat op de avondmaal worteltjes voor ze!
 

Terug
Bovenaan