Sluierstaartbak 120x50x50 van RiseOfinformation


Zeker mits de bak buiten diep genoeg is voor de overwintering.
 
Ik ben bezig geweest met het aquarium, aangezien ik er toch iets anders van wilde maken. Ik heb een achterwand gekocht en deze er in gemonteerd. Het was nog even lastig om hem er in te krijgen. Nu moet het aquarium eerst weer 3-4 weken indraaien, want sinds de laatste sluiers naar de vijver zijn gegaan. Heb ik het externe filter stop gezet en de bak half leeg voor een tijd laten staan (omdat er ook nog wat garnalen, appelslakken & een algeneter in zat).

Naast de achterwand heb ik ook een Co2 flipper aangeschaft waarmee ik hoop dat de planten mooi gaan groeien.

Mijn garnalenkolonie begint zich steeds meer uit te breiden. In kleine vier maanden tijd zijn ze al vervijfvoudigd.

wWOo1KFMB4zvpJyC3U05MeZWZ2OqMXlT.png

wWOo1KFMB4zvpJyC3U05MeZWZ2OqMXlT.png


De foto's zijn niet echt van fantastische kwaliteit maar er komen binnenkort nog betere foto's :)
 
Ziet er mooi uit! Ga je daar weer sluiers in houden?
 
laura1990 zei:
Ziet er mooi uit! Ga je daar weer sluiers in houden?

Yesss!
Een paar sluiers die nu buiten zitten gaan over een tijdje weer naar binnen toe. O.a. Misha gaat weer naar binnen toe en Amari & Loki waarschijnlijk ook. Dan heb ik drie vissen op 300 liter zitten, dus dan hebben ze meer dan genoeg ruimte :)
 
Pffft...

Ik ga Abigail vandaag inslapen met kruidnagelolie... Hij heeft gewoon veel last van zijn zwemblaas... Ik ben bang dat het in de komende twee weken/ anderhalve week (dan ben ik op vakantie) erger wordt en dat hij misschien het loodje legt. Vandaar dat ik hem vandaag ga inslapen....

Hier is een video waarop je kan zien hoe het met hem gaat...
 
Dat is altijd moeilijk. Sterkte!
 
Het is echt rot, Abigail was namelijk de vis waar ik het meest aan gehecht was...
 
Sterkte. Dat is altijd moeilijk om te doen, maar zeker als het net een dier is waar je extra aan gehecht bent.
 
Ik moet hem nog steeds in laten slapen, maar ik vind het zo rot want ik zie hem wel deels gewoon goed rond zwemmen...
 
Ik krijg het maar niet over mijn hart om hem in te laten slapen. Ik haat het zo erg want hij is niet echt een doodzieke vis, het is gewoon een heel groot risico dat ik anders neem als ik hem laat zitten terwijl ik zelf op vakantie ben... Daarnaast zou het probleem in de toekomst alleen maar erger worden...

Het moeilijkste van alles vind ik nog wel het feit dat ik hem nog wel zie eten en goed zie zwemmen...
 
Awww dat is echt heel erg moeilijk, bepalen wanneer het genoeg is..
Heel veel sterkte, je kunt zelf het beste zien en bepalen wanneer het tijd is voor je vis.
 
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om hem niet in te slapen, het was nog niet zijn tijd om te gaan. Als ik niet op vakantie was gegaan dan had ik hem vandaag sowieso niet laten inslapen. Hij is nog te actief om de stempel te geven: "Te zieke vis, kan niet meer een dierwaardig leven leven". Daarbij lijkt het mij best onwaarschijnlijk dat hij nu ineens het lootje zou leggen terwijl hij nog behoorlijk actief is...

Ik ga mijn oom vragen of hij ergens halverwege volgende week kan kijken hoe het met de vissen is. Hij woont jammer genoeg 20-30 minuten bij mij vandaan dus ik kan hem dat niet te vaak vragen.

Ik hoop dat alles goed gaat met de visjes als ik weg ben.

Ik ging vandaag ook even vissen inspectie doen, even alle visjes vangen en even controleren of er geen wondjes zijn en hoe ze groeien. Amari die is echt hard aan het groeien! Die krijgt een heerlijk dik buikje en gaat gewoon echt hard. Foto's komen nadat ik terug ben van vakantie.
 
Na ruim een week weggeweest te zijn, ben ik weer terug op mijn stekkie. Alle vissen leven nog en zien er redelijk ok� uit. Ze zijn wat aan de magere kant, maar dat sterkt de komende paar dagen wel weer aan :)
 
De visjes worden echt flink groot (en mooi!)

Het verblijf:
Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.35.09.png


Viskes in de vijver:
Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.35.28.png

Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.35.38.png

Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.35.18.png


Luna:
Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.38.12.png

Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.38.03.png

Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.37.23.png


Pansy:
Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.38.38.png

Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.38.23.png


Faith:
Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.36.59.png

Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.37.08.png
 
Loki:
Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.36.51.png

Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.36.42.png


Misha:
Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.36.24.png

Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.35.54.png


Abigail:
Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.36.03.png


Jedi:
Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.36.34.png


En als laatste Amari:
Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.38.54.png

Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2018.39.34.png


Ik heb Amari nu zo'n vier maanden in bezit en ik denk echt dat hij kan uitgroeien als een hele mooie vis!
 
Leuke foto's! Hoe gaat het nu met Abigail?
 
laura1990 zei:
Leuke foto's! Hoe gaat het nu met Abigail?

Dank je :) Met Abigail gaat het een h��l klein beetje beter.

Ook heb ik een nieuwe 'aanwinst' een heel klein mini sluiertje! Hooguit een paar weken oud. Ik ben hem een paar dagen tegen gekomen in een emmer. Ik had een behoorlijke tijd geleden grind uit de vijver gehaald en dit in een emmer gestopt. Hierin was een klein beetje vijverwater blijven staan wat aangevuld was met regenwater. In totaal dus zo'n 5-6cm aan water zat er in die emmer. Ik wilde de was afhalen en ik zag iets wegschieten in de emmer. Toen zag ik deze kleine stumper die dus al een paar weken in de emmer overleefd met maar een klein beetje water maar heel veel eten want er bevonden zich veel kleine wormpjes in die emmer. Het kleintje is al best wel groot. Ondertussen heb ik hem ook verhuist naar een curverbox met een luchtsteentje er in en wat plantjes. Ik heb er ook 5 jonge guppen ingestoken zodat hij niet zo bang is.

Nou dat was het verhaal tot gisteren aan toe...

Ik ging gisteren naar mijn ouders toe en kwam eind van deze middag weer thuis. Ik ga naar buiten om te kijken hoe het met het kleine grut is. Zie ik nog kleiner grut zwemmen dat ik zelf niet in de curverbox heb gedaan, zijn er blijkbaar w��r eitjes ergens mee gekomen.. :oops: . Deze keer wel in een diervriendelijke omgeving. Tot nu toe heb ik drie hele jonkies gespot.

Ondertussen hebben al deze nieuwe visjes een prachtig verhaal gekregen haha.

De kleine uk die ik dus in de emmer vond:
6MB9jD5TNk4MpIsfZcmjD1GRRc_W1aFA.jpeg



Als het weer wat opklaart dan zou ik graag wat nieuwe foto's maken.
 
De kleine uk:

IMG_6591.jpg

IMG_6583.jpg

IMG_6570.jpg


De kleine uk met een gup:
IMG_6584.jpg



Ik heb een vraag op deze foto is te zien dat er onder zijn buikje iets 'uitsteekt', is dit normaal?
IMG_6585.jpg


Ik ben benieuwd hoe dit visje zich gaat ontwikkelen!
 
laura1990 zei:
Wat leuk die kleintjes! :D

De kleintjes zijn zeker leuk. Er staat nog een curverbak buiten met kleintjes die een paar dagen oud zijn, daar heb ik er zeker al 5 in geteld. Ik weet nog niet wat ik met die 5 ga doen aangezien ik eigenlijk 8 (volwassen sluiers) meer dan zat vond op 1100 liter (aquarium + vijver bij elkaar).

Ik moet eigenlijk nog een naam hebben voor de kleine uk. Iemand suggesties? :D
 
Net een plantje *kuch* bij iemand opgehaald! Het is een flinke varen van bijna 110 centimeter. :rolleyes:

tumblr_ntju9vtnPl1rxrpfto1_1280.png


Morgen ga ik de bak een beetje fatsoeneren het ziet er nu niet echt mooi uit.


Met de sluierstaarten gaat het goed. Ik ben best wel blij dat ik de keuze heb genomen om Abigail te laten leven. Hij lijkt er niet zoveel last meer van zijn zwemblaas. Hij doet het nog steeds goed en ik hoop dat hij nog een tijdje mee kan.


Ik heb ook een filmpje van het kleine sluierstaartje!

 
Vandaag heb ik Abigail en Misha verplaatst naar binnen. Ze zijn gigantisch geworden! En ze kunnen nog steeds de mooiste bekken trekken...
tumblr_nv8yim96fJ1rxrpfto1_1280.jpg

_GtLVk8R3bdI0shy1eCR2xYtQNP2MRSZ.jpeg

tumblr_nv8yim96fJ1rxrpfto4_1280.jpg

_GtLVk8R3bdI0shy1eCR2xYtQNP2MRSZ.jpeg



Een filmpje zodat je goed kan zien hoe goed ze zijn gegroeid ^^
 
Wat een leuke beestjes en mooie bak.
Is dat een achterwand, die stronk? Ziet er heel echt uit...
 
MsFelix zei:
Wat een leuke beestjes en mooie bak.
Is dat een achterwand, die stronk? Ziet er heel echt uit...

Die achterwand is gewoon een achterwand gemaakt van piepschuim enzo. Gewoon het spul waar ze normaal ook achterwanden van maken maar deze keer in een 'back to nature' thema ^^
 
Heel mooi!
Kan je trots op zijn!! :)

Misschien binnenkort tijd om de wen van Abigail te trimmen :D
 
Olympus zei:
Heel mooi!
Kan je trots op zijn!! :)

Misschien binnenkort tijd om de wen van Abigail te trimmen :D

Het wen zit niet voor zijn ogen, maar volgens mij maakt dat wen zijn hoofd wel behoorlijk zwaar. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik het trimmen van een wen moet aanpakken en of ik het �berhaupt wel durf.
 
Komt idd door het gewicht van de wen.

Trimmen is niet moeilijk en met de juiste voorbereiding vrijwel zonder risico's ;)
 
Olympus zei:
Komt idd door het gewicht van de wen.

Trimmen is niet moeilijk en met de juiste voorbereiding vrijwel zonder risico's ;)

Wat is de juiste voorbereiding? Wat moet ik in huis hebben? Wat moet ik niet doen in elk geval?

Waar ik een beetje tegenaan hik bij Abigail is dat hij heel erg stressgevoelig is...
 
Ik ben bang dat het niet lang meer duurt voordat ik Abigail moet laten inslapen. Hij ligt nu veel op de kop op de bodem en vindt het moeilijk om normaal te blijven zwemmen...
 
Ik zou zelf toch eerst kijken of een wen trimmen helpt.
Miss-Poodle heeft dit een keer gedaan, stuur haar anders een PB.
 
Olympus zei:
Ik zou zelf toch eerst kijken of een wen trimmen helpt.
Miss-Poodle heeft dit een keer gedaan, stuur haar anders een PB.

In verhouding tot zijn lichaam is zijn wen nog niet eens enorm. Die zwemblaas is kapot door vergroeiingen enzo... Ik ben bang dat met het trimmen alleen maar meer stress met zich mee brengt...
 
Leuk filmpje, je bak ziet er erg mooi uit met die achterwand!
 
Mooie inrichting, hoop op beterschap voor Abigail.
 

Terug
Bovenaan