Sluierstaartbak 120x50x50 van RiseOfinformation


Je hebt ook dwerglelies :). Dan houd je nog wat van je wateroppervlak over :D
 
Geen idee! :p

Online sowieso wel denk ik, of bij de betere tuincentra ;)
 
Olympus zei:
Geen idee! :p

Online sowieso wel denk ik, of bij de betere tuincentra ;)

Ik zou eens rondneuzen hier :p Ik hoop dat ik er zo'n eentje kan vinden, want ik vind lelies wel echt heel erg mooi en ik denk dat de vissen het ook zullen waarderen dat ze onder iets kunnen schuilen ^^
 
Ik geloof dat ik iemand een opera hoorde zingen:

PPd0qbVht7q4oQhcs72lrya3jZF8vOEV.jpeg
 
Ik moest ook enorm lachen toen ik deze foto zag.

Ik heb hier zingende vissen gewoon! Stelletje mafkezen :')
 
Haha leuk hoor! misschien kan y een duet zingen met een van mijn vissen? ;P
 
Ik ga vandaag wat waterplanten uit een super heldere sloot hier scheppen. Het lijkt een beetje op hoornblad en het zijn ook flinke stekken. Sowieso houd ik die stekken wel een week of 2 apart, maar zou het ook verstandig zijn om de stekken te behandelen met 1 of ander goedje waar parasieten niet tegen kunnen?

Deze planten zijn bedoeld om straks in de vijver te gaan.
 
Ik zou nooit zomaar planten uit de sloot halen en dan inderdaad om de reden dat je nooit weet wat je mee brengt aan ongedierte. Misschien kan je ze eerst in omnipur ofzo zetten? Dat dood een groot aantal parasieten en dergelijke.
 
Miss-Poodle zei:
Ik zou nooit zomaar planten uit de sloot halen en dan inderdaad om de reden dat je nooit weet wat je mee brengt aan ongedierte. Misschien kan je ze eerst in omnipur ofzo zetten? Dat dood een groot aantal parasieten en dergelijke.

Ik zal ze ook niet zomaar in de vijver gooien, ze komen eerst een tijd in een curverbox buiten te staan en worden tig keer omgespoeld en een paar keer behandeld.

Ondertussen heb ik de plantjes geschept en ben op weg naar mijn eigen huisje (ik was bij ouderlijk huis waar ik ze kon scheppen). Ze zien er mooi groen uit en gaan over 1,5 uur in de curverbox bij mij thuis. Lekker buiten in het zonnetje!
 
De visjes doen het heel mooi in de vijver!
Alleen met Loki is er een probleem... Hij is waarschijnlijk gepakt geweest door een kat of is tegen iets scherps aan gezwommen (wat al uit de vijver is) waardoor hij nu een wond heeft aan 1 zijde...

Op de foto is het niet zo goed te zien, maar in het echt zag het er echt uit alsof het 2 strepen waren hoe hij gepakt was...
jW2UctIW2aIVwZt9_sXqFnxOSb6VdhmT.jpeg



Ondertussen zitten ze met z'n vieren in de vijver, Loki, Faith, Pansy en Jedi. Er volgen later nog meer foto's. Maar eventjes deze om te zien hoe goed ze groeien!
Faith:
jW2UctIW2aIVwZt9_sXqFnxOSb6VdhmT.png
 
Erg mooie vissen ..

Ik zie dat jij er ook meer dan 3 heb..vind dat toch stukken mooier in een bak dan maar 2 of 3 vissen..

Ik heb er zelf nu 7 en dat geeft veel kleur en beweging in een bak..zo'n lege bak met 2 vissen is toch ook maar saai naar mijn idee..(ieder zijn/haar ding hoor)
 
Ff vraagje van een leek..

Hoe weet je wat voor geslacht je vis is???
Ik heb geen idee of ik mannetjes of vrouwtjes heb..hahaha
 
Zei heeft idd meer dan 3 vissen ;)
Maar zijn heeft dan ook 2 hele grote filters waaronder een externe van 1000 liter
Ook heeft ze een vijver waar nu wat vissen in verblijven.
Jij hebt 7 sterk vergroeide vissen waaronder 3 normale goudvissen in een 60liter aquarium.
Die 240 liter wordt een hele verbetering maar is niet groot genoeg voor 3 normale goudvissen en 4 sluiers
Ook heb jij niet eens een extern filter.
Een geheel verschillende situatie ;)

Mooie vissen TS!!! :smitten:
 
Het gaat dan ook niet om wat jij mooi vindt (een beetje wel natuurlijk)
Het gaat om of het gezond is voor de vissen.
Te veel vissen is echt niet gezond voor je vissen hoor!
 
Dordrecht zei:
Erg mooie vissen ..

Ik zie dat jij er ook meer dan 3 heb..vind dat toch stukken mooier in een bak dan maar 2 of 3 vissen..

Ik heb er zelf nu 7 en dat geeft veel kleur en beweging in een bak..zo'n lege bak met 2 vissen is toch ook maar saai naar mijn idee..(ieder zijn/haar ding hoor)

Ik heb in totaal 8 vissen. Waarvan er 4 vissen buiten in de vijver zitten en 4 vissen binnen in het aquarium zitten. De 4 vissen buiten die beschikken totaal over een ruimte van 800 liter, de 4 vissen binnen beschikken over een ruimte van 300 liter. Dus ze hebben genoeg liters om in te zwemmen en om in te groeien.

De mannetjes en vrouwtjes die ik heb:
Man:
- Abigail
- Misha
- Loki
-Jedi
- Luna

Vrouw:
- Pansy
- Faith

Nog onbekend:
- Amari

Ik zie het aan het gedrag van de vissen of het een mannetje of een vrouwtje is. De mannetjes vertonen vaak (flink) paaigedrag en groeien paaipukkels.

In het begin zou een hele grote bak met twee kleine vissen er 'saai' uitzien, dit komt omdat het lijkt dat de massa van de vissen niet in verhouding staan met de bak. Zodra ze flink groter beginnen te worden hebben ze wel echt een grote bak nodig.

ILoveAnimals zei:
Zei heeft idd meer dan 3 vissen ;)
Maar zijn heeft dan ook 2 hele grote filters waaronder een externe van 1000 liter
Ook heeft ze een vijver waar nu wat vissen in verblijven.
Jij hebt 7 sterk vergroeide vissen waaronder 3 normale goudvissen in een 60liter aquarium.
Die 240 liter wordt een hele verbetering maar is niet groot genoeg voor 3 normale goudvissen en 4 sluiers
Ook heb jij niet eens een extern filter.
Een geheel verschillende situatie ;)

Mooie vissen TS!!! :smitten:

Ik heb op mijn aquarium van 300 liter, een extern filter van 1000l/h staan en een intern filter van 700l/h staan. Dus dat stroomt goed door. Daarnaast heb ik nog wat vuurgarnalen er in zitten die de boel ook nog een beetje schoonmaken.

En op de vijver staat een filter/pomp dat de capaciteit van een vijver van circa 2500l aankan. Hoeveel liter die per uur precies gaat weet ik niet.

Dankjewel voor je compliment :)
 
Vandaag heb ik wat fotootjes gemaakt en een filmpje van de vissen buiten.

Eerst wat foto's van de vijver!
TCsRVyPZmF-d-vNm9Nqds22iTMkCUYa9.jpeg

TCsRVyPZmF-d-vNm9Nqds22iTMkCUYa9.jpeg

TCsRVyPZmF-d-vNm9Nqds22iTMkCUYa9.jpeg

TCsRVyPZmF-d-vNm9Nqds22iTMkCUYa9.jpeg


En nu van de visjes binnen in het aquarium:
Luna:
TCsRVyPZmF-d-vNm9Nqds22iTMkCUYa9.jpeg


Amari een maand geleden:
TCsRVyPZmF-d-vNm9Nqds22iTMkCUYa9.jpeg


Amari nu:
TCsRVyPZmF-d-vNm9Nqds22iTMkCUYa9.jpeg


Misha:
TCsRVyPZmF-d-vNm9Nqds22iTMkCUYa9.jpeg


En Abigail wilde niet zo mee werken op de foto.

En nog een filmpje van de visjes buiten! (hoe kan ik ervoor zorgen dat het filmpje hierin komt te staan?)
https://www.youtube.com/watch?v=pFoDkcEUcQM
 
Ze zien er goed uit!!!

Video kan je insluiten door op uitgebreid reactieformulier te klikken, dan op het tv icoontje en dan de YouTube link erin plakken :)
 
[video]https://www.youtube.com/watch?v=pFoDkcEUcQM[/video]

Gelukt!

Dankjewel ^^
 
Hoe snel groeien sluierstaarten eigenlijk?
Dit is nu mijn lijstje qua formaten:

1 juni 2015:
Abigail: 10 cm lichaam = 18 cm (+2,5cm)
8 cm staart

Misha: 11 cm lichaam = 17 cm (+2cm)
6 cm staart

Loki: 9 cm lichaam = 15 cm (+2cm)
6 cm staart

Faith: 9 cm lichaam = 14 cm (+1,5cm)
5 cm staart

Pansy: 7 cm lichaam = 13 cm
6 cm staart

Luna: 7,5 cm lichaam = 12,5 cm
5 cm staart

Jedi: 8 cm lichaam = 12 cm (+3cm)
4 cm staart

Amari: 5cm lichaam = 8 cm
3cm staart


Vanaf oktober is elke vis (die ik toen had) eigenlijk zo'n 2 a 3 cm toegenomen, beide in lichaam en in staart. Bij sommige vissen (zoals Faith) die zijn niet enorm gegroeid in lengte maar wel enorm toegenomen in massa. De (+ xx) wat erachter staat is hoeveel ze zijn gegroeid sinds oktober.
 
Vandaag heb ik Luna ook naar de vijver overgezet!
Daarnaast heb ik wat foto's van Loki gemaakt omdat ik het idee heb dat hij in een groeispurt zit.

30 juli 2014:
tumblr_npu7n1KpGz1rjp0x9o1_540.jpg


Vandaag:
tumblr_npu7n1KpGz1rjp0x9o2_540.jpg



Ik vind Loki een erg mooie vis, ik heb hem ruim 1,5 jaar aangeschaft bij een 'normale' dierenwinkel als heel jong visje. En zie wat voor een knaap het nu al is! Daarnaast vind ik hem er erg netjes uitzien voor een normaal dierenwinkelvisje.
 
Arme damens. Ik heb vandaag Luna (man) naar de vijver overgezet en daar zaten de enige twee dames in. Meneer heeft last van zijn hormonen gekregen denk ik.
 
Olympus zei:
:petjeaf:

Goed bezig!!
Tis een mooie vis !
Hoe gaat het met de rest?

Eventjes maar zo, is wel zo netjes voordat het hele topic daar vol staat haha.

De rest van de vissen doet het prima! Ze groeien en worden lekker dik.

Amari een paar dagen geleden:
7wqw8X0U__BPz-dBcwIUjvHoPBpyj32a.jpeg


En Amari in vergelijking met Misha:
7wqw8X0U__BPz-dBcwIUjvHoPBpyj32a.jpeg


En Misha is gewoon een hele mooie vis! :smitten:
7wqw8X0U__BPz-dBcwIUjvHoPBpyj32a.jpeg


In de vijver gaat het gewoon zijn gangetje. Zodra mijn tentamens over zijn ga ik daar de boel even weer schoonmaken en water verversen. Daarna zal ik wat foto's van de vijver posten ^^
 
Mooie vissen en foto's!
Nou succes nog met je tentamens ;)
 
Ik zat net even voor het aquarium te kijken... Meneer Amari heeft dus paaipukkels...
Nu heb ik dus 6 mannen en 2 vrouwen. Het zit mij echt niet mee om meerdere vrouwtjes te krijgen :')
 
Update van de vijver :D
De visjes doen het uitstekend, ze groeien als kool! Gisteren een hele tijd met het filter/pomp zitten kloten omdat de doorstroomsnelheid gewoon te laag was. Dit is ondertussen wel verbeterd, maar de vijver is nu wel behoorlijk troebel.

Foto's!
Luna:
xQ6Lk4qRLa4k-tSr3d2bSYQqPTH7EBiD.jpeg

xQ6Lk4qRLa4k-tSr3d2bSYQqPTH7EBiD.jpeg


Loki:
xQ6Lk4qRLa4k-tSr3d2bSYQqPTH7EBiD.jpeg

xQ6Lk4qRLa4k-tSr3d2bSYQqPTH7EBiD.jpeg


Jedi:
xQ6Lk4qRLa4k-tSr3d2bSYQqPTH7EBiD.jpeg

xQ6Lk4qRLa4k-tSr3d2bSYQqPTH7EBiD.jpeg


Faith:
xQ6Lk4qRLa4k-tSr3d2bSYQqPTH7EBiD.jpeg

xQ6Lk4qRLa4k-tSr3d2bSYQqPTH7EBiD.jpeg


Pansy:
xQ6Lk4qRLa4k-tSr3d2bSYQqPTH7EBiD.jpeg

xQ6Lk4qRLa4k-tSr3d2bSYQqPTH7EBiD.jpeg


Faith begint echt hard te groeien, maar ze begint vooral dik te worden. Heel erg dik :p


Ik vind het vijvertje er leuk uitzien met deze 5 visjes erin. Ik denk eigenlijk dat ik het bij dit bestand ga houden :) Over een paar weken/dagen komen de drie oranda's van binnen ook in de vijver, zodat ik binnen kan gaan verbouwen.
 
Ik was net druk bezig met de vijver aan het schoonmaken. Zie ik tot mijn verbazing ineens een tiental jonge visjes voorbij zwemmen :D Ik ga ze er niet uithalen, als ze het overleven dan overleven ze het anders is het jammer.
 
Die is wel heel klein :O

Lijkt me een week oud ongeveer, als ie geen achterstand heeft
 
Ze zwemmen ook al echt rond. Ik ben benieuwd of ze het gaan overleven of niet. Ik heb namelijk niet de tijd ervoor om de visjes in een andere bak te zetten en ze daar te laten opgroeien. Dus we zullen zien of ze het in de vijver gaan redden.
 
Wat een kleintje nog. Ik denk dat je er niet veel zult overhouden in de vijver tenzij je heel veel verstop plaatsen/planten hebt.

Ben benieuwd :p
 
Ja, het zijn echt inimini visjes! Ik ben benieuwd of er een paar het overleven. Als ze nu al enkele dagen oud zijn en ze nog niet gepakt zijn, dan vind ik dat vrij knap. De ukkies zitten veelal bovenin het wateroppervlak bij de bladeren van de lelie. Misschien is dat toch een vrij goede verstopplek?

Gisteren is Amari ook de vijver in gegaan en nu staat het aquarium binnen dus leeg (op ��n algeneter en 20 vuurgarnalen na). Ik wil het aquarium redelijk gaan omgooien. Nieuwe planten aanschaffen en de bak mooi en goed gaan inrichten. Ook heb ik behoorlijk veel last van baardalg in mijn bak, dit hoop ik ook over een tijdje eruit te hebben. Maar ik weer vrijwel zeker dat dit een zeer lastige klus gaat worden...

Ik heb op het moment acht vissen, deze zitten alle acht buiten nu (800l bak). Nadat ik het aquarium klaar heb wil ik drie vissen binnen hebben en vijf vissen buiten. Ik denk dat dat wel een mooie verstandhouding is.
 

Terug
Bovenaan