Steeds maar weer dode guppen in mijn Rio 125.


en wat is de gemiddelde leeftijd van een gup ?

Hoe oud wordt een mens? tussen 0 en 110 jaar.

Guppen zullen enkele jaren leven, kan tot zelfs een jaar of 9, vrouwen zullen dan weer minder lang leven dan mannen, dit omdat ze constant jongen moeten voortbrengen en dit roofbouw pleegt op hun gezondgheid.
Gekweekte vormen met lange vinnen zullen minder lang leven dan hun wildvorm.
In warmer water zullen ze dan ook weer minder lang leven dan in wat koeler water.

Verzorg een vis zoals je zelf wil verzorgd worden, heb je alles gedaan wat je moest doen voor het dier dan heeft het dier een gelukkig leven gehad, de één 4 jaar lang, de andere 9 jaar lang.

Daarom, hoelang leven guppen gemiddeld? tussen de 0 en 9 jaar.
 
hier nog even mijn waterwaardes en morgen even een waterwissel doen.
lijkt mij nu wel prima in orde...

test 4 feb. 2017.jpg
 
Laatst bewerkt:
No3 = 10
No2 = 0
GH = 7
KH = 6
pH = 7
Chloor = 0
Co2 = 15

Mooie waterwaardes dacht ik zo.
En mijn planten doen het goed. Geen tot weinig algen en geen dode guppen meer.
 
Hoe oud wordt een mens? tussen 0 en 110 jaar.

Guppen zullen enkele jaren leven, kan tot zelfs een jaar of 9, vrouwen zullen dan weer minder lang leven dan mannen, dit omdat ze constant jongen moeten voortbrengen en dit roofbouw pleegt op hun gezondgheid.
Gekweekte vormen met lange vinnen zullen minder lang leven dan hun wildvorm.
In warmer water zullen ze dan ook weer minder lang leven dan in wat koeler water.

Verzorg een vis zoals je zelf wil verzorgd worden, heb je alles gedaan wat je moest doen voor het dier dan heeft het dier een gelukkig leven gehad, de één 4 jaar lang, de andere 9 jaar lang.

Daarom, hoelang leven guppen gemiddeld? tussen de 0 en 9 jaar.
De gemiddelde Gup wordt 1 tot 2 jaar. En vrouwen worden vaak juist ouder dan de mannen. Ze baren dan veel, maar de mannen zitten constant achter de vrouwen aan waar door ze veel meer energie kwijt zijn en minder oud worden. Ze zijn gewoon opgebrand.

Vergeet ook niet dat Guppen uit winkels niet alleen gevoelige producten zijn door langdurige inteelt en selectie, maar ook al het grootste deel van hun leven al achter de rug hebben. Deze heb je vaak ook niet langer dan een maand of 8/9. (uitzonderingen daar gelaten).
 
ik heb in mijn guppen bestand, 2 guppen die ik al 2 jaar in leven zie.
Ooit gekocht bij klaas tilman hier in Assen.
nu mijn bak lekker draait koop ik niets nieuws erbij. laten ze eerst maar eens baren.

tot nu toe elke dag een scheutje easycarbo in de bak en dat gaat prima.
 
vanmorgen een dode gup man uit mijn bak gehaald helaas...
 
mossel drijf plantje in binnen en drijft nu tussen de guppen op het water.
zal straks ff fotootje maken
 
moet ik ook extra planten voeding toevoegen?
heb nog geen ervaring met drijfplantjes...
 
Ik doe dat ook niet bij de kleine nano bakjes hoor. Ik neem aan dat je al plantenvoeding gebruikt voor je planten. dat is dan voldoende.
 
en welke planten voeding kan ik het beste gebruiken? ik heb easylife Ferro en Profito staan. Ook nog easycarbo.
 
mossel plantje ligt al mooi in het water.
maar de bladeren mogen nog wel verder open...

mossel plant (1).JPG


mossel plant (2).JPG
 
Volgens mij is dat ook geen waterpest maar dat groene wel. ik ken het tenminste niet en heb het ook nog nooit gezien.
 
nu toch maar weer het rode eruit gehaald, en in mijn algen eters bak gedaan.
Groen bij groene planten
en
Rood bij rode planten.
 
Mooi mooi,maar wat je doet met easycarbo kan wat nauwkeuriger,ik gebruik een spuitje en doe dagelijks 4ml easycarbo in aquarium van 240 liter en 1keer in de week 22ml profito. Ben niet zo voor het ongeveer een half dopje. Iets voor over hebben met een hobby die je uitvoerd hè. Allee Is mijn mening hè.
 
Rode planten in mijn algen eters bak.

Rood.jpg


Vanmiddag mijn bak 40% water wissel gedaan en de filters schoon gemaakt.
 
nu toch maar weer het rode eruit gehaald, en in mijn algen eters bak gedaan.
Groen bij groene planten
en
Rood bij rode planten.

Ik vind zelf wat contrast juist wel leuk en dus niet alleen maar groen bij groen in de bak. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk;)
 
Wat mij opvalt aan jouw bak als het gaat om de guppen dat het er ontzettend veel zijn. Als je naar de genetica gaat kijken heb je veel "genetisch misvormde" guppen. Opzich niet erg maar wel zijn deze guppen overgevoeliger voor waterveranderingen van het geringste soort. Deze misvorming komt door het doorkruizen van vader en dochter etc
 
Wat mij opvalt aan jouw bak als het gaat om de guppen dat het er ontzettend veel zijn. Als je naar de genetica gaat kijken heb je veel "genetisch misvormde" guppen. Opzich niet erg maar wel zijn deze guppen overgevoeliger voor waterveranderingen van het geringste soort. Deze misvorming komt door het doorkruizen van vader en dochter etc
Ik ben geen kenner maar kun je uitleggen wat je dan ziet? Misschien is dat voor Frits ook wel leuk om te weten.
 
Ja ik heb misvormde guppen, maar die zet ik apart. (ga ze niet door de wc spoelen ofzo).
maar in mijn sier bak met guppen zitten nu toch geen misvormde meer in ?
3 guppen zitten nu apart in mijn ander Rio 125.
 
Guppen die doorgekweekt zijn in een gezelschap die "genetisch misvormd" zijn of in de houder minder net meer ogen kun je zien aan volgende kenmerken,
- dunne staartstelen
- krommingen in de rug
- putjes in de kop
- ravelige staartjes
- minder fel van kleur
- andere zwem eigenschappen

Zoom je verder in op standaarden van gup soorten dan zijn vormen, kleuren en combinatie van vinnen kleuren en staart vormen.
 

Terug
Bovenaan