Steeds maar weer dode guppen in mijn Rio 125.


Opzich wel goede waarden, echter zegt dit natuurlijk nog niet of ze ook echt stabiel zijn. Zou t toch even wat rustiger aan doen met veranderen, je hebt tenslotte ook de extra guppen er al bijgezet vandaag!

Daarbij wordt Easy Carbo volgens mij niet als CO2 gemeten, sowieso meet de Pro Scan volgens mij het CO2 niet in het water, maar berekent dit aan de hand van de pH en KH waarden. Dus pas wel op met overdoseren!
 
ik doe meestal een half dopje per dag met easycarbo, dat is ongeveer 10 ml op 125 liter water.
 
Zou daar wel mee oppassen, Easy Life geeft zelf aan 1ml per 50 liter per dag aan te bevelen en maximaal 2 ml per 50 liter dagelijks. Daar gebruik je nu het dubbele van.
 
Ik denk dat Frits nu en dan een beetje aandacht nodig heeft...
Als je kijkt op de verpakking van easy carbo zie je onmiddellijk dat dit een zware overdosis is! En dat doen op dagelijkse basis?
Maar ongetwijfeld weet Frits dit zelf ook aangezien hij kan lezen en zeker tot dertig kan tellen gezien het aantal guppen in zijn bak :D
 
Als je kijkt op de verpakking van easy carbo zie je onmiddellijk dat dit een zware overdosis is! En dat doen op dagelijkse basis?

Bedankt voor de tip.
ik heb easycarbo nog niet in huis dus kan ik jullie advies goed gebruiken.
ik dacht altijd 10 ml per dag, maar het is dus minder. Bedankt.
 
ik doe meestal een half dopje per dag met easycarbo, dat is ongeveer 10 ml op 125 liter water.

Bedankt voor de tip.
ik heb easycarbo nog niet in huis dus kan ik jullie advies goed gebruiken.

Welke van je uitspraken klopt niet?
Eerst zeg je dat je elke dag easy carbo toevoegt en nu heb je de fles nog niet in huis?
Beetje bizar vind ik...
 
ik doe meestal een half dopje per dag met easycarbo.

dat moest zijn: ik deed meestal een half dopje per dag met easycarbo
 
morgen weer een dag... dan kan ik wel easycarbo kopen bij Van Oosten hier in Assen.
 
Nee John het verschil tussen easycarbo en pokon weet ik nog net wel!
 
zo bizar is het niet hoor
ik doe meestal een half dopje per dag met easycarbo.

dat moest zijn: ik deed meestal een half dopje per dag met easycarbo


of was dat niet duidelijk Cedric ?

Toen had je dus een flesje (met de gebruiksaanwjizing op) in je bezit en toch gaf je dagelijks een overdosis...
Dus blijft het eigenlijk even bizar voor mij...
Of kon je in die tijd nog niet zo goed lezen?:D
 
wat is het probleem ?

Oeioei Frits,

Er is geen probleem hoor!
ik merk trouwens hier en in je andere topics dat je graag (oeverloze) discussies aangaat over allerlei (soms onbenullige) zaken.
Dat is je goede recht, maar ik ga toch passen daarvoor ;)

Maar als afsluiter van mijn laatste post in je dode guppen topic een link naar een verhelderend filmpje. In deze video vind je alvast mijn antwoord op al je huidige en toekomstige vragen!
Het duurt even maar ik heb er al veel aan gehad...

:zwaai:
 
Oke willem666 is er een probleem ? als je 3x mijn tekst quote dan is er toch iets mis lijkt me zo...
 
wat heeft dat filmpje met guppen te maken Willem666?
ik zie het verband niet...
 
Oa Willem vraagt zich af waarom je de easycarbo overdoseerde,lijkt me duidelijk toch?
Ipv dat je daar antwoord op geeft maak je zo'n vage opmerking.
 
Laatst bewerkt:
Dat was juist mijn vraag aan jou,hoe komen sommige mensen erop om bv thee in hun aquarium te doen? dat gebeurd namelijk ook.
 
thee of appelsap in een aquarium???
nog nooit van gehoord!
 

Terug
Bovenaan