Steeds maar weer dode guppen in mijn Rio 125.


ja ik ben zeer tevreden over de resultaten en de app.
ook omdat je alles kunt opslaan en delen.
 
zo staat mijn bak er nu bij...

guppen rio.JPG
 
na 10 dagen nog steeds levende guppen en geen dode meer, heb wel de guppen met een kromme rug apart gezet.

20170122_105858845_iOS.jpg
 
Gaat dus de goede kant op. Die Anubia mag niet met de wortelstok in de grond, maar dat weet je misschien al;)
 
Het kan ook wel zolang de wortelstok maar niet onder het grind zit. Na een jaar zal het denk ik dan wel goedzitten:deal:
 
De rest van mijn planten staan ook in het fijne grind met kleibollen of voedingstabletten erbij in.
 
Zo zou je het ook kunnen zeggen idd maar dacht ff dat je na de kuur nog wel doden had gehad snap je?
Je zou dus beter kunnen zeggen dat er sinds de kuur nog steeds geen guppen zijn uitgevallen aangezien de kuur eind vorig jaar was ;)
 
hoe kan ik mijn nitraat omhoog krijgen?
de rest vind ik prima in orde.

20170122_135021000_iOS.jpg
 
nitraat is goed voor de planten, is mij bekend.
of heb ik het mis...?
 
Ik zou me niet blindstaren op je test want is nou niet heel betrouwbaar met stripjes ook al worden ze digitaal afgelezen.
 
De test geeft 0 aan C dus verhogen zal wel meevallen dan! ;)
Dan is er toch iets raars met de bak want waar blijven dan de afvalstoffen die omgezet worden?
 
Is eigenlijk niks zinnigs over te zeggen want voor hetzelfde geld is de meting na een grote waterwissel gedaan bv.
 
in mijn beide rio's zitten genoeg planten. Maar helaas is de nitraat best wel laag...

20170122_180038318_iOS.jpg


20170122_180049388_iOS.jpg
 

Terug
Bovenaan