Ik heb 850 euro voor mijn katje betaald, dus ja, ik ben wel bereid om meer te betalen voor mijn vissen. Ik vrees alleen dat het gros van de mensen dit niet is. Wat an sich geen probleem is, ik denk dat de mensen die een sluiertje kopen in de winkel ( zoals ik) gewoon echt geen flauw idee hebben waar ze aan beginnen. Zelfs op dozen van nano-aquaria staan afbeeldingen van bakjes ( 30 liter) met drie goudvissen er in.
En als het verkopend personeel het ook al niet weet dan blijft dit probleem wel in stand. Ik moet zeggen dat dit niet alleen met goudvissen zo is, hetzelfde gebeurt met reptielen. Eigenlijk alle beesten worden wel misbruikt, en zonder een goudvissen-bevrijdings-front op te willen zetten, vind ik dat toch best heel kwalijk.
Ookal zijn het maar goudvissen.. 🙂
Gelukkig denken de mensen hier daar hetzelfde over en heb ik mijn bakje nu redelijk op orde.
Dan de update wat mijn bak betreft. Ik heb de afgelopen 2 dagen 50% ververst, en denk dat ik vandaag even oversla om te zien hoe de bak zich houdt. Het water is al wat helderderderderder ( minder troebel dus) en ook hebben we er nog 5 extra grote mosbollen aangeschaft welke al mooi zuurstof produceren. De vissen maken het uitstekend. Het blijkt wel dat een van de visjes die we hebben uitgekozen ( omdat ie er zo koddig uitzag) volgens mij gewoon echt een doorgefokt exemplaar is. Zijn oogjes zijn echt enorm en hij is scheel.
Hij eet gelukkig wel dus we zien wel hoe oud we hem kunnen laten worden, met een beetje geluk is het gewoon een lelijk ding en heeft ie er geen last van.
De wat grotere zwarte moor is wat rustiger aan het worden. Alleen tijdens voedertijd is ie ietwat enthousiast en jaagt ie alle andere vissen weg. Gelukkig heb ik hier altijd wel iemand in de buurt die mee kan helpen en nu voeren we op twee plekjes zodat iedereen wat te eten krijgt en dat gaat goed.