Superfish 70 en Lido 120 van Joff


als kind van zijn tijd wijst @KevinMi mij terecht op het bestaan en erkennen van genderfluiditeit, die heel woke, natuurlijk ook voor guppen gelden :)
 
De lido heeft zichzelf in dit getranformeerd. Een heftig groen monster😆
Ik geef nog altijd CO² evenveel als 'normaal maar hiermee gaat de checker overdag net naar donkergroen en smorgens vroeg is ie blauw. Het werkt met deze planten.
Qua vissen totaal understocked met 6 vuurneons en 10 a 15 pygmeecorys.
Sinds enkele dagen is deze bak daarom gekozen om 4 mannenguppen op te vangen. De eerste avond zwommen ze doodsbang in een hoekje maar nu zwemmen ze overal tussendoor. Ze zijn nog beter in opruimen dan de corys.
20210818_224753.jpg
20210818_224843.jpg
20210818_224946.jpg
20210818_230132.jpg
 
De lido heeft zichzelf in dit getranformeerd. Een heftig groen monster😆
Ik geef nog altijd CO² evenveel als 'normaal maar hiermee gaat de checker overdag net naar donkergroen en smorgens vroeg is ie blauw. Het werkt met deze planten.
Qua vissen totaal understocked met 6 vuurneons en 10 a 15 pygmeecorys.
Sinds enkele dagen is deze bak daarom gekozen om 4 mannenguppen op te vangen. De eerste avond zwommen ze doodsbang in een hoekje maar nu zwemmen ze overal tussendoor. Ze zijn nog beter in opruimen dan de corys. Bekijk bijlage 330113Bekijk bijlage 330114Bekijk bijlage 330115Bekijk bijlage 330116
Wat is deze bak schitterend geworden!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
Ze zijn prachit Joff!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
4 mannen bij elkaar in een plantenbak. Het was wel een experiment.
Gelukkig gaat het goed. 2 mannen scharrelen solo door de bak en deze twee hebben elkaar gevonden.
De eerste dag waren ze nog bang en bij elkaar. Toen een dag met territoriumdriften en spanning maar daar is nu niets meer van te merken.
Ik dacht dat ze misschien wel met de tetra's in conflict zouden komen maar ze zijn niet van elkaar onder de indruk.
De guppen schrikken zich af en toe wel wezenloos van de pygmeecory's als die weer eens gek doen en zich nergens iets van aantrekken.
De mannen komen nog meer tot kleur. Het geel had eerst iets meer zilver in zich en het zwart heeft nu minder blauw. Behalve een man met een blauwe vlek op zijn rug. Hij is de beauty en met hem zou ik willen kweken. .
 
Het blijft een beetje bijzonder om guppen te zien zwemmen naast de tetra's.
De mix met tetra's en pymeecorys is me nu iets te onnatuurlijk maar die guppen knallen wel mooi tegen het groen.
De mannen lijken in ieder geval geen last te hebben van de co². Eentje is flink aan het groomen en doet dominant. Ook tegen zijn eigen spiegelbeeld. Dit is mijn favoriet.
Tijdens het voeren tellen de verhoudingen niet, dan is iedereen gewoon druk met het eigen eten.
 
Het is inderdaad een vreemde combinatie om te zien maar wat je zelf zegt, de mannen tonen prachtig in die bak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Erg fraai Joff en zo heb ik ze nog nooit gezien hier.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
Mooie bakken hoor, ik hoop dat de mijne ook ooit in de buurt komt van dit 👍
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
Fraaie foto Joff, enigste plant die nog niet gebloeid heeft bij mij (voor mijn gevoel 😅).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Het nieuwe leven van de superfish.
Van hightech naar superlow profile.😄
Toch gaat het goed, in het raamkozijn met daglicht ondersteund met een heel klein beetje led.
Hier groeien de gupjes op totdat ze gesext kunnen worden.
Van 6 guppen heb ik het geslacht reeds kunnen vaststellen en die zwemmen al in de volwassenenbakken.
Hier ga ik de komende tijd mee verder.
Ik doe nog niets met selecteren, alle guppen mogen gewoon blijven leven. Alleen als ze ongezond zijn grijp ik in.
Twee guppen uit de eerste worpen zijn onvolledig ontwikkeld. Hun zwemblazen zijn niet functioneel en ze groeien niet.
Zij zwemmen in de slakkenkom. Een onverwarmde pot groen op lavasteen waar ook alle slakken in gaan. Gek genoeg houden ze het gewoon vol.
20210918_122205.jpg
20210918_122146.jpg
20210918_122115.jpg
20210918_122011.jpg
 
De gup van de eerste foto hierboven is ook uitgeselecteerd, heeft een ruggegraat met een knik erin.
 
Ondertussen zwemmen de mannen alweer een paar weken in de lido. 3 jongere mixmannen zwemmen er sinds kort bij.
De mannen trekken met elkaar op in een groep. meestal op zoek naar eten en elkaar. S'avonds zijn ze wilder en meer uitdagend. het lijkt of ze elkaar telkens willen laten zien hoe goed ze in alles zijn. Guppen hebben een enorm zichtbare sociale interactie.
rondjes rond de bak racen, zo snel mogelijk omlaag en omhoog zwemmen, achteruit sidderen. Ze kunnen ook schijngevechten aangaan, het is net dansen.
er is in mijn beleving geen één echt de baas.
hieronder kun je zien hoe het er in de lido aan toe gaat.
De guppen zijn maar met weinig, ze stelen wel helemaal de show. De tetra's vinden het wel prima, ze blijven als altijd op hun eigen plek. de pygmeecory's hebben volgens mij niet eens door dat er guppen zijn bijgekomen.

 
Dat heb je super voor elkaar Joff! Prachtige junglebak. 😄👍
Als ik ooit zelf serieus aan de slag wil met planten, ga ik hier zeker een goede inspiratie aan hebben. ^^
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
het zou geweldig @Gino88 zijn om een enorme goudvissenbak te hebben met daarnaast een minstens even grote bak vol met groen om het allemaal te filteren, een jungle bioloog :)
 
De superfish 70 doet het goed als frytank het oogt niet zo op de foto maar er zitten nu zeker 50 gupjes in. De meesten in hun eerste week.
20210922_190111.jpg

Ik ben veel fysiek bezig, meer nog als met de planten . Veel verschonen, het uitvangen het voeren.
Maar de beloning is er ook naar. Nooit gedacht dat ik guppen zo leuk zou vinden.

 
Ondertussen in de superfish 70,
De babyguppen groeien als kool, de meesten zijn gezond en hebben constant honger. een enkeling heeft iets, die blijven plat of klein, eentje had een raar staartje.
ik leer beter kijken, op het eerste gezicht zien ze er allemaal hetzelfde uit maar als je wat langer kijkt hebben ze veel verschillende kenmerken en zijn ze in te delen in vorm, kleur, energie/beweging, gedrag. bij de 6 a 8 weken kan ik nu vrij trefzeker het geslacht onderscheiden en de eerste vermoedens ontstaan na 4 weken vooral vrouwtjes kan je eerder herkennen. dan zet ik ze ook over in een tussenbak of al gelijk bij de grote mannen of vrouwen.

dan voor de liefhebber van webcambeelden. 3 minuten onvervalste aquariumbeelden vanuit de superfish frybak.:sleep: zet vooral je geluid zacht als je niet tegen deepchill kan, schroom anders niet uw bass voluit te zetten.

 
In de oude superfish 70l zwemmen op dit moment de mannen (en een paar vrouwen) die niet zijn uitgekozen om mee verder te kweken.
Het is een bont gezelschap maar zolang ze schoon water hebben en (heel veel) eten leven ze in vrede.
Over een paar weken mogen ze op marktplaats😁 maar ik vind ze ook erg leuk. Misschien toch een grote bak erbij😆
Voor een impressie zie video.
 
Die laatste foto zegt meer dan 1000 worden 😊.

Gr. Ed
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
Hey joff, Hoe gaat het met de bak!? Het wordt wel weer eens tijd voor updates! :D
 

Terug
Bovenaan