Superfish 70 en Lido 120 van Joff


Tot nu toe voorspoedig. Patient heeft uiteindelijk anderhalve dag een stip gehad die eerst kleiner werd en toen weg was. Exitkuur is gedaan. Water ververst en nu zit ik duimen te draaien op wat er komt. Maar nog geen besmetting van de rest. 🤞🤞🤞
Het warme water heeft de groep ember tetra's flink actief gemaakt. De pygmee corydorassen bleven hetzelfde gedrag houden.
Inmiddels eten alle dieren verschillende soorten diepvriesvoeding (tubiflex, witte muggelarven, watervlooien), microgranulaat en prettabletten. Zinkwafers lukt niet.
Water is nu terug naar 26. Eind van de week wil ik weer naar 24.5
 
Heb wel gefilosofeerd over de reden dat ik nu twee keer stip heb gehad met introductie van tetra's in verschillende aquaria.
Misschien is het de ph in mijn water (6.4) waardoor ze gevoelig worden voor infectie. Ze komen van kraanwater.
Ander nieuws betreft het raadsel van mijn verdwenen slakken in de Lido.
Tijdens het indraaien ontstond er een mooie slakkenkolonie die uiteindelijk wegens gebrek aan voedsel verdween.
Nu er visjes zijn geïntroduceerd is er inene veel meer voedsel in de bak en wie zijn er omhoog geklommen uit de bodem? Jazeker. Een paar leden van de verdwenen slakkenkolonie. Waarschijnlijk hebben ze een maand in de bodem geleefd want ze zijn bijna helemaal wit! Prachtig. In het juiste licht zijn ze parelmoer.🙂
20201011_201736.jpg
20201011_201647.jpg
20201011_201747.jpg
 
Gaaf hoor Joff, hopelijk blijft het nu ff rustig in je bakken.

Gr. Ed
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Tnx Ed. Ik hoop het ook.
Vandaag heb ik in elk geval weer kunnen genieten.
De school ember tetra's ziet er weer goed uit. Vind ze telkens leuker worden. Felle beestjes en veel minder schuw dan de valse en neon tetra's uit de superfish. Ze spiegelen het gedrag van de corydorassen als die actief zijn maar op zichzelf hebben ze allemaal hun eigen bezigheden en happen naar alles wat beweegt.
De stip is weg. De bak schoon. Biologisch is er nog van alles aan de gang. Van mij mag het nu rustig verder rijpen.

20201014_195916.jpg
 

Bijlagen

  • 20201014_190009.jpg
    20201014_190009.jpg
    301.6 KB · Weergaven: 76
  • 20201014_184138.jpg
    20201014_184138.jpg
    485.7 KB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:
De superfish is een jungle geworden. Ik hoef niets te doen naast de vaste voeding- en waterwisselschema's.
Soms wil ik em opdoeken en opnieuw beginnen. Maar dan moet er nog een bak bijkomen om een goede overgang mogelijk te kunnen maken. Dat moet ik nog even verwerken.
Op de plek van de superfish past nl ook een formaat lido. Nou ja. Jullie kennen dat wel. Uitbreidingsgedachten.

20201013_190525.jpg
 
veel levende voer houd echt veel ziekte weg in mijn ervaring veel diepvries voer is echt matig van kwaliteit een keer beter als anderen doe nu vaak gewoon mossel in vriezen reagen me garnalen beter op dan beesjes die half uit elkaar gevroren zijn. blijk baar is er ook en vershil in hoe iets in gevroren woord hoesneller hoe beter dan blijven die kristalen klein
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Hoe gaat het met de Ophiopogon kyoto in je bak(ken)?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Hoe gaat het met de Ophiopogon kyoto in je bak(ken)?
Als je ze boven de grond plaatst met veel licht dan blijven ze in leven, groeien ze en krijgen lange wortels die op zoek gaan naar voeding.
Als je ze in de grond zet blijven ze in leven maar groeien niet. Toen ik eentje uit de grond haalde was 1/3 van de wortels aan het rotten. De rest was gezond.
Die uit de lido heb ik verwijderd omdat ze qua looks te afwijkend zijn in vergelijking met 'echte' waterplanten. In de superfish gaat het experiment door.
 
Ziet er goed uit hoor! dat gevoel van uitbreiden heerst altijd he!
 
  • Haha
Waarderingen: Joff
Mooie bak Joff, planten staan er prachtig bij!
Ik heb met plezier je fotoalbum bekeken en je posts gelezen.
Ik ben pas net begonnen met een aquarium dus het is fijn om zo'n heel aquarium opstart verslag te kunnen lezen.
 
Superdik Corydorasvrouwtje wordt achtervolgd door mannetje.
Tetra's kijken toe en azen op voedsel wat loskomt door het gewoel...

20201022_191006.jpg
 
Het project van deze week was een afronding van een montecarlokweek in de superfish. Wat begonnen was als bolletje snoeiafval was uitgegroeid tot een bol formaat handbal.😄 deze heb ik in drie strengen kunnen verdelen waarvan er eentje in de superfish achterblijft en de twee andere naar de lido zijn gegaan.
Voor in de hoeken. Ik ben helemaal gek op montecarlo als vrijgroeier.
Rechts in de hoek hangt gewoon een verzwaarde sliert die mag gaan woekeren.
Links in de hoek wil ik de waterinlaat laten bedekken. Hopelijk is er genoeg licht.

20201027_185730.jpg

20201027_185657.jpg
 
Heel mooi Joff! De cory's liggen er relaxed bij :))
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
Ja die corydorassen weten het eten te vinden en hebben een echt coryritme. Ze zijn niet verlegen. En megacute.😄
20201029_211015.jpg

20201022_193004.jpg
 
prachtige bakjes weer. Die donkere foto met die neons... :smitten:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
Bijzondere plantenbakken hoor en waanzinnige fotos 😊👍
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
Ben gewoon fan van de lido. Het formaat, de diepte, de uitdagingen.
 
Lido us inderdaad heel mooi
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Newsflash
In de superfish zojuist babycorydoras ontdekt. Hoewel baby. Ze zijn al een cm groot.
Geheel spontaan gegaan. Ze zwemmen tussen de vrijhangende montecarlo
Foto's volgen als het een keertje lukt🙂
 
Gesnapt! Een baby corydoras. Het is een Venezuela Orange maar lijkt daar helemaal nog niet op. Dit is de enige die ik nu heb gezien. Heeft nooit een apart programma doorlopen of speciaal gevoed. Gewoon een born survivor!

 
Hoe gaaf! Die heeft het ook al een tijdje overleefd zo te zien. Hopen dat hij ook groot weet te worden, al is hij te groot om op gegeten te worden lijkt het?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Heeeel erg vet @Joff! Die zwemt ook al een tijdje rond, want hij heeft al een mooi formaat!. Ik hoop stiekem dat ik ook ooit nog eitjes krijg van de Cory's, maar ik heb het idee dat ze nog iets te jong zijn bij mij hehe
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Junior is in twee weken op kleur gekomen. Heeft nog wel zijn eigen plekjes maar scharrelt soms al in de buurt van de groten. Het lichaampje heeft nog grappige verhoudingen. Zoals een hele grote staart.
De grootte is als die van de kleinste valse neons maar wel al wat dikker.

20201128_140044.jpg
20201128_140037.jpg
 
Mooie bakken hoor. Erg gaaf al die planten zo op elkaar afgestemd.

Ik ben ook Lido fan.. erg mooie bakken waar planten ook mooi de hoogte in kunnen gaan.

Zou zeggen 2 x Lido 200 pakken ;)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
Heel erg leuk weer hoor Joff! :petjeaf:
De hoeveelheid genot die je haalt uit deze hobby spat af van je berichten. Leuk om te lezen altijd!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joff
Update.
Allereerst de beste en natste wensen voor het nieuwe jaar voor iedereen natuurlijk!!! Dat onze bakken maar weer mogen shinen!

Na een half jaar draaien de superfish en lido nog prima. De soils zuren het water nog steeds aan maar ze moeten volgens de gebruiksaanwijzing nu zo'n beetje uitgewerkt raken. De bakken worden nog steeds elke week verschoond en algen zijn onder controle. Je ziet wel dat de oudste bladeren aangetast raken. Ik vind dat wel mooi en bij de cyclus passen en snoei heel beperkt. Het gevolg is wel dat ik nu twee junglebakken heb staan. Hehe. Een dezer dagen zal ik er weer eens aan moeten geloven maar nu geniet ik van de weelderige woekering van planten.
 

Bijlagen

  • 20210101_193213.jpg
    20210101_193213.jpg
    279.3 KB · Weergaven: 109
  • 20210101_193044.jpg
    20210101_193044.jpg
    518.1 KB · Weergaven: 99
Junglebakken:thumbs:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff

Terug
Bovenaan