Superfish Home 80 van NicoleE


Sinds ik er af en toe een schijf gourget in stop zien ze er dikker uit moet ik zeggen.
Ook hier zijn ze er gek op.
 
Sinds ik er af en toe een schijf gourget in stop zien ze er dikker uit moet ik zeggen.
Ook hier zijn ze er gek op.
De buikjes waren hier niet ingevallen toen ik ze kocht maar ik ze beginnen nu bij de meesten toch wat boller te worden. Nog niet zo bol als het kan hoor, wat dat betreft hebben ze nog even te gaan.
 
Nee dat filmpje kende ik niet :(

Ik geef maar geen like want dit is best triest om te zien :(
Ik wist trouwens niet dat ze in zulk groen water leefden.
Ze zullen allemaal doodgaan, en de bodem vruchtbaar maken.

Daar is een droge tijd, en een natte tijd. Nu is de droge tijd, waardoor de rivier kleiner is geworden, en er dus allemaal poeltjes ontstaan. Deze poeltjes drogen langzaam uit. Maar eerst worden ze helemaal groen, door zuurstofgebrek(daarom zwommen ze allemaal boven) en doordat de zon er de hele dag op schijnt.

Tenminste, volgens mij is dit zo, heb ik ergens gelezen.
Doordat alle vissen in die poeltjes doodgaan, hebben de dieren daar eten, en daardoor word de bodem ook vruchtbaatder. Tja, that's nature;)
 
Laatst bewerkt:
Ze zullen allemaal doodgaan, en de bodem vruchtbaar maken.

Daar is een droge tijd, en een natte tijd. Nu is de droge tijd, waardoor de rivier kleiner is geworden, en er dus allemaal poeltjes ontstaan. Deze poeltjes drogen langzaam uit. Maar eerst worden ze helemaal groen, door zuurstofgebrek(daarom zwommen ze allemaal boven) en doordat de zon er de hele dag op schijnt.

Tenminste, volgens mij is dit zo, heb ik ergens gelezen.
Doordat alle vissen in die poeltjes doodgaan, hebben de dieren daar eten, en daardoor word de bodem ook vruchtbaatder. Tja, that's nature;)
Wat ik me wel afvraag, hoe overleven ze, hoe blijft de populatie in stand?
 
Doordat in de hoofdrivier nog wel genoeg vissen zijn. Deze zijn achtergebleven.;)
Dankjewel Rube voor de uitleg. Klinkt allemaal heel logisch en eerlijk gezegd dit wist ik niet. Nooit te oud om te leren dus.
 
Super mooi die visjes! Ook erg leuk om te zien dat je verschillende grootten hebt.
Ze zijn echt wel heel schattig hoe ze zich bewegen.
 
Wat ik vandaag hoorde was dat ze een stof in de poeltjes doen om ze makkelijker te vangen die slecht is voor de nieren van de otocinclus en dat dat in combinatie van het niet voeren tijdens het vervoer de oorzaak is van de massale uitval na de aankoop.

Weet natuurlijk niet of dit klopt
 
Wat ik vandaag hoorde was dat ze een stof in de poeltjes doen om ze makkelijker te vangen die slecht is voor de nieren van de otocinclus en dat dat in combinatie van het niet voeren tijdens het vervoer de oorzaak is van de massale uitval na de aankoop.

Weet natuurlijk niet of dit klopt

Ik ben wel nieuwsgierig, hoe kom je aan die info? Waar hoorde je het?
 
Ik ben wel nieuwsgierig, hoe kom je aan die info? Waar hoorde je het?

YouTube van het kanaal aquarium co op.
Hebben een podcast en die luister ik soms tijdens het leren.
Kwam heel kort aan bod, hij is eigenaar van een aquarium winkel en zei in die podcast dat de oto's geen eten krijgen vanaf het moment dat ze worden gevangen tot het moment dat ze aankomen in de groothandel en zijn co host vertelde dat die wist dat ze bij het vangen een stof gebruiken die de nieren aantasten en hij dacht dat dat de reden was dat ze zo slecht aten.
Na een tijdje kwamen ze tot de conclusie dat het heel goed een combinatie kon zijn van beide dat er zoveel uitval is.

Moet er wel bijzeggen dat het Amerikanen zijn en dat ze af en toe ook vreemde uitspraken doen zoals dat neon tetra's makkelijk in een nano aquarium kunnen(al zijn de aquaria daar wel langer dan bij ons) en dat een maanvis prima in zijn eentje kan
 
YouTube van het kanaal aquarium co op.
Hebben een podcast en die luister ik soms tijdens het leren.
Kwam heel kort aan bod, hij is eigenaar van een aquarium winkel en zei in die podcast dat de oto's geen eten krijgen vanaf het moment dat ze worden gevangen tot het moment dat ze aankomen in de groothandel en zijn co host vertelde dat die wist dat ze bij het vangen een stof gebruiken die de nieren aantasten en hij dacht dat dat de reden was dat ze zo slecht aten.
Na een tijdje kwamen ze tot de conclusie dat het heel goed een combinatie kon zijn van beide dat er zoveel uitval is.
Bedankt, dat kanaal kende ik trouwens nog niet. Zal het eens opzoeken of het ook wat voor mij is. Nou accepteren veel wildvang vissen natuurlijk slecht commercieel voer omdat ze het simpelweg niet kennen, dat kan ook nog een reden zijn natuurlijk.
 
Geweldige diertjes zijn het ook! Voor mij een van de redenen om een Zuid-Amerika bakje te starten ;)
 
Kleine update!

Het bruinalg probleem lijkt voorbij. Daar waar het verdwijnt komt het niet meer terug. Dat ligt niet aan de Otocinclus volgens mij want gek genoeg zie ik die er amper van eten. Wel zitten er nog veel restanten bruinalg in de grote Windelov maar dat zal dan mettertijd ook wel verdwijnen.
Ik heb gisteren in de bak gerommeld, oa de spons uitgeknepen, en niet alles goed terug gelegd. STOM! Ik had het net willen doen om een betere foto te kunnen maken maar mijn handen ruiken helemaal naar schuim voor mijn haren, dus niet zo'n strak plan.

Volgend week moet ik nog een keer de bodem af hevelen. Toen ik de spons van de Aqual af haalde kwam er echt heel veel troep de bak in, een deel heeft zich op de bodem verzameld, dat verwijder ik dan volgende week tijdens een kleine waterwissel. Dan zal ik ook het hout met de grote Windelov terug zetten op zijn plek (iets meer naar links) en de zaaddragers wat minder op een rijtje leggen. Komt goed ;)

Ergens bij de linker hoek voor komt nog wat meer Saggittaria subulata, het is daar momenteel wat erg leeg. Of hebben jullie suggesties voor wat anders? Het moet iets zijn wat uitkomt met weinig licht.

En dan... volgend weekend kan ik voor het laatst royaal rommelen in het bakje want de donderdag daarop ga ik ...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

naar Sanne om citroentjes bij haar op te halen. Ook krijg ik wat puntslakjes en heeft ze de posthoorn voor me en wat mos. Ik blij :)
Volgende week als alles op zijn plek ligt en de bodem schoon is krijgen jullie een nieuwe foto. Benieuwd hoe het er dan voor staat met de bruinalgen.

Fotootje (ja ja die vork met courgette LOL, ik moet er nog een klemmetje voor halen.)

Home 280118.jpg
 
Heel mooi zo Nicole en ik zou er niks meer bijzetten want je moet ook nog wel de garnalen kunnen zien! ;)
 
Heel mooi zo Nicole en ik zou er niks meer bijzetten want je moet ook nog wel de garnalen kunnen zien! ;)
Haha ja dat is waar :)

Ik keek hier in het album even naar een oudere foto en toen zag ik waarom het nu in een keer zo kaal leek, het hout met de Windelov staat nu veel meer recht op, dus als ik die weer op de oude manier terug leg is het links onder ook niet meer zo groot donker gat.
 
Hang je de vork met komkommer wat lager! :! :D
Ja dat is een goed idee :)

Ik had hem al laag in de rechter achterste hoek gehangen maar gek genoeg aten ze er daar niet van. Omdat ze toch wel moeite hebben met commercieel voer en ik graag heb dat ze eten, hangt die dus zo prominent bij de voorruit.
Elke dag gooi ik er wat commercieel voer in, elke dag kan ik dat af hevelen. Komt vast goed maar helaas hangt er nu nog dagelijks groente in de bak mooi te wezen.
Ik zou de komkommer op een sateprikker doen ivm metalen.
Goed idee, ik meen dat jij daar een keer problemen mee hebt gehad? Mag courgette ook op een satéprikker? :D Een verchroomd vorkje of zo? Dit is RVS maar voor de veiligheid zal ik inderdaad satéprikkers gaan gebruiken. Zet ze meteen op mijn boodschappenlijstje want ze zijn bijna op.

En leuk dat je naar Sanneke gaat trouwens maar wel wat mooie garnalen voor mij overlaten hoor! :deal: ;)
Zal ik doen John. Dus jij gaat ook voor citroentjes bij Sanne? Wanneer ga je?
 
Zal ik doen John. Dus jij gaat ook voor citroentjes bij Sanne? Wanneer ga je?

Nee ik ga niet voor citroentjes hoor was maar een grapje,is ff wachten tot haar bijzondere pinto's genoeg nakweek hebben en dan ga ik met mijn spaarcentjes naar haar toe ;)
 
Nee ik ga niet voor citroentjes hoor was maar een grapje,is ff wachten tot haar bijzondere pinto's genoeg nakweek hebben en dan ga ik met mijn spaarcentjes naar haar toe ;)
Ah daar heb ik meen ik wat van gelezen toch? Die zijn wel echt heel erg mooi! Ik hoop voor je dat Sanne over een tijd wat pinto's missen kan.
 
Ik heb een keer problemen met een gabaksvorkje van de Action gehad inderdaad en wat de samenstelling was weet ik zo niet maar zover ik begreep ligt het ook aan je ph hoe of in hoeverre de stoffen kunnen reageren.
Hier voor de zekerheid dus geen metalen vorkjes meer en een sateprikker werkt ook prima als die redelijk in de bodem kan.
 
Ik heb een keer problemen met een gabaksvorkje van de Action gehad inderdaad en wat de samenstelling was weet ik zo niet maar zover ik begreep ligt het ook aan je ph hoe of in hoeverre de stoffen kunnen reageren.
Hier voor de zekerheid dus geen metalen vorkjes meer en een sateprikker werkt ook prima als die redelijk in de bodem kan.
Anders verzwaar ik die satéprikker wel op de een of andere manier. Dat zwarte Hornbach zand is behoorlijk licht en ik merk dat courgette in elk geval behoorlijk drijfvermogen heeft.
 
Ik heb een keer problemen met een gabaksvorkje van de Action gehad inderdaad en wat de samenstelling was weet ik zo niet maar zover ik begreep ligt het ook aan je ph hoe of in hoeverre de stoffen kunnen reageren.
Hier voor de zekerheid dus geen metalen vorkjes meer en een sateprikker werkt ook prima als die redelijk in de bodem kan.
Nou probeer ik in mijn geheugen te graven maar kan het me toch niet meer herinneren. Waar liep jij tegen aan met dat vorkje? Niet om je advies te negeren hoor maar ik zou het wel graag weten.
 
Denk dat de citroentjes heel happy gaan worden bij jou! Pas maar op, straks slaat het garnalenvirus nog toe:D
 
Denk dat de citroentjes heel happy gaan worden bij jou! Pas maar op, straks slaat het garnalenvirus nog toe:D
Ik weet hoe het Sanne is vergaan en dat begon ook met citroentjes dus ik ben gewaarschuwd ;)
 
Hey wat leuk Nicole, ik lees dat je gezellig naar hier komt :D

Je bakkie staat er top bij, dat zullen ze zeker te weten waarderen ;)
 

Terug
Bovenaan