Sweet Divider - World Citizen


Ik zou het anders verwoorden..
Met teveel voeding kan je alsnog algen krijgen, maar met een EI dosering loop je een geringe kans op tekorten wat gegarandeerd algen veroorzaakt.


Klopt en ik bedoel dan ook bij toediening van binnen bepaalde grenzen blijvende hoeveelheden. Heel veel kan toxisch zijn inderdaad met alle gevolgen van dien.
 
Mooie visjes World en ik heb de Dageti ook en ze zijn erg actief moet ik zeggen.

Toen ik lang geleden Rasbora had zag ik ook altijd al killivisjes voorbij komen. Ze zijn erg mooi moet ik zeggen. De Dageti is dan nog wat eenvoudiger, maar zoals ik begreep is het een prima beginner Killi. Ook worden deze dacht ik iets ouder dan vele andere. Maar dat moet ik eerlijk gezegd nog beter uitzoeken.

Ik heb de Dageti geaccepteerd omdat het een bovenlaag visje is, en daar kan in de Rasbora soort geen mooie voor vinden. Iets wat echt veel aan het oppervlakte blijft. Nu merk ik in het kleine bakje al wel dat ze rustig naar beneden zwemmen, maar ze blijven overwegend in het bladerdak hangen. Ideaal straks naast een 2/3 soort middenvis denk ik.

Ik zit nog een beetje vast kwa voeren van deze beestjes. Zinkend voer wil niet helemaal lukken dus ik heb gisteren een lange pincet gepakt en daarin wat rode muggenlarve geklemd. De pincet vervolgens net in het water gehangen bovenaan dus. Na een 2 uur leek het weg te zijn en vond ik de larven ook niet elders in de bak of tegen het filter. Ik vermoed dat dit dus gegeten is. Ook heb ik wat drijfvoer fijngemalen en verpoederd. Hier gingen ze actief achteraan.
De vorige eigenaar gaf ze 2x per dag levenvoer uit de sloot.. dus ik zal vandaag eens een slootje bezoeken en kijken of ik niet tijdelijk een bak op het balkon kan zetten om levend voer door te kweken. In dit jonge stadium wil ik liever niet te veel granulaat geven. Maar ook daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee :D
 
Klopt en ik bedoel dan ook bij toediening van binnen bepaalde grenzen blijvende hoeveelheden. Heel veel kan toxisch zijn inderdaad met alle gevolgen van dien.

Volgens mij liggen we allemaal wel op 1 lijn. De EI methode vind ik top maar doe ik zelf niet. Je gooit er veel in en vervangt dan water om overbelasting tegen te gaan. Op zich is dat concept niet slecht, maar EI doet dit wel heel extreem. Ik doe het liever andersom... Ik zoek het minimale op en maak het water arm. Vanuit daar verhoog ik dan en als dan blijkt dat waterwissel nodig is... zal ik dat doen. Ik vind de EI methode helemaal OK, maar het is "de makkelijke manier", en je hebt een balans van waterwissel tot waterwissel.

Oh nice! Vis in de bak. Aparte tekening trouwens, maar ook wel weer gaaf
Van de Dageti of van die Maanvissen...? Want die maanvissen vind ik niet echt mooi hoor :D. Ik had voor ons pa al wat rondgezocht en via John in contact gekomen met Jos Hut. Vol enthousiasme heb ik ons pa de vissen van Jos laten zien en hij vond ze prachtig. Helaas vind ons pa ook "niet zo moeilijk doen" heel belangrijk, en deze 4 maanvissen komen dus van de lokale Hornbach omdat hij geen zin had om verder te rijden.

IK BEN NIET BLIJ MET DEZE MAANVISSEN!!!! LELIJK EN VERKEERD EN DOM EN STOM :(

Overigens ben ik wel blij dat hij niet die lelijke oranje dingen heeft gekocht die er rondzwemmen.
 
Goedemorgen Bakje!

Vandaag op de planning:
- Kopse kant dichtmaken
- Vakje aan de linkerkant naast het aquarium dichtmaken
- Doseerpomp behuizing maken
- Filmpje maken (als ik tijd heb)

upload_2018-9-20_10-4-29.png
 
Dat is inderdaad een van de kenmerken van de EI en uitermate geschikt voor luie mensen zoals ik:p. Daarbij voorkom je nog eens tekorten.

Ik bedoel dat echt niet negatief. Het is wellicht juist een betere methode omdat je nooit te korten hebt, en als het fout gaat je enkel water hoeft te wisselen. Ook hoef je niet echt over maanden heen te plannen, maar kun je elke week als een soort nieuwe start zien.
Prima methode... Maar niet voor mij.
 
Van de Dageti of van die Maanvissen...? Want die maanvissen vind ik niet echt mooi hoor :D. Ik had voor ons pa al wat rondgezocht en via John in contact gekomen met Jos Hut. Vol enthousiasme heb ik ons pa de vissen van Jos laten zien en hij vond ze prachtig. Helaas vind ons pa ook "niet zo moeilijk doen" heel belangrijk, en deze 4 maanvissen komen dus van de lokale Hornbach omdat hij geen zin had om verder te rijden.

IK BEN NIET BLIJ MET DEZE MAANVISSEN!!!! LELIJK EN VERKEERD EN DOM EN STOM :(

Overigens ben ik wel blij dat hij niet die lelijke oranje dingen heeft gekocht die er rondzwemmen.
Doelde op de maanvissen. Vind zelf het patroon van de altums enzo zeg maar ook echt een stuk mooier, maar dit si beter dan die koi varianten die er zijn
 
Doelde op de maanvissen. Vind zelf het patroon van de altums enzo zeg maar ook echt een stuk mooier, maar dit si beter dan die koi varianten die er zijn

Holy Moly! Je komt echt vage soorten tegen inderdaad. Ik hou persoonlijk van de wildvang patronen. Al die nakweek dingen met spikkels of oranje erin vind ik echt afzichtelijk :D
Deze 4 grijze met een blauw gloedje erin vind ik dan nog meevallen. Gelukkig vind on pa die discomanen ook niet mooi :D
 
Holy Moly! Je komt echt vage soorten tegen inderdaad. Ik hou persoonlijk van de wildvang patronen. Al die nakweek dingen met spikkels of oranje erin vind ik echt afzichtelijk :D
Deze 4 grijze met een blauw gloedje erin vind ik dan nog meevallen. Gelukkig vind on pa die discomanen ook niet mooi :D
Het kan altijd erger :stom:
 
Een teaser voor vanavond. Zoals je ziet is het niet makkelijk deze bak op de foto te zetten als de zon binnen schijnt :D

Vanavond dus meer foto's. Inclusief veel uitleg, want deze vissen zullen niet allemaal blijven.

upload_2018-9-21_16-24-23.png
 
Goed een echte vissen update! Althans, voor even dan.


Niet iedereen zal dit lezen, maar de bedoeling is niet dat al deze vissen hier blijven zitten. Alle maanvissen gaan er weer uit en de bak daarvoor is in opstart.

Maar niet enkel de maanvissen zijn nieuw!!! We hebben heel wat meer. Eerst even een lijstje


Wat gaat weer weg:
- Maanvissen
- Koppel Mikrogeophagus

Wat gaat wellicht weg:
- Cardinalen
- Platys
- Corrys

Wat blijft
- Klein scholen visje


De bak is nu een beetje overbelast maar middels om de dag verversen wil ik dit toch een week of 6 proberen. Althans, Zonder dat koppel Mikrogeophagus dan. Die horen echt niet thuis in deze bak en gaan het niet naar hun zin hebben.

Het is allemaal een lang verhaal waarom ik dit gedaan heb maar een simpele conclusie is dat mijn vader straks Waarschijnlijk Wildvang of van Jos Hut maanvissen heeft. Hij wilde eigenlijk naar de Hornbach en ik kreeg hem niet om, maar op deze manier is het een soort van win/win.

De Platys zitten in een ander bakje omdat ik die niet in deze bak wil. Ik overweeg wat ik hiermee ga doen.


Nu dan wat Foto's, en excuus ik heb nog steeds mijn SLR niet, dus met de GSM.

upload_2018-9-21_22-16-29.png


upload_2018-9-21_22-18-48.png


upload_2018-9-21_22-17-13.png


upload_2018-9-21_22-17-25.png


upload_2018-9-21_22-18-35.png


upload_2018-9-21_22-17-39.png


upload_2018-9-21_22-17-46.png


upload_2018-9-21_22-17-58.png


upload_2018-9-21_22-18-5.png


upload_2018-9-21_22-18-19.png


upload_2018-9-21_22-19-3.png
 
Ik snap het ff niet meer. Maar wat ik denk te snappen.

Je vader heeft de hornbach leeg gekocht ja ja jippie jippie jeej.

En nu is dat bij jou gedumpt omdat??? En hier snap ik het niet meer.
 
Ik snap het ff niet meer. Maar wat ik denk te snappen.

Je vader heeft de hornbach leeg gekocht ja ja jippie jippie jeej.

En nu is dat bij jou gedumpt omdat??? En hier snap ik het niet meer.

:D

Nee andersom. Ik heb ergens vissen op kunnen halen voordat hij ze bij de hornbach heeft kunnen kopen. Nu heeft hij dus fatsoenlijk vissen ipv Hornbach vissen.
Zijn 1.6 meter staat alleen goed en wel 4 dagen te draaien... en als je het ruim neemt 5. Over een week of 5/6 is het over naar hem dus.

Geloof me ik heb alles geprobeerd om het anders te doen... Dit is echt een win/win.
 
Hoop ik dat hij ze straks nog wel wil en niet stiekem nieuwe koopt en jij deze krijgt als betaling voor je camera :D

Zijn je garnalen er nog?
 
Video: Room Divider Fresh edition!

We hebben er een video van gemaakt. Het is niet de mooiste video maar ik heb het mijzelf ook niet makkelijk gemaakt door dit met een GSM te doen.
De vissen zijn nog een beetje vaal van kleur gezien ze er nog maar goed en wel 2 dagen inzitten. Tevens vonden ze de 350 watt extra licht niet zo tof...

Voor de liefhebbers:
- Gefilmd met een iPhone SE op 4k (ivm wedstrijd ergens)
- Gestabiliseerd/ crop in After Efects (naar 1080)
- Montage in Premiere Pro
- 2 uur gefilmd
- 12 uur montage
- 350 Watt aan extra verlichting erboven (HQI/LED/TL)
- Gefilmd in de avond
- Ruis en graining krijg ik er echt niet uit. De lens van een iPhone is te klein.. dus als ik op de bodem film houd het echt op. Bovenin ging prima.
- Her en der moest ik helaas image stabilization toepassen (heb even geen gimbal). Exscuus voor de swirl die er soms doorheen zit.

Alvast dank voor het kijken :D

Uiteraard in 1080 FULL HD te selecteren.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke film :thumbs:
Ik denk alleen aan het gedrag van de dieren te zien dat er flink wat stroming in de bak is.

Denk jij te veel? Ik zie niet echt probleem gedrag, en de bijlzalmen hadden last van het licht waardoor ze naar beneden gingen.
Ik hoopte dat ik deze stroming wel aan kon houden, maar hoor graag als dat anders is.
 
Leuk gefilmd, je bijlzalmen kun je het aan zien dat je bak niet goed is, die horen aan het oppervlak te zwemmen


Dat komt echt door het licht. De zalmpjes zwemen altijd bovenin maar voor de film heb ik er een HQI een LED en en extra TL boven gehangen. Ze doken meteen naar beneden.

Nu vandaag hangen ze weer rustig bovenin.
 
Ik kan het niet goed zien als ik het beeld stop...... stomme reclame info van .......

Maar het lijkt of er bij de Alti wat rode wormen uit de anus komen (Camalanus). Maar kan ook zijn dat ik het niet goed zie, maar het is zo'n kort fragment.......

Verder een leuke video!
 

Terug
Bovenaan