taiwan bee vragen


heb iemand gevonden die zonder osmose taiwanners kweekt. dus ik twijfel of ik het met of zonder osmose gaat doen.
 
ph zo 6,5 /7 en ppm van rond de 450 / 480
 
Vind ik erg hoge waarden voor de TB want overal lees je een lagere ph en een veeeeel lagere geleidbaarheid.
Dat is bijna gewoon leidingwater namelijk.
 
Hahaha gaan we weer ;-) , klopt ik heb me Crystals / Taien / Blue bolt op een PH van rond de 6 / 6.5 en een ppm van 450 / 480 . Dus indd kraantjes water .
 
Natasja1971 zei:
Hahaha gaan we weer ;-) , klopt ik heb me Crystals / Taien / Blue bolt op een PH van rond de 6 / 6.5 en een ppm van 450 / 480 . Dus indd kraantjes water .

o haha zit jij hier ook op het forum :)
 
Ja een ph van 6 zou kunnen want ik zit op 6 en dat zal iets gaan oplopen als de bodem gaat uitwerken.
Maar de geleidbaarheid is wel behoorlijk hoger dan bij de meeste kwekers.
 
Ja Raymond :) ik ben lid van de meeste forums ik zeg alleen zelden wat .

Klopt John , maar ik heb zelf broertje dood aan osmose dieren JUIST om die geleidbaarheid .
Tuurlijk je houd veeeeeeel meer jongen over met een lage ppm , maar ik hoef geen bakken vol te hebben als ik mijn eigen populatie in stand kan houden prima . En in geval van nood kan ik gewoon hup plons verversen .
Maar je heb nou eenmaal osmose voorstanders en mensen net als ik die het niet doen .

Groetjes Natas
 
Ja dan begrijp ik het een beetje. Die jij hebt zijn enigszins gewend aan de waarden en van de jongen hou je de sterkste over die wel op jouw waarden kunnen overleven.
Maar in de regel zijn het geen waarden die kwekers hanteren want daarvoor zijn de waarden te hoog zeg maar.
 
jessicapilon zei:
Ja dan begrijp ik het een beetje. Die jij hebt zijn enigszins gewend aan de waarden en van de jongen hou je de sterkste over die wel op jouw waarden kunnen overleven.
Maar in de regel zijn het geen waarden die kwekers hanteren want daarvoor zijn de waarden te hoog zeg maar.

:thumbs: Klopt helemaal . Ik heb puur garnaaltjes voor mezelf !!! En niet voor de kweek ...ik verkoop echt puur en alleen me overschot .
Dus dan graag lekker de sterkste , de meeste kwekers hebben ook van van "mooi" ingerichte bakken :D , met bodem en een pluk mos . Hier zijn de bakken ingericht .
 
jessicapilon zei:
Ja ieder zn ding natuurlijk ;).

:thumbs: gelukkig wel . Iedereen moet doen wat hij of zij wil . Ik zeg altijd wahhhh als ik al wat zeg , leven en laten leven . 10 mensen 10 meningen en een ieder vind dat wat hij / zij doet goed is ( anders zouden we het wel anders doen ;-) .
Gewoon lekker genieten van onze mooie hobby / diertjes .

Groetjes Natas
 
misschien een stomme vraag maar moet je osmose water ook nog testen en eventueel nog wat aan toevoegen nadat het klaar is ?
 
Je moet wel meten of de geleidbaarheid goed is voor je het in de bak doet. Meer niet zover ik weet.
 
Ik ken die balletjes verder niet maar die vind ik lelijk staan en je hebt er een paar van nodig in een klein bakje.
 
Ik neem aan dat de werking vergelijkbaar is maar persoonlijk vind ik het niet mooi. Net als die mineraalstenen die je kan krijgen.
 
de bak staat nu 13 dagen en het in een rekord 600 geworden ( 60 cm ) maar mijn water waarden zijn nog niet omlaag hoe kan dat? ik heb 9,5L bodem gebruikt niks specials aan de bak gedaan. de waarden uit de bak zijn
ph 7,5
kh 5
gh 10

dus precies het zelfde uit de kraan. wat kan het zijn?
 
Is hij nog niet ingedraait, gebeurt de 3e week meestal nitriet nitraat.
Beetje vlokvoer in verkruimelen.
 
DePlantenMan zei:
de bak staat nu 13 dagen en het in een rekord 600 geworden ( 60 cm ) maar mijn water waarden zijn nog niet omlaag hoe kan dat? ik heb 9,5L bodem gebruikt niks specials aan de bak gedaan. de waarden uit de bak zijn
ph 7,5
kh 5
gh 10

dus precies het zelfde uit de kraan. wat kan het zijn?

Maar wacht even.. wat heb je nu voor bodem? En je ververst met osmose?
Of is dit een gewone bodem met kraanwater?
 
ik heb ph bodem van pro soil 8 l en shrimp soil 1,5 L gebruikt. en doe het zonder osmose.
 
Ja nou dat gebeurt raar genoeg soms. Ik had hier voor een nano de HELP bedom gekocht piv de eniroment en die deed ook niks met de waarden. ik heb een tegoedbon gehad maar dit lijkt soms te gebeuren.
 
moet ik nog even afwachten of bodem verwisselen?
 
Nou als na 3 weken de bodem niks is gezakt dan gebeurt dat vast ook niet meer. Ik gebruik net als voorheen de Enviroment en de ph is dan heel snel van 7.9 naar 6 gedaald en de kh van 7 naar 1.

Ik neem aan dat je ook niet steeds hebt ververst met veel leidingwater?
Zoals ik al zei had ik net zoiets met de HELP bodem terwijl die bij anderen wel weer goed werkt.
 
Ik zie net dat jij diegene bent die de TB krijgt die op leidingwater zijn gekweekt. Dan moet je wel oppassen dat de waarden door een andere bodem niet tever onderuit gaan denk ik.

Ik heb ook gewone cr s hier nog en daar verlaag ik met een panty met wat turf de ph van 7.9 naar 7.1.
Dat zou je ook kunnen overwegen natuurlijk.
 
nee ik heb nog niet ververst, ik wacht nog 1 week af dan ga ik maar een nieuwe bodem er in doen denk ik? of zou het wel helpen met osmose?
 
Osmose heeft een kh van 0 als het goed is en ook geen GH. Je zou eens kunnen experimenteren met het mengen van leidingwater en osmose.
Gelet op de waarden die je noemde denk ik dat je rond de ph 7 wil uitkomen zeker??
Zelf ben ik wel te spreken over de turf die ik in een kous heb en tussen de filter en het raam heb zitten. Dat verlaagt hier de waarden voldoende namelijk zonder een verlagende bodem.
Zo n bodem is nodig als je echt waarden van rond de ph 6 wil bereiken. Dat hebben wij ook bij de TB maar die van jouw komen van iemand die ze op hogere waarden heeft gekweekt.
 
nou ik wacht nog gewoon af tot week 4 en dan zien wel wel :)
 
Ok, hou ons maar op de hoogte als je wil want ik ben zelf wel benieuwd over hoe en wat en hoe je het gaat aanpakken.
 

Terug
Bovenaan