Wat is er nieuw

Taiwanese garnalenbakjes van Seabait

ja en ik zit daarop maar te wachten .

Nog een poging

20170804_221612.jpg
20170727_213612.jpg
20170727_213843.jpg
20170804_221628.jpg
20170804_221810.jpg
20170804_222044.jpg
20170727_213811.jpg

Laatste is van het andere bakje.
Waarom nou weer zo klein? :stars:

Laatst bewerkt:
Mooi John!
Wat veel garnaaltjes! Ze doen hun best zeg!:thumbs:

prachtige garnalen en inderdaad rechts groeit het als bloemkool en links iets minder .

Mooie garnalen hoor! En het mos groeit je bak bijna uit 🙂

Wauw wat mooi, en het zijn er echt veel zeg....met hoeveel ben je begonnen?

Bedankt voor de reacties.

Is begonnen met een stuk of 26 garnalen maar na een week of 3-4 is ongeveer de helft doodgegaan Carlijn.
Zat tussen de overgebleven garnalen wel een vrouwtje die later tegen de 20 kleintjes losgelaten heeft,toen was het nog allemaal bij te houden maar inmiddels is er zoveel nakweek gelukkig dat het niet meer te tellen is.
Bijna elke keer zitten er weer nieuwe varianten tussen de nakweek,heb er bv een aantal die enkel een beetje wit aan hun staartje hebben maar verder volledig zwart zijn.
Heb enkel nog niet van die totaal blauwe zoals jij 🙁 😉

Wat een mooi bak en wat een flinke pluk mos! De foto waar ze bij het blad zitten op de bodem vind ik :smitten:
Heel mooie garnaaltjes! Maar wat een pech had je met zoveel sterfte, gelukkig dat ze he nu weer goed doen en blijkbaar goed naar hun zin hebben.

Dankje Nicole,ja dat was gewoon mijn eigen domme schuld want de bak was niet eerst ingedraaid en heb een tijdje te weinig ververst dus vandaar.
Is weer allemaal goedgekomen gelukkig idd.

Dankje Nicole,ja dat was gewoon mijn eigen domme schuld want de bak was niet eerst ingedraaid en heb een tijdje te weinig ververst dus vandaar.
Is weer allemaal goedgekomen gelukkig idd.
Het gebeurt ons allemaal - gelukkig zijn de fouten die we maken ook leerpunten toch? Een tweede keer zal het je niet zomaar weer gebeuren.

Dat durf ik niet te zeggen hoor :juggle: 😉 heb daarvoor altijd netjes de bakjes laten indraaien maar was nu een beetje gemakzucht oid.
Een nieuw plantje tussen de garnalen zetten gebeurd me geen tweede keer iig want dat heeft weleens 90% van mijn garnalen gekost.

O ja dat heb ik toen ook gelezen ja van de dode garnalen, sorry ff vergeten. Maar nu dus heel veel jong grut! Bij mij zijn de eerste jonkies nu ook al een dikke centimeter en ik zie er steeds meer. Wel ook een paar volwassenen verloren om onduidelijke redenen, misschien de hoge PH.
Die wine reds zijn ook echt mooi, en leuk dat je ook de helemaal zwarte hebt. Als ik ooit een keer die kant op rij breng ik je wel een blue bolt! Volgens mij zag ik pas ook de eerste jonge blue bolt, hoop dat ik wat nakweek krijg er van.

Komt goed Carlijn.

Gisteren de plant rechts naar links gezet maar trok de halve bodem los door de wortels dus was een bende.
Zit een garnaal in de bak met zwart en rood

20170807_214225.jpg
20170807_215159.jpg
20170807_213921.jpg

dus was een bende.
Gelukkig zijn garnalen vaak dol op een bende en ruimen het weer netjes op 🙂
En er komt gezinsuitbreiding aan, jippie!

Ja de garnalen vinden dat niet erg idd,ondertussen wel de filterspons moeten uitknijpen want die zat behoorlijk dicht.
Als ik zo kijk hebben volgens mij alle volwassen vrouwtjes eitjes en zijn er best wat dus voorlopig blijft het een golf van kleintjes.

Nog wat foto's gemaakt met een oude camera en flits.

P1140230.JPG
P1140202.JPG
P1140188.JPG
P1140185.JPG
P1140176.JPG
P1140218.JPG
P1140220.JPG

Een eigen leger van garnalen, sjonge jonge wat zijn dat er veel zeg 😀
Ziet er wel erg leuk uit! :thumbs:

Mooie foto s John:thumbs:

Prachtige foto's John! Ik ben jaloers op jouw garnalen!

Prachtige garnalen John.

Ik zal eens met mijn schepnet langskomen.

Bedankt voor de reacties.

Heb hier ook wel een netje voor je hoor Marcel! 😉

Ja John met jouw garnalen en je bakje heb je idd wel de hoofdvogel afgeschoten hier aan boord dikke proficiat en keep up the good work.:thumbs:

Mercikes Johnny.

Vrouwlief hier gisteravond aan het werk gezet om uit te selecteren en kreeg een berichtje toen ik in de kroeg zat dat ze een garnaal met blauwe kop,zwart streepje en voor de rest helemaal wit had gezien.
Helaas lukte een foto niet dus is nog een verrassing.

Wat een prach-ti-ge garnalen zeg!

Mercikes Johnny.

Vrouwlief hier gisteravond aan het werk gezet om uit te selecteren en kreeg een berichtje toen ik in de kroeg zat dat ze een garnaal met blauwe kop,zwart streepje en voor de rest helemaal wit had gezien.
Helaas lukte een foto niet dus is nog een verrassing.
Graag gedaan John en naar die ene speciale met 3 kleuren garnaal ben ik super super super benieuwd naar.
Waren het goeie lekkere Heinekes gisteren hahahaha groot gelijk hoor,ik drink tegenwoordig thuis mijn Duvelkes(sssst). lol.

Dankje Sanneke,ik vind ze ook super.
Is wel grappig eigenlijk,net als die rode met zwarte kop op de foto vind ik zelf helemaal super maar is een exemplaar die bij een echte kweker als eerste uit de bak gemikt wordt bv.

Heb de garnaal zelf nog steeds niet gezien Johnny,was misschien wel een leugen om mij naar huis te lokken bedenk ik me net! 😉
Was geen Heineken maar Jupiler toevallig.

Dankje Sanneke,ik vind ze ook super.
Is wel grappig eigenlijk,net als die rode met zwarte kop op de foto vind ik zelf helemaal super maar is een exemplaar die bij een echte kweker als eerste uit de bak gemikt wordt bv.

Heb de garnaal zelf nog steeds niet gezien Johnny,was misschien wel een leugen om mij naar huis te lokken bedenk ik me net! 😉
Was geen Heineken maar Jupiler toevallig.
Jupiler Mannen weten waarom.

Zijn prachtige garnalen John.
Ik hoop dat ze het op Zeeuws Vlaams water ook zo zullen doen...thx mate.

Mooie groep garnalen hoor!!!

Mooi geheel heb je daar!
Je Nymphoides sp. Taiwan doet het ook zeer goed! 😉

Bedankt voor de reacties,helaas net niet genoeg voor een nieuwe pagina en dus foto's maar komt goed! 😉

Oke dan help ik even .
Is dat javamos op dat stuk hout ?

Haha.
Ja klopt,was eerst een lullig fluimpje maar is inmiddels een flinke jungle!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan